Mobil app

DeletedUser

Guest
Hej!!
Som det står i rubriken vill jag gärna ha en mobil app till greopolis som det finns till Teibal Wars. Jag har en IPad så jag spelar mkt på den.. Och om ni själva testar är det väldigt krongligt med alla fönster och annan skit.. Så det skulle bli mkt lättare med en iPad, iPhone app.. Även en till android.

//Brisingr
 

DeletedUser

Guest
Tack!! Lättare att använda men det är lite svårt att lära sig hur den funkar..
 

DeletedUser

Guest
Men skulle det inte vara lätt att bara ta samma som i den mobila versionen och lägga in i en app?? Borde dessutom finnas en karta i den versionen..
 

DeletedUser285

Guest
om det är samma skit som de släppte för någon månad sen är det inget att ha..
bättra att köra web varianten då..
 

DeletedUser4

Guest
Men skulle det inte vara lätt att bara ta samma som i den mobila versionen och lägga in i en app?? Borde dessutom finnas en karta i den versionen..

Om det vore så väl, tyvärr så är appar för iPhone och Android olika kodade vilket gör det lite mer svårt.

Så istället för att göra två olika projekt, ville vi helt enkelt göra en smidig sida anpassad för bägge.

Den mobila versionen har inte riktigt nått förväntningarna, eftersom många förväntade sig en mer avancerad version med fler möjligheter. Men vårt mål med versionen var helt enkelt att göra basfunktionerna och sådant snabbare och smidigare för mobiler, vilket vi kan gå med på att det är.

Men vi hoppas på att kunna utveckla versionen och leverera de mer avancerade funktionerna. Nu är jag tyvärr inte med i den utvecklingen, men är övertygad om att det hålls uppe på bordet inför framtiden. :)
 

DeletedUser2311

Guest
vet ej om man skall starta en ny tråd, men vad gäller "webbversionen" på mobilen skulle det vara mycket önskvärt om man kunde scrolla i både forum och vid rekrytering av nya soldater.. (har själv htc) man kanske bara behöver ha en annan webbläsare på mobilen för att få scrollningsfunktionen att fungera men har hört flera på alliansforumet som har samma problem, är det något som ni på grepolis håller på att fixa till?
 

DeletedUser

Guest
Den mobila versionen har stora brister t.ex. den har ingen karta, eller ett mer aktuellt problem, man kan inte ta upp Amforor eller servera öl. Skulle uppskattas om det gjordes en app till iPhone och Android.
 

DeletedUser

Guest
Inye kan man heller surfa rankinglistor, och då grepostats för kappa inte kommit ut har jag brist för det.
 

DeletedUser

Guest
Grepostats.com har inte nåt med grepolis/innogames att göra.
 

DeletedUser

Guest
Den mobila versionen har stora brister t.ex. den har ingen karta, eller ett mer aktuellt problem, man kan inte ta upp Amforor eller servera öl. Skulle uppskattas om det gjordes en app till iPhone och Android.

Har du nånsin funderat på varför det finns en webversion när man använder mobilen också? om du är ute efter en karta åtminstone. . .
 
Topp