Marknadsplats bugg?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kan inte se anbud från mina egna städer längre,förut syntes ALLA anbud som låg ute.
Har uppdaterat sida mm.
Ska det vara så här???

Isf är det en rejäl försämring, då jag ofta byter mellan städer.


Och den nya vyn är sämre än den gamla:
man måste sitta och skriva in längden på handeln (tex 48 timmar,)
förut drog man bara pilen, vilket gick mkt snabbare.
Har man många städer är detta riktigt tidskrävande och irriterande.
 

DeletedUser

Guest
Har nu hittat mina egna byten, men kan inte byta med mig själv,
finns bara en knapp där jag tar bort dem

Frågar igen: ska det vara såhär, att jag inte kan byta mellan mina egna städer???
 

DeletedUser

Guest
Hej atilla.

Vilken webbläsare använder du när du spelar Grepolis?
 

DeletedUser

Guest
Google Chrome, eftersom jag inte kan öppna meddelanden mm i firefox,
(se supportärende om det, där jag rekommenderades att använda google chrome)

edit:
kollade med firefox, och det ser likadant ut på marknaden där

edit:
gillar inte uppdateringar längre alls :/
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Samma för mig, är inte fel på webbläsare och dyl utan de har plockat bort så man inte ser sina egna.
Enda man kan göra med sina egna anbud är att plocka bort dom i fliken mina anbud..
 

DeletedUser

Guest
Samma för mig, är inte fel på webbläsare och dyl utan de har plockat bort så man inte ser sina egna.
Enda man kan göra med sina egna anbud är att plocka bort dom i fliken mina anbud..

Ja precis så är det för mig..

Om det ska vara på detta sättet så tycker jag att denna uppdateringen verkligen suger :/
 

DeletedUser176

Guest
inte bara det utan när man skriver in att man vill byta 3000 trä mot 3000 sten så måste man skriva in det igen om man vill byta 3000 trä mot 3000 silver i samma stad.. plus att tiden går ner til 30 minuter igen så det tar dubbelt så lång tid nu att lägga ut anbuden och det är värkligen jobbigt när man har många olika städer att lägga ut anbud från :mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
snälla ni, går det att fixa så man iaf kan se sina egna anbud och byta mellan egna städer också?
det tar alldeles för mkt av min tid bara att fixa byte av ress på detta viset

spelet blev ännu mer tidskrävande iom denna uppdatering av marknaden, vilket kan leda till att ännu fler inte orkar med det och lägger ner
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Ska se till att kritiken om den "nya" marknaden kommer fram till högre ort. Förhoppningsvis så åtgärdas det med nästa uppdatering.
 

DeletedUser

Guest
Hej alla.

Detta verkar av det jag kan få fram i informationsväg för tillfället vara en bugg, jag hoppas att jag kan få detta bekräftat nästa vecka.
Så fort jag får mer information så kommer jag att delge detta till er.
 

DeletedUser

Guest
Hej alla.

Har nu fått fram lite mer information. Detta är ingen bugg utan en förändring i spelet, detta kommer dock att ses över och förhoppningsvis ändras till nästa uppdatering. (Håller tummarna för detta)

Har också fått fram information om hur ni kan se alla era anbud:
- Det finns två stycken knappar i fliken "Egna anbud".
Dessa ser ut som vågar ungefär och fungerar på följande sätt:
- Första knappen (som är standard inställd) visar endast anbud från den aktuella staden och den andra knappen visar alla ens anbud.
 

DeletedUser176

Guest
har sett att man kan se alla sina egna bud men man kan inte handla av dem utan bara ta bort dem och det är väldigt irriterande eftersom dem flesta andra buden från andra spelare ligger längre bort än dem man själv lägger ut
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tack för svar.

Har två frågor nu:
1. Hur länge till nästa uppdatering?
2. Har man lovat att ändra tillbaks maknaden så man kan handla av sina egna städer ?

mvh atilla
 

DeletedUser

Guest
Hejsan.

Svar till dina frågor:
1. Det brukar vara ca 3 veckor emellan varje uppdatering.
2. Inget är bestämt men jag har framfört era önskemål till högre ort angående detta så får vi se vad som händer.
 

DeletedUser176

Guest
nu går det att acceptera sina egna erbjudanden i marknaden under egna anbud.. i alla fall på zeta
 

DeletedUser4

Guest
Hej gott folk!

Vill passa på att meddela att detta nu skall vara löst på samtliga (alla dvs) världar.

Tack för rapportering o.s.v med tråden! =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp