Meddelande

  • Trådstartare DeletedUser1742
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1742

Guest
Jag har under en längre period undrat, jag har ALDRIG rensat efter ett visst datum i min inkorg, och VIPS så saknar jag ca 2½ månad med meddelanden.

hur kommer detta sig?
 

DeletedUser

Guest
Ifall jag inte har fel för mig så tas gamla meddelande automatiskt bort efter en tid för att spara lagringsutrymme. Säger inte att det är dåligt med utrymme på servern (har faktiskt ingen koll på det) men det kan göra servern långsam ifall det ligger för många "onödiga" småfiler på den.
 

DeletedUser1742

Guest
Finns det någon chans att återskapa mina sparade filer?
då dom är av mycket stor vikt!
Det är ganska skumt då det faktiskt finns meddelanden från en period INNAN dom tog bort meddelanden, och sedan har jag meddelanden efter.

skit skumt, borde man inte ta dom sista meddelandena?
 

DeletedUser

Guest
Finns det någon chans att återskapa mina sparade filer?
då dom är av mycket stor vikt!
Det är ganska skumt då det faktiskt finns meddelanden från en period INNAN dom tog bort meddelanden, och sedan har jag meddelanden efter.

skit skumt, borde man inte ta dom sista meddelandena?

Håller med esset i denna fråga, så stor plats kan de väl verkligen inte ta? Borde egentligen kvitta, PMen försvinner FÖR fort helt enkelt och det finns inget system för att spara det viktigaste utan att "hålla igång" PMet.
 

DeletedUser

Guest
Har ni testat att skapa en ny mapp i hantera mapp? mina rapporter som jag lägger i en skapad mapp försvinner inte. jag har iaf inte märkt något.

i den mappen har jag rapporter sen 11/5 och i min inkorg för rapporter är äldsta från 29/5.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Detta är lite samma sak fast med rapporter..
Hur fungerar egentligen rensningen av rapporter? Finns det ett visst max-antal rapporter i inkorgen (exempelvis 50 sidor) eller sparar den bara rapporter som är ett visst antal dagar gamla (exempelvis en vecka).

Vet inte om ni förstår vad jag menar, är lite trött.
Men inget av de två alternativen verkar stämma. Jag har för tillfället 34 sidor rapporter i en värld, den äldsta är ca 3 dagar gammal.
Men jag är ganska säker på att jag tidigare har haft uppåt en - en och en halv vecka gamla rapporter och jag har även haft uppåt 40-50 rapporter i inkorgen samtidigt.

Någon som vet hur detta funkar?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp