Kulturpoäng

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag har 2 städer och vill grunda min tredje, jag fattade att jag behövde kulturpoäng så jag drog igång ett teaterspel och ett olympiskt spel. Får man poäng när de är avslutade eller vad gäller?

Detta är det enda som står just nu.
Kulturnivå: 2
Städer: 2/2
0/3
 

DeletedUser845

Guest
Vore intressant att veta hur mkt man måste arrangera o.s.v innan man kan få en tredje stad.
 

DeletedUser

Guest
Precis vad jag vill veta. Kan man bygga koloniskepp i sin första by eller måste den tredje staden grundas från den andra byn?
 

DeletedUser834

Guest
Hur mycket kulturpoäng kostar det att granda en stad??:cool::cool::cool:
 

DeletedUser

Guest
den ande staden kostar inga kultur poäng men din tredje kostar kultur poäng
 

DeletedUser

Guest
den ande staden kostar inga kultur poäng men din tredje kostar kultur poäng

stämmer det ??

I Wikin står :



Krav
Byggnader
Akademi: Nivå 22
Forskning: Koloniskepp
Hamn: Nivå 20
Enheter
För att grunda en stad behöver du ha ett Koloniskepp. Du kan bygga sådana skepp i hamnen precis som ett vanligt skepp så snart du har forskat om det i akademin. Ett Koloniskepp kostar 10,000 10,000 10,000.

Kultur
Dessutom behöver du ha tillräckligt hög kulturnivå för att kunna grunda en stad. Stad nummer två kräver alltid tre kulturpoäng.


.
 

DeletedUser

Guest
...om det nu stämmer det som står i Wikin...

Har nån här erfarenhet och vet om det stämmer eller inte ??

-dvs det som mini3430 sa eller det som Wikin säger ?
 

DeletedUser

Guest
Varje stad efter sin första stad kräver motsvarande kulturnivå för att kunna grunda/erövra.
Man börjar dock spelet med kulturnivå #2 och 0 kulturpoäng så redan från början kan man erövra stad #2.
Vill man sedan erövra stad #3 så måste man dra ihop 3 kulturpoäng genom triumftåg(kräver 300 krigspoäng)/olympiska spel(kräver 50 guld)/stadsfest(kräver akademi 30)/teaterspel(kräver teater) som alla ger 1 poäng efter att respektive aktivitet är färdig.
 

DeletedUser

Guest
Frågan är besvarad och ang. wikin så jobbas det på den även om det tar lite tid =)

Låser.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp