Mina städer-så ska det se ut.

DeletedUser2076

Guest
Jag har gjort en guid för uppbyggnad av städer:
Offensiv markstad:
Senat:24(i alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Bondgård:Max(alla städer)
Marknad:15-20(det är bra att ha om man ska skicka trä till en BS stad)(alla städer
Resuser(Silvergruva, Stebrott och sågverk):Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Hamn:20(för att bygga KS)
Akademi:Max
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

BS/Birem/andra båtar(utom KS)
Senat:24(alla städer)
Kaserner:10-15
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:15-20(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Bongård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:20
Akademi:Max(alla städer
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

KS städer
Senat:24(alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:15-20(alla städer
Mur:Max(alla städer)
bondgård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:20(för att bygga KS)
Akademi:Max(alla städer)
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

Deffensiv Markstad:
Senat:24(i alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Bondgård:Max(alla städer)
Marknad:15-20(alla städer
Resuser:Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Hamn:20(för att bygga KS)
Akademi:Max
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

Chamie sa ju att han ville ha liv i detta forum:
SAGT OCH GJORT!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser176

Guest
Jag har gjort en guid för uppbyggnad av städer:
Offensiv markstad:
Senat:24(i alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Bondgård:Max(alla städer)
Marknad:Max(det är bra att ha om man ska skicka trä till en BS stad)(alla städer
Resuser(Silvergruva, Stebrott och sågverk):Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

BS/Birem/andra båtar(utom KS)
Senat:24(alla städer)
Kaserner:10-15
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Bongård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:Max
Akademi:Max(alla städer
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

KS städer
Senat:24(alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer
Mur:Max(alla städer)
bondgård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max(alla städer)
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

Deffensiv Markstad:
Senat:24(i alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Bondgård:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer
Resuse:Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

Chamie sa ju att han ville ha liv i detta forum:
SAGT OCH GJORT!



Det räcker med hamn 20 för att bygga ks och varför kasern så hög i bi/bs städer? sedan tycker jag bara att max marknad tar för mycket plats från bondgården lika så maxade resurser tycker det räcker med nivå 30 på dem beroende på vilket som det är - på den ska ligga lite högre och det ska även sten så man får jämt med resurser till sina sf..
 

DeletedUser2076

Guest
Det räcker med hamn 20 för att bygga ks och varför kasern så hög i bi/bs städer? sedan tycker jag bara att max marknad tar för mycket plats från bondgården lika så maxade resurser tycker det räcker med nivå 30 på dem beroende på vilket som det är - på den ska ligga lite högre och det ska även sten så man får jämt med resurser till sina sf..

Jag har hamnen i 22 för att KS ska komma lite snabbare och det är en stor skillnad att kunna skicka 15.000 råvaror istället för t.ex. 10.000 eller mindre.
Resuser ska alltid va Max ju snabbare du får råvaror desto mer växer du.
 

DeletedUser845

Guest
Fint med lite liv ja :). Håller dock med om att 10.000 resurser räcker bra, själv stannar jag på 13-15 marknad.
 

DeletedUser176

Guest
man behöver inte maxa resurserna jag får in tillräckligt med resurser på nivå 30 för att hålla sf produktionen igång i fulla deff städer dygnet runt.. tycker det är viktigare att ha dem platserna till trupper ca 10 extra bi i varje stad blir ganska mycket efter ett tag..
 

DeletedUser845

Guest
Håller dock med om att maxa resursbyggnader är något man bör göra, eftersom att det maximerar ekonomin. Sen om man kan utnyttja det till fullo beror i sin tur på hur aktiv man är.
 

DeletedUser

Guest
Jag bygger och forskar för maximal flexibilitet. Att dela upp städer i off och def känns som en dålig idé, då de ibland kan behöva byta roll. En mer naturlig uppdelning för mig är mellan sjö och markstäder.

Jag tycker inte heller att det är så viktigt att få ut de där sista bondgårdsplatserna i varje stad genom att tex riva senaten eller begränsa marknaden till nivå tio. Då jag inte använder guld till att snabba på byggen känns det viktigt att ha senaten kvar om någon skulle få för sig att riva min mur. Att ha hög nivå på marknadsplatsen äter inte i närheten så många bondgårdsplatser och det är jäkligt behändigt att kunna skicka råvaror mellan städer effektivt. Det handlar såklart om hur aktiv man är också, men fan, alla har vi dagar med hårdare scheman.
 

DeletedUser

Guest
Kör som anemonen och med speciella off/deff städer. res tycker jag man får för mycket av ändå så brukar snitta niv 35 i mina städer. bygger jag tex slung maxar jag sten och låter de andra va på typ 30.

pusspuss
 

DeletedUser

Guest
Kör som anemonen och med speciella off/deff städer. res tycker jag man får för mycket av ändå så brukar snitta niv 35 i mina städer. bygger jag tex slung maxar jag sten och låter de andra va på typ 30.

pusspuss

Tänker precis likadant vad gäller resurser.
Finns ingen anledning att max sten tex när man oftast ändå får för mycket.
 

DeletedUser678

Guest
Totte och Danzap, ni är för inaktiva, bara vi pros (jag och chamie) som klarar att handla med våra varor maximalt!
 

DeletedUser

Guest
Det räcker med hamn 20 för att bygga ks och varför kasern så hög i bi/bs städer? sedan tycker jag bara att max marknad tar för mycket plats från bondgården lika så maxade resurser tycker det räcker med nivå 30 på dem beroende på vilket som det är - på den ska ligga lite högre och det ska även sten så man får jämt med resurser till sina sf..


håller med här, känns som du tar onördiga bondplatser enligt mig :)
 

DeletedUser

Guest
Jag har gjort en guid för uppbyggnad av städer:
Offensiv markstad:
Senat:24(i alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Bondgård:Max(alla städer)
Marknad:Max(det är bra att ha om man ska skicka trä till en BS stad)(alla städer
Resuser(Silvergruva, Stebrott och sågverk):Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

BS/Birem/andra båtar(utom KS)
Senat:24(alla städer)
Kaserner:10-15
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Bongård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:Max
Akademi:Max(alla städer
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

KS städer
Senat:24(alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer
Mur:Max(alla städer)
bondgård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max(alla städer)
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

Deffensiv Markstad:
Senat:24(i alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Bondgård:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer
Resuse:Max(alla städer)
Mur:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)

Chamie sa ju att han ville ha liv i detta forum:
SAGT OCH GJORT!

Själv har jag marknad bara 10.
 

DeletedUser

Guest
Jag har gjort en guid för uppbyggnad av städer:
KS städer
Senat:24(alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer
Mur:Max(alla städer)
bondgård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max(alla städer)
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)



Varför ska man ha en stad för bara KS? för KS betyder Kolloniskepp?
 

DeletedUser

Guest
Jag har gjort en guid för uppbyggnad av städer:
KS städer
Senat:24(alla städer)
Kaserner:Max
Grotta:Max(alla städer)
Lager:Max(alla städer)
Marknad:Max(alla städer
Mur:Max(alla städer)
bondgård:Max(alla städer)
Resuser:Max(alla städer)
Hamn:22(för att bygga KS)
Akademi:Max(alla städer)
Special byggnader:Torn och Termer(alla städer)



Varför ska man ha en stad för bara KS? för KS betyder Kolloniskepp?


Han tror att man behöver nivå 22 för att bygga KS.. Det han försökte skriva är alltså att han har nivå 22 i alla städer för att kunna bygga KS i alla.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker personligen att de smartaste är att maxxa resurserna för att kunna använda rest resurser för att köra stadsfester osv...

Sen ang hamnen så ska den vara max i alla städer. då man alltid bygger nått slags skepp i dom och desto snabbare man kan bygga skepp desto snabbare kan du även få upp en ny flotta efter du väggat.

Sen kaserner kör ja bara max på dom typiska off städerna. som även dom är byggda för att i värsta fall kunna pumpa mark deff ifrån..

Flexibilitet i städerna är prio 1.. helt idiotiskt att ha en off stad längst back från fronten.. likaså att ha en deff stad på en ö fylld av ens allians i fronten..

Fronterna är till för att kriga med så att de sätts revolter kors å tvärs gör inget om man är uppbackad längst back med fyllda deff städer.

Ang marknad måste ja säga att ja håller med yfver till vis del. men att maxxa marknad i alla städer är värdelöst.. därimot att maxxa marknad i ks städer är smart då dom oftast står i beredskap och när dom blir fullbyggda med trupper finns de gott om resurser att skicka till dina städer som är mer aktiva i kriget..

Handelskontor är dock overkill då du med max marknad skickar typ 21000 resurser?.. räcker gott med 15k
 

DeletedUser971

Guest
Jag tycker personligen att de smartaste är att maxxa resurserna för att kunna använda rest resurser för att köra stadsfester osv...

Sen ang hamnen så ska den vara max i alla städer. då man alltid bygger nått slags skepp i dom och desto snabbare man kan bygga skepp desto snabbare kan du även få upp en ny flotta efter du väggat.

Sen kaserner kör ja bara max på dom typiska off städerna. som även dom är byggda för att i värsta fall kunna pumpa mark deff ifrån..

Flexibilitet i städerna är prio 1.. helt idiotiskt att ha en off stad längst back från fronten.. likaså att ha en deff stad på en ö fylld av ens allians i fronten..

Fronterna är till för att kriga med så att de sätts revolter kors å tvärs gör inget om man är uppbackad längst back med fyllda deff städer.

Ang marknad måste ja säga att ja håller med yfver till vis del. men att maxxa marknad i alla städer är värdelöst.. därimot att maxxa marknad i ks städer är smart då dom oftast står i beredskap och när dom blir fullbyggda med trupper finns de gott om resurser att skicka till dina städer som är mer aktiva i kriget..

Handelskontor är dock overkill då du med max marknad skickar typ 21000 resurser?.. räcker gott med 15k

Personligen kör jag max på allt.
Det enda onödiga är att köra
upp senaten på sista nivån

Jag vill ha allt som gör att mina
styrkor byggs så snabbt som
möjligt och är så starka och
snabba som möjligt.

Allt hänger ju faktiskt ihop för
att uppnå det, utom sista nivån
på senaten.

Sedan tar jag gärna att jag inte
kan bygga riktigt lika många trupper/
skepp i mina städer i utbyte mot att
jag kan återuppbygga dom snabbare.

Ser snabbheten (byggnation/trupp-
hastighet) och styrkan som en stor
fördel i en långvarig och intensiv
konflikt.

Men smaken är som baken.... :D
 

DeletedUser

Guest
Personligen kör jag max på allt.
Det enda onödiga är att köra
upp senaten på sista nivån

Jag vill ha allt som gör att mina
styrkor byggs så snabbt som
möjligt och är så starka och
snabba som möjligt.

Allt hänger ju faktiskt ihop för
att uppnå det, utom sista nivån
på senaten.

Sedan tar jag gärna att jag inte
kan bygga riktigt lika många trupper/
skepp i mina städer i utbyte mot att
jag kan återuppbygga dom snabbare.

Ser snabbheten (byggnation/trupp-
hastighet) och styrkan som en stor
fördel i en långvarig och intensiv
konflikt.

Men smaken är som baken.... :D

brukar du köra marknad i max på alla städer? brukar dra lite mycket bondplatser tycker jag räcker med nivå 15 ^^

sen kör man ju låg mur på en birem stad full grotta så blir det gött med spionage och båtförsvar :)

Kasernen i en birem stad e ju också lite onödigt egentligen eftersom man endast bör använda den för biremar
 

DeletedUser971

Guest
brukar du köra marknad i max på alla städer? brukar dra lite mycket bondplatser tycker jag räcker med nivå 15 ^^
Ja, för att snabbare kunna fördela om råvaror mellan städerna när det behövs,, men visst tar det några bondplatser.

sen kör man ju låg mur på en birem stad full grotta så blir det gött med spionage och båtförsvar :)
Har alltid en viss mängd marktrupper även i BS- och BI-städer för att inte bjuda på lätta revolter, då är muren värdefull även i dessa städer.

Kasernen i en birem stad e ju också lite onödigt egentligen eftersom man endast bör använda den för biremar
Se svaret på mur-frågan ovan ;) Sedan finns det en fördel till med kasernen på max (och även mur) och det är om man vill ändra staden till en mark-off eller mark-deff stad, snabbt och enkelt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp