Looser allians...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Alliansen "the Expendables" slår nu på mig, jordbävningar var fjärde timma, och inte mindre än sju inblandade i attacker...

Då dom inte klarar av att slåss mot en med tre städer själva har dom nu kallat in hela stammen för att slå ut en spelare med en tiondel av deras poäng...

Duktiga grabbar...:rolleyes:

BTW, fick KP nog till en till stad på deras attacker... vet inte varför dom drog så många attacker på en stad utan att skicka några koloniskepp... ah well...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kanske för att man startar revolt innan man skickar k-skepp? De kom väll inte igenom med ett "erövringsanfall" vad jag tolkade det som?
 

DeletedUser

Guest
Mjo, dom har anfallit mig konstant hela dagen nu.
Skickar jordbävningar var fjärde timma, och 14 attacker bara idag.
ifrån olika spelare i stammen.

Än har dom inte tagit något, men mycket kp får jag i alla fall...
 

DeletedUser

Guest
Attacker och jordbävningar fortsätter...
Mobbad av en hel stam som hjälper varandra att ta ner en spelare med långt mindre byar... ett gäng med 12åringar som känner sig stora och starka.
 

DeletedUser

Guest
Jag hoppas att denna stam får möta samma förhållande strax också.

Så får vi se hur dom klarar det. Speciellt deras ledning, magnolf, anarkis och bubbas samt giggsy64 med en total på 26 städer och ca 200000p mot mina 3 städer och dryga 5000p

Övriga i stammen verkar nöja sig med att skicka jordbävningar omlott, som för övrigt är betydligt effektivare än att bygga den onödigaste enheten katapulter.
 

DeletedUser

Guest
Attackerna fortsätter...

Jepp,

Dom har bestämt sig....
Dom ska visa att det är möjligt att ta över en spelare med tre byar på mindre än tre dygn... även om man bara har 880000p emot hans alla 5500p
:p
 

DeletedUser

Guest
Nu får dom lugna sig lite... jag hinner ju inte konvertera krigspoängen till KP snabbt nog... har ju bara tre städer att köra triumftåg i :p
 

DeletedUser

Guest
Sorry.. har ljugit lite...

Jag hade tydligen 16000 poäng... läste snittet...
så då är det bara 880000/16000 :)

Än lever jag...
:)
 

DeletedUser

Guest
:cool:
Fortfarande vid liv... och ny fick jag visst vara med i en allians :)
Dom vet att jag är under attack ja :)
 

DeletedUser

Guest
Ok, då tog Anarkis min huvudstad då, snyggt drag på slutet men det hade inte gått utan att hela alliansen hoppat och jordbävat ner mig i två dagar för själva koloniseringen var en patetisk styrka...

så 9:33 idag, den 7:e oktober så lyckades dom efter att ha attackerat mig med jämna mellanrum sedan den första attacken 4:e Oktober 14:49.

12 jordbävningar och en blixt har dom skickat under perioden
36 attacker mot staden, med två till inkommande då dom tog den.

Fantastiskt jobbat av denna stam, det tog dom knappt tre dygn att ta av en spelare med 16000 poäng en stad när dom anföll med styrkan av ca 20+ städer och en poäng på flera hundra tusen på dessa...
Jordbävningarna tillhandahölls för det mesta av medallierade...

Jag får väl tacka för de dryga 10000 krigspoäng = ca 33 kulturpoäng detta gett mig...
:p:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
odudlig allians som inte vet hur man erövrar :/ är det en allians äns? alliansen ska väl kunna ta en kille grattis för att ha kört slut på alliansen men synd om din huvud stad.... skulle gärna bomba dom....
 

DeletedUser1472

Guest
asså....Du måste vara bland de gnälligaste spelarna jag varit med om under min korta tid..

Vad är det för mening med att skapa denna post? Ska resten av communityn tycka synd om dig? Ska vi tycka att du är en grym spelare som klarar av en "Hel" allians på egen hand?

Eller skriver du här bara för att du anser det vara oetiskt/dåligt/fusk eller liknande...
Känns mer som att de är du som är 12 år istället för dom.


....Men grattis till dina KP iaf.
 

DeletedUser378

Guest
Finns ju dessvärre andra anledningar till att attackera en spelare än att erövra spelarens städer.
Väldigt många gör det för att skaffa sig kp på olika sätt. Bygger du upp dina trupper anfaller de dig oftast för att slå ut det du hinner bygga och då ha igång triumftåg i sina städer och gör du det inte så är de antagligen ute efter dina resurser som då kan användas till att anordna teaterspel och stadsfester.

Namnet på något sådant är även känt under ett annat namn hos många. Vi som vet att denna möjlighet finns när man anfaller brukar kalla en spelare som är utsatt för det för en farm.

Och sen så låter det en del som om du vill peka ut dem som de onda i sammanhanget och att vi andra som sitter här på forumet ska tycka synd om dig och hysa agg mot de som gör detta mot dig.
Har sett liknande trådar mängder av gånger sedan jag började spela här på grepolis och kan ju tyvärr informera dig om att det antagligen inte har hänt någon gång att det hela slutar till trådskaparens fördel.

Det närmsta en vinst för en trådkskapare i ett liknande ärende hittar du antagligen i alfa forumet under politik/propaganda och sedan tråden "david vs goliat"
Men utöver det har det slutat med att folk har läst tråden och sedan tagit hand om sitt eget spelande istället.

Vill väll avrunda det hela med en hälsning till dig också Dhurgan. Vi saknar dig på alfan bara så att du vet. Du kan skicka ett meddelande till mig här på forumet för mer information.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp