mer ös i världarna

DeletedUser

Guest
För att mer anfall i spelet, kanske man borde
ge mer kp till anfallande spelare.
Det borde medföra att fler bygger off.trupper och färre byggare bob grabbar/tjejer.

Kanske nått för er att titta på, kan få upp farten på långsamma världar.
 

DeletedUser876

Guest
Två saker:
- Sänk gränsen för triumftåg, från 300 KP till 200. (Och öka KuP-kostnaden för att få fler städer) - ger mer krigande
- Ta bort bonusen för flera enheter, framförallt för deff på revoltvärldar (men förmodligen även för off, för att få balans) - ger mer betalt för anfall
 

DeletedUser2832

Guest
Att sänka TT till 200 skulle nog vara uppskattat, dock ser jag inte grejen hur det hjälper off spelare?
Jag tycker jag har nog jobbigt med att hålla stadsfester och TT i mina städer redan så vill inte att KuP ska öka :(
 

DeletedUser

Guest
Reez: i kombination med att deff ger mindre kp än off kommer det göra att fler vill spela offensivt. Sänks nivån på tt också så kommer det gå fortare och vara enklare att få köra tt's än sf. Det kommer tillsammans promota en offensivare spelstil utan att det blir svårare att försvara sina städer!
 

DeletedUser2832

Guest
Jo men alla som kör deff behöver väl inte köra stadsfest?
Dom kan ju deffa dom som blir anfallna och får kp på så sätt.
T.ex. när FI underskattar och skickar mo efter 15st BS och en deff spelare har alla sina bir där, då blir det ju kp fest för deffarna medans off spelarna är så gott som körda. I längen betalar det sig ändå mer som deff.
Liksom hur mycket råvaror använder man till att bygga upp MO? Hur mycket använder man på SF och bygga upp deff?
Dom som kör off ständigt och anfaller FI här och där kommer ju självklart förlora trupper vilket ger deffarna KP och offarna mindre råvaror så nu för tillfället fattar jag att fler kör deff.
Men jag fattar inte hur dom kan tycka att GP är kul då x)
 
Topp