Lite mer community?

DeletedUser845

Guest
Jag tror att det är fler än jag som tycker att det borde finnas lite mer community i grepolis :). Jag skulle vilja säga att communityn utanför alliansforumen och privata brevväxlandet nästan är non-existant.
Visst, det finns ju detta forumet, men det är inte så aktivt det heller.

Borde man inte försöka få igång communityn lite mer med saker som intervjuer med storspelare, strategiguider, hall of fame liknande utmärkelser o.s.v?

Ett nytt spel är roligt ett tag, men efter man har spelat ett spel ett visst tag så är spelet inte roligare än spelets community och människorna man träffar i spelet.


Ett annat förslag är ju att ha någon sida eller liknande som visar utmärkelser som vem som fick bästa anfallare ett visst datum m.m. Givetvis så måste en sådan sida ha en viss delay så att man inte kan se nyare utmärkelser än de som delades ut för 7 dagar sedan. Hade man inte haft det så hade det kunnat utnyttjas till att ta reda på ifall en spelare är extra svag för tillfället o.s.v.

Jag tror säkert att andra personer har egna tips på hur man kan förbättra communityn. Har ni egna tips så får ni gärna skriva ned dem i denna tråden, men jag tror att lite artiklar och intervjuer och liknande är en väldigt bra början :).
 

DeletedUser1142

Guest
Håller med

Gillar förslaget starkt, då den största anledningen man spelar online är för att visa hur stor och duktig man kan bli i spelet. Men detta kvittar om ingen vet någonting eller ens känner personerna i fråga. Det med att man gör intervjuver med större spelare kan vara ett fint sätt att få lite koll, men de första kommer bli väldigt stela.

När det gäller att visa upp dagens anfallare och sådant, även om det gör att man avslöjas som en bra anfallare, så ger det också ett litet mål i spelet. Att få lite publicitet är alltid kul, och vi hade inte varit här om vi ogillat publicitet.
 

DeletedUser

Guest
Ett mycket vettigt inlägg =)

Dock är detta en sådan sak som tar sin tid. Grepolis är fortfarande relativt nytt och det händer mycket bakom kulisserna hela tiden.

Det är naturligtvis helt fritt fram för er spelare att komma med initiativ och förslag.

T.ex. om någon känner sig sugen på att ta på sig rollen som intervjuare så är det bara att kontakta mig så är det möjligt att vi kan ordna en särskild avdelning på forumet för det. Det måste naturligtvis vara seriöst i så fall och inget flum bara.

Hall of fame är väl inte aktuellt än på ett bra tag eftersom ingen värld är direkt nära något slags slut, men när vi kommer dit så kommer det säkert något i den stilen =)

Strategiguider är det helt fritt fram att posta i Community projekt!

Men fortsätt komma med bra förslag, vi vill naturligtvis ha ett levande forum och community i allmänhet!
 

DeletedUser845

Guest
En anställd intervjuare är en väldigt bra idé ja!

Får fundera på om jag själv vill ansöka till att bli en sådan :).
 

DeletedUser962

Guest
Jag är också intresserad av intervjuar jobbet

Vad ska denna person göra mer specifikt?
 

DeletedUser

Guest
man brukar inte avslöja hur man spelar, men det kanske inte är en "hemlighet"
men som sagt man kanske inte skryter om hur man spelar eller liknande...

även som jag sagt tidigare tycker jag att vi ska ha någon chatt liknande sak inne i spelet för mer än bara sin egen allians, det skulle vara ganska roligt att prata med alla. men isåfall så har jag en bra design på hur chatten skulle se ut så att det blir lättare att förstå, orkar dock inte skriva den här eftersom att det bara var ett förslag, men slås idèn igenom så kan jag pma nån moderator eller skriva den här :D





kanske en historie tävling att man ska skriva en historia i "grepolis värld" och den bästa belönas med kanske 400 guld eller något sådant (korander priset :p)




skriv gärna mer förslag....
 

DeletedUser4

Guest
Måste planera upp det mer och har väldigt mycket vid sidan om att göra.

Vi jobbar på det! Oroa dig inte. :)

Ska ha en struktur och riktlinjer för det och så vidare.
 

DeletedUser845

Guest
Är ganska så säker på att en spelare kan gå med på att avslöja ett och annat i taktik o.s.v, ifall det nu är för att få communityn att växa lite i form av en officiell intervju.
 

DeletedUser4

Guest
Satt tråden som viktig och kommer slänga in förändringar nästa vecka. :)
 

DeletedUser

Guest
Webspelen från innogames går sämre och sämre. Innovationen är dålig samt designen kass och aktiviteten från Innogames ex på detta forum väldigt låg. Tittar man på tribalwars och på grepolis så är antalet användare sjunkande. Kommer ihåg i början av svenska tribalwars tiden, då kunde en server innehålla 30.000 users, nu innehåller inte alla världar på .se ens 30.000.
 

DeletedUser1173

Guest
älskar förslagen om dels berättelse-tävlingen och även t.ex. intervjuerna och Hall of Fame :)

Skulle absolut vara en krydda som bl.a. skulle få mig att vara inne på forumet betydligt oftare och dessutom skulle spelet bli mer intressant om dessa små kryddor fanns :)
 
Topp