Lite bättre ersättning för allt strul!

DeletedUser

Guest
Fick precis detta pm:

"Lördagen den 22:a November, hela dagen, från 00:00 till 23:59, resursproduktionen och gunstproduktionen kommer att vara +20% och byggnads/rekryteringstiden kommer att vara 20% snabbare (dvs kortare tid)."

Den "ersättningen" är rätt dålig. Kostar inte Innogames ett smack att ändra inställningarna sådär. Men vi spelare har inte kunnat deffa, fullfölja revolter mm. Om man lägger pengar på ett spel som inte fungerar flera timmar per dygn så bör man få en vettig ersättning.

Anser att en vettig ersättning skulle vara att ge alla spelare premiumgubbarna gratis en vecka. Skulle egentligen vara bra marknadsföring för dem också eftersom fler då skulle bli sugna på att betala för dem när de har fått testa dem.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag ska framföra detta, dock vill jag påpeka att i våra allmänna villkor har du texten:

§ 14 Tillgänglighet
Vi säkerställer en tillgänglighet av spelen på 98 % på årsbasis. Undantaget är tidperioder för regelbundet underhåll av spelen, som bara är möjligt i offline-läge, och tider under vilka spelen inte är tillgängliga till följd av force majeur, eller utsätts för extern manipulation eller andra problem, som inte står under vårt eller våra ställföreträdares inflytande. Vi ansvarar endast för otillgängligheten för spelen såvida avsikt eller grov försumlighet föreligger, eller vid skada på liv, kropp eller hälsa.

§ 15.3 Exkluderat från garantin är fel som beror på yttre påverkan, hanteringsfel från dig eller force majeur.

Vilket kort och gott innebär att vid yttre påverkningar finns det inget krav att det ska kompenseras. Men som jag sa i början, att påtala att spelarna tycker att det var snålt tilltaget kostar ingenting =)

Ha en bra kväll

mvh Saphira
 

DeletedUser

Guest
Om man betalar för en tjänst så bör ju leverantören vidta åtgärder för att skydda sig mot sådana här attacker. Visst kan man skydda sig med allmänna villkor som ingen läser (inklusive undertecknad) men jag måste inte hålla med om att det är rätt eller korrekt. Är ju spelarna som lider skadan när man betalar för något man inte får. Men då har jag blivit visare idag vis-a-vis Innogames.

Inget personligt mot de svenska administratörerna.
 

DeletedUser2843

Guest
Jag förstår inte alls varför den här ersättning kommer. På vilket sätt hjälper denna ersättningen någon? Om alla får ersättningen är det ju ändå ingen som tjänar på den, alltså är den onödig

Guld/premium är det enda som funkar som ersättning om alla drabbats av samma sak. Så det eller inget är mitt förslag till nästa gång detta händer
 

DeletedUser2477

Guest
Inte ens Pentagon(vilket har blivit hackad ett par gånger) har 100 % skydd mot dessa attacker då dessa filurer ständigt är uppfinningsrika och programmerarna gör vad de kan för att skapa och anpassa skydden och vidta åtgärder.
Finns ingenstans i cybervärlden överhuvudtaget en 100 procent garanti antihackerprogram/skydd.
Har förståelse för irritationen pga de besvär detta har orsakat men det ligger bortom våra händer,så egentligen bör missnöjet riktas mot de som har skoj med att skapa problem.


Mot överbelastningsattacker som DDos finns egentligen inget skydd, läs mer om det här:
Denial of Service
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1742

Guest
Vill poängtera att detta som har hänt, har hänt, och det är tråkigt.
Men att det skulle förhindra revolter, anfall etc kan jag inte styrka.
Vi har alltså under pågående DDoS attacker intagit en superstad, så det gäller nog mer planering än så, för att inte lyckas med att sätta revolter etc.
 

DeletedUser1742

Guest
Sedan poängterade någon att ersättning skall betalas ut.

Varför då? - Det jag kan tycka är att dom i så fall lägger på 1 dag kompensation på våra handelsmän etc för den dagen vi förlorade ( till dom som har handelsmän ).
I övrigt tycker jag "guld ersättningen " är tämligen väldigt kasst krav då spelet är gratis att spela.
 

DeletedUser2843

Guest
Vill poängtera att detta som har hänt, har hänt, och det är tråkigt.
Men att det skulle förhindra revolter, anfall etc kan jag inte styrka.
Vi har alltså under pågående DDoS attacker intagit en superstad, så det gäller nog mer planering än så, för att inte lyckas med att sätta revolter etc.
Att det inte påverka er behöver väl inte betyda att det inte påverka andra?

Jag hade t ex anfall på väg mot mig som jag ville snipa med birs, det gick inte nu och jag förlora mer trupper än nödvändigt.

Och vem vet om det kanske var spelare som tänkt skicka deff till superstaden ni tog, men inte kunde det nu? Ni kanske inte ens hade fått in ert KS i eventstaden då, och det påverkar servern rätt mycket
 

DeletedUser3236

Guest
Kan bara instämma med dig TimothyN. Jag skulle tajma Massa BS till ett KS anfall som gick åt skogen när allt hängde sig. Förlorade väldigt mkt trupper på det, Så man blev måttligt road kan jag lova. Så hur ska man kunna planera för något sånt egentligen :)
 

DeletedUser1742

Guest
Kan bara instämma med dig TimothyN. Jag skulle tajma Massa BS till ett KS anfall som gick åt skogen när allt hängde sig. Förlorade väldigt mkt trupper på det, Så man blev måttligt road kan jag lova. Så hur ska man kunna planera för något sånt egentligen :)

Jag håller också med TimothyN! Självklart ska det ersättas på något sätt.
Kan man se ALLA som betalar för alla 5 hjälpmedlen? i så fall önskar jag att ALLA som använder te.x kapten etc ska få 3 timmar gratis påslag på dessa gudar.

Alla andra förslag är nog patetiska. inte direkt så att det bara drabbade er? nonsens!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Alla förslag som ni användare kommer med är bra, men det verkar som om ni missat helt att detta även drabbat spelare som inte använder sig av premiumtjänster.
Ska dessa då vara utan en (om kanske liten) kompensation från Innogames.

Den må i era ögon vara dålig men det är något som tillfaller alla på lika villkor iaf.
 
Topp