Kritik & diskussion - Topp allianser

DeletedUser2832

Guest
Man brukar läsa på en dator...
Men men får väl gratulera warenk som klarar av att spela gp som blind :)
 

DeletedUser

Guest
Eftersom "Topp 10 allianser" tråden är till för analyser av alliansers framtid, snarare än diskussioner om saker som hänt, så tänkte jag att vi kan ha en egen tråd för sånt =)

Syftet är inte att man ska sitta här och tjafsa och förolämpa varandra, kasta gärna lite paj men håll det på en hälsosam nivå. Har ni åsikter om en allians agerande, diplomati eller attityd som faller utanför ramarna för den ordinarie "Topp 10 allianser" tråden; släng in en kommentar här och låt diskussionerna rasa!

Hellre lite heta diskussioner än ett dött forum :D

/Whopper
 

DeletedUser

Guest
Eftersom "Topp 10 allianser" tråden är till för analyser av alliansers framtid, snarare än diskussioner om saker som hänt, så tänkte jag att vi kan ha en egen tråd för sånt =)

Syftet är inte att man ska sitta här och tjafsa och förolämpa varandra, kasta gärna lite paj men håll det på en hälsosam nivå. Har ni åsikter om en allians agerande, diplomati eller attityd som faller utanför ramarna för den ordinarie "Topp 10 allianser" tråden; släng in en kommentar här och låt diskussionerna rasa!

Hellre lite heta diskussioner än ett dött forum :D

/Whopper
inte lönt att du skappade den här fliken precis det AAA vill ha en hönsmarknad där de kan lägga sina ägg och kuckla, nej du kommer inte spela AAA i händerna efter deras fruktansvärds svek fy säger jag medans jag spottar bakom axeln :)
 

DeletedUser

Guest
vi har flera meddelanden från er där ni smutskastar varandra, om du nu inte ens visste om det så förklarar ju det hur lite ni pratar med varandra.
och jag får be dig att prata med dina allians medlemmar så du får veta sanningen, eftersom du tydligen inte vet ett skit om detta.
haha lär er att skicka anfall under vanlig tid har aldrig set någon skicka mantisar under nb för än nu! hälsa dina allians partner dodos och gargator det :) men men vem kan klagga över grattis kp :D
 

DeletedUser

Guest
haha lär er att skicka anfall under vanlig tid har aldrig set någon skicka mantisar under nb för än nu! hälsa dina allians partner dodos och gargator det :) men men vem kan klagga över grattis kp :D

då kan jag ju säga att ni borde lära er attackera överhuvudtaget, har bara sett 2-3 anfall från er.
du kanske borde göra något istället för att skriva här.
 

DeletedUser

Guest
Ser att snoosaren (troligtvis ofrivilligt) har kapat min tråd :p
Kritik & diskussion - Topp allianser
Started by snoosaren

Vore bra om någon mod kunde trolla tillbaka mitt första inlägg så att det ligger först igen, så vet folk vad tråden är till för =)
 

DeletedUser2307

Guest
Faktum kvarstår att A-A-A använde sig av en ful taktik när de helt plötsligt förstörde spelglädjen för en hel del spelare på servern. Sen slår de sig själva lite för hårt på bröstet då de anser sig ha krossat de "stora Legions of Solace". Det finns lite mer att prata om kring LoS fall som inte berör A-A-A, jag anser däremot att A-A-A's handlande kan jämföras med skotten i Sarajevo - det som fick bägaren att rinna över.

Tror för övrigt denna värld består av mer fulspel, ett dubbelspel. När detta avslöjas kommer katterna stå på knän framför giljotin och en efter en tappar de huvudet. Jag hoppas jag har fel men är rädd att så inte är fallet.

Ville bara komma med min åsikt kring detta :)
 

DeletedUser2307

Guest
Ser att snoosaren (troligtvis ofrivilligt) har kapat min tråd :p


Vore bra om någon mod kunde trolla tillbaka mitt första inlägg så att det ligger först igen, så vet folk vad tråden är till för =)
Haha ja så är nog fallet, vart lite chockad av att se att jag startat en tråd på detta forum.. :O
 

DeletedUser458

Guest
E de jag som e dum i huvudet eller?
Läst detta om o om igen och tycker allt e glasklart vad som skett.
Förbundsbrytarna har minst 2 veckor planerat detta och troligen har någon I LOS försett dem med information samt lojalitet genom att initiera orosmoment inom LOS.
Inom sin allians sitta och planera att förrådda sitt ord och sitt förbund hur dumt det än är så e det ju ert ord som skapat det bandet o bör inte kunna brytas så lätt. Då jag sett detta ske på tidige servrar är det inget jag vill vänja mig o se ofta återkommande.
Sedan sitta här och komma med fina vinklingar om ditten o datten.när det till sist ändå bara handlar om att ni hade redan från början av förbundet hade bestämt att ni hade bara genom förbund med LOS en chans att landa som nr1 och när en möjlighet till bättre position uppenbarade sig så kunde ni hugga och påstå ni vunnit något sorts krig.

Bästa för servern.?!?!?!
Hade det verkligen varit något ni eftersträvade så varför bilda ett förbund som blev så dominanta från första början så det är nog bara ett inlägg som skall låta som en hjälte handling gjorts. haha.

När det till sist trots alla argument handlar om att AAA duperade sin förbundspartner och gav sig på spelare som villigt hade offrat sina trupper för stödja en förbundsallierad eftersom dessa respekterade förbundet ovetande och ofrivilligt indragna i resp. ledares ego utspel

;) :cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
E de jag som e dum i huvudet eller?
Läst detta om o om igen och tycker allt e glasklart vad som skett.
Förbundsbrytarna har minst 2 veckor planerat detta och troligen har någon I LOS försett dem med information samt lojalitet genom att initiera orosmoment inom LOS.
Inom sin allians sitta och planera att förrådda sitt ord och sitt förbund hur dumt det än är så e det ju ert ord som skapat det bandet o bör inte kunna brytas så lätt. Då jag sett detta ske på tidige servrar är det inget jag vill vänja mig o se ofta återkommande.
Sedan sitta här och komma med fina vinklingar om ditten o datten.när det till sist ändå bara handlar om att ni hade redan från början av förbundet hade bestämt att ni hade bara genom förbund med LOS en chans att landa som nr1 och när en möjlighet till bättre position uppenbarade sig så kunde ni hugga och påstå ni vunnit något sorts krig.

Bästa för servern.?!?!?!
Hade det verkligen varit något ni eftersträvade så varför bilda ett förbund som blev så dominanta från första början så det är nog bara ett inlägg som skall låta som en hjälte handling gjorts. haha.

När det till sist trots alla argument handlar om att AAA duperade sin förbundspartner och gav sig på spelare som villigt hade offrat sina trupper för stödja en förbundsallierad eftersom dessa respekterade förbundet ovetande och ofrivilligt indragna i resp. ledares ego utspel

;) :cool:

ja det är sant att vi planerade att bryta förbundet med LOS under en tid, dels därför att servern var död och för att det ofta var bråk mellan våra allianser.
men vi hade aldrig en informatör inom LOS och vi skulle aldrig acceptera informationen han/hon skulle komma med.
dock tog vi in en medlem från los (kan också säga att han var tänkt att komma med oss när han lämnade fåren och innan han gick med LOS, men en medlem sa nej.) MEN vi mjölkade aldrig han på info!

sen kan jag inte säga att vi är ute efter rank ett i poäng, A-A-A är bara ute efter att ha roligt och vi har roligt genom krig. DET är varför vi inte kommer vinna denna server, då vi inte kommer bygga VU.

vet inte om du scramble spelar på MU eller inte men kan säga så här att vi i A-A-A fick 2-3 attacker per månad mot oss (om ens det), det är ett klart tecken på att servern var död, vi gav möjligheten att få liv i servern och vi tycker fortfarande att det var rätt val.

kan också säga att i slutet offrade ingen sina trupper för varandra väldigt få belägringar man stöttade andra.

sen säger du ''Ledares ego utspel'' kan säga att vi inte har någon/några ledare i A-A-A, allt röstas igenom av alla medlemmar.

//wile92
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser458

Guest
ja det är sant att vi planerade att bryta förbundet med LOS under en tid, dels därför att servern var död och för att det ofta var bråk mellan våra allianser.
men vi hade aldrig en informatör inom LOS och vi skulle aldrig acceptera informationen han/hon skulle komma med, dock tog vi in en medlem från los (kan också säga att han var tänkt att komma med oss när han lämnade fåren och innan han gick med LOS, men en medlem sa nej.) MEN vi mjölkade aldrig han på info!
sen kan jag inte säga att vi är ute efter rank ett i poäng, A-A-A är bara ute efter att ha roligt och vi har roligt genom krig. DET är varför vi inte kommer vinna denna server, då vi inte kommer bygga UV.
vet inte om du scramble spelar på MU eller inte men kan säga så här att vi i A-A-A fick 2-3 attacker per månad mot oss (om ens det), det är ett klar tecken på att servern var död, vi gav möjligheten att få liv i servern och vi tycker fortfarande att det var rätt val.
kan också säga att i slutet offrade ingen sina trupper för varandra väldigt få belägringar man stöttade andra.
sen säger du ''Ledares ego utspel'' kan säga att vi inte har någon/några ledare i A-A-A, allt röstas igenom av alla medlemmar.

//wile92

klart o tydligt svar, Tack,
Bättre än pajkastning och anklagelser fram o tillbaka.

Ja, jag kan inte ha rätt i allting alltid ;)
Jag gjorde bara en spekulation baserat på forumets innehåll och utvecklingen på MU och gjorde min uppfattning om hur denna händelse verkligen utspelade sig.
;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Scramble har en viktig poäng dock. Det är lite konstigt att påstå att AAA "gjorde det bästa för servern" osv, när det var ert förbund som från början förde in servern i det här dödläget och fick en massa aktiva spelare att sluta. Jag menar, topp 3 allianserna allierade, när har det någonsin under grepolis historia varit bra för någon server? Hur det ens kan hända fortfarande är lite beyond me, men det är jättebra att förbundet är brutet nu ;)

Visst AAA var den första alliansen i förbundet att ta sitt förnuft till fånga, men det är bara konstigt att ta cred för att rätta till något som man har varit delaktig i att orsaka.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2307

Guest
ja det är sant att vi planerade att bryta förbundet med LOS under en tid, dels därför att servern var död och för att det ofta var bråk mellan våra allianser.
men vi hade aldrig en informatör inom LOS och vi skulle aldrig acceptera informationen han/hon skulle komma med.
dock tog vi in en medlem från los (kan också säga att han var tänkt att komma med oss när han lämnade fåren och innan han gick med LOS, men en medlem sa nej.) MEN vi mjölkade aldrig han på info!

sen kan jag inte säga att vi är ute efter rank ett i poäng, A-A-A är bara ute efter att ha roligt och vi har roligt genom krig. DET är varför vi inte kommer vinna denna server, då vi inte kommer bygga VU.

vet inte om du scramble spelar på MU eller inte men kan säga så här att vi i A-A-A fick 2-3 attacker per månad mot oss (om ens det), det är ett klart tecken på att servern var död, vi gav möjligheten att få liv i servern och vi tycker fortfarande att det var rätt val.

kan också säga att i slutet offrade ingen sina trupper för varandra väldigt få belägringar man stöttade andra.

sen säger du ''Ledares ego utspel'' kan säga att vi inte har någon/några ledare i A-A-A, allt röstas igenom av alla medlemmar.

//wile92
Haha jag skrattar åt A-A-A. De gjorde det bästa för servern, kan hålla med. Förbundet var inte "hälsosamt" och det hade blivit mer livat om detta bröts i bättre tider. A-A-A visste precis vad de gjorde och att LoS var under sämsta möjliga skicks just då, de hade ju en spion som försåg de med info. Om A-A-A nu gjorde det bästa för servern, de vill ha mer fart och fläkt, är det då inte väldigt märkligt att de rekryterar fienden? Haha fick dagens garv när jag såg att Mr.Aero och AntonP gått med A-A-A. Kan man inte besegra fienden, ja då får man väl ta in dem :)
De hade väl för svårt med Blodsfränder så de tog in de som gav mest motstånd, sänker ribban lite så det är lättare att hoppa över. Visserligen en taktik som fungerar men någon vidare fart och fläkt blir det ju inte.. Om inte A-A-A definierar fart och fläkt med att ta städer från små spelare med låg aktivitet, då har de ett guldläge nu! Både Blodsfränder och de flesta gamla LoS spelare! Hoppas ni fått det ni ville, få "liv" i servern. Ser det som raka motsatsen, ni har nog mer eller mindre dödat den. Spelglädjen verkar ni inte ha någon respekt för, tråkigt när ni hade så mångas respekt. Fler spelare runt om i haven har tappat den men det bryr ni er inte om, ni är på väg att vinna servern :) tänk vad vissa är beredda på att göra för att få tag i en liten krans..

Peace
 

DeletedUser

Guest
Haha jag skrattar åt A-A-A. De gjorde det bästa för servern, kan hålla med. Förbundet var inte "hälsosamt" och det hade blivit mer livat om detta bröts i bättre tider. A-A-A visste precis vad de gjorde och att LoS var under sämsta möjliga skicks just då, de hade ju en spion som försåg de med info. Om A-A-A nu gjorde det bästa för servern, de vill ha mer fart och fläkt, är det då inte väldigt märkligt att de rekryterar fienden? Haha fick dagens garv när jag såg att Mr.Aero och AntonP gått med A-A-A. Kan man inte besegra fienden, ja då får man väl ta in dem :)
De hade väl för svårt med Blodsfränder så de tog in de som gav mest motstånd, sänker ribban lite så det är lättare att hoppa över. Visserligen en taktik som fungerar men någon vidare fart och fläkt blir det ju inte.. Om inte A-A-A definierar fart och fläkt med att ta städer från små spelare med låg aktivitet, då har de ett guldläge nu! Både Blodsfränder och de flesta gamla LoS spelare! Hoppas ni fått det ni ville, få "liv" i servern. Ser det som raka motsatsen, ni har nog mer eller mindre dödat den. Spelglädjen verkar ni inte ha någon respekt för, tråkigt när ni hade så mångas respekt. Fler spelare runt om i haven har tappat den men det bryr ni er inte om, ni är på väg att vinna servern :) tänk vad vissa är beredda på att göra för att få tag i en liten krans..

Peace

en fråga, Vem var spionen? för jag/ vi vet inget om det!
så gärna förklara för mig vad han har lämnat för info.
 

DeletedUser458

Guest
en fråga, Vem var spionen? för jag/ vi vet inget om det!
så gärna förklara för mig vad han har lämnat för info.

Hela poängen med en spion e ju hålla allt rörande det hemligt. ;)

Rekrytering av flyktingar borde det ju vara om de fick söka in i AAA för de hade för stort tryck på sig.
O utökning av alliansen efter förbund svek som sägs gjorts för serverns liv är enligt min definition av verklighets uppfattning inte förenligt med varandra.

I min enfald trodde jag verkligen att efter wile92 tidigare inlägg jag inte så kvickt fött veta hur stor brist på intern kommunikation och överenskommelse som råder i AAA då en pratar om en sak o händelsemoment inom alliansen visar på motsattsen.

Enligt alla regler jag lärt mig på GP är detta en klar flykting. som under oskrivna regler direktiv skall anses som flyktingar och inte erbjudas inträde i ny allians innan föregående allians fått sin chans att ta över vederbörandes städer eller som nu anfallande allians givit sitt godkännande. då deras städer faller inom anfallande allians ägo i första hand.
http://se.grepostats.com/world/se14/player/116185/history
http://se.grepostats.com/world/se14/player/120267/history

Eller om de kan uppvisa godtyckligt motstånd i 1-2 veckor och på så vis förtjäna en andra chans.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
en fråga, Vem var spionen? för jag/ vi vet inget om det!
så gärna förklara för mig vad han har lämnat för info.
kan ju även tillägga att innan ni bröt förbundet/delade flikar osv så tog ni en hel del viktig information samt ni visste var vi hade alla våra bs städer, finns bara ett svar på det-spioneri
 

DeletedUser2639

Guest
Okej nu får ni ta och tänka efter lite.

1. Vi i A-A-A har ALDRIG tagit emot information från någon medlem inuti en rivaliserande/allierande allians. Detta är det yttersta lågspelet och något vi INTE förknippas med. Eftersom ni inte har några som helst bevis eller ens något som hade varit styrkande i ett argument för just detta påståendet så anser jag att ni kan lägga ner det. Vi har inga spioner och kommer aldrig ha. dock så tvivlar jag på att ni kommer acceptera vad jag än säger utan bara säga emot.

2. Vi tog in "Flyktingar" det finns ju en anledning till varför just de mest aktiva i allianserna lämnar de sjunkna skeppet och går över till den som kan lova gott byte med bra samarbete. Vi har tagit in de som själva velat komma över till oss, de som märkt att den allians de nuvarande var med i inte kunde tillmötesgå deras behov och inte heller hjälpte dem. Då söker man sig till bättre miljöer och godare jaktmarker (Naturens första lag!)

3. När A-A-A skapades så var det en blandning av flera alliansen som antingen fått ett förtidigt slut eller som det inte gick så bra för, vilket betyder att vi hade redan en hel del fiender direkt vi uppstarten. Vi som kom ifrån GÄ (Gargathors Änglar) ville gärna ha kvar vårt förbund med NN som vi hade tidigare. Och vi hade inte tillräckligt med stöd för att själva försvara våra erövringar mot större allianser. Därav skapades förbund. Men när Fåren och katterna helt plötsligt slutade visa framfötterna, och BF inte sågs till så fanns inte mycket att göra förutom att bryta de förbund man redan har för att skapa lite krig i världen.. Sen att LoS skulle visa sig vara det största besvikelsen kan inte hjälpas :)

När vi märkte att det inte räckte med att bryta med LoS så bröt vi även med NN och har därför inga förbund. Och jag kan tillägga att hittills har NN erbjudit mycket större motstånd ;)

Nu tror jag att jag gått igenom alla punkter och som alla vet, så skriver jag sällan här
 

DeletedUser

Guest
Girls, please!

Jag är medveten om att många i A-A-A lovat att höra av sig till er efter ett par heta sommarnätter nu i sommar http://www.youtube.com/watch?v=ODOj2jBUKW0 ... men det är inte er det är fel på, det är oss.. det är så mycket just nu med våra liv och allt ni vet.
Vi måste få lite tid för att finna oss själva och lista ut vad vi vill göra med våra liv. Men jag hoppas vi kan fortsätta vara vänner i alla fall?
Kiss&Hugs
 

DeletedUser

Guest
Okej nu får ni ta och tänka efter lite.

1. Vi i A-A-A har ALDRIG tagit emot information från någon medlem inuti en rivaliserande/allierande allians. Detta är det yttersta lågspelet och något vi INTE förknippas med. Eftersom ni inte har några som helst bevis eller ens något som hade varit styrkande i ett argument för just detta påståendet så anser jag att ni kan lägga ner det. Vi har inga spioner och kommer aldrig ha. dock så tvivlar jag på att ni kommer acceptera vad jag än säger utan bara säga emot.

2. Vi tog in "Flyktingar" det finns ju en anledning till varför just de mest aktiva i allianserna lämnar de sjunkna skeppet och går över till den som kan lova gott byte med bra samarbete. Vi har tagit in de som själva velat komma över till oss, de som märkt att den allians de nuvarande var med i inte kunde tillmötesgå deras behov och inte heller hjälpte dem. Då söker man sig till bättre miljöer och godare jaktmarker (Naturens första lag!)

3. När A-A-A skapades så var det en blandning av flera alliansen som antingen fått ett förtidigt slut eller som det inte gick så bra för, vilket betyder att vi hade redan en hel del fiender direkt vi uppstarten. Vi som kom ifrån GÄ (Gargathors Änglar) ville gärna ha kvar vårt förbund med NN som vi hade tidigare. Och vi hade inte tillräckligt med stöd för att själva försvara våra erövringar mot större allianser. Därav skapades förbund. Men när Fåren och katterna helt plötsligt slutade visa framfötterna, och BF inte sågs till så fanns inte mycket att göra förutom att bryta de förbund man redan har för att skapa lite krig i världen.. Sen att LoS skulle visa sig vara det största besvikelsen kan inte hjälpas :)

När vi märkte att det inte räckte med att bryta med LoS så bröt vi även med NN och har därför inga förbund. Och jag kan tillägga att hittills har NN erbjudit mycket större motstånd ;)

Nu tror jag att jag gått igenom alla punkter och som alla vet, så skriver jag sällan här
först och främst tror jag ingen lyssnar på lyrsten som tror alla lider av hybris vilket ni a AAA gör :)

för det andra så är ju lågspel allt ni gör och att ni konstant försöker försvara ert ruttna svek visar hur sant det är, och vadå bevis? att ni attackerade dem flesta Los medlemmarnas bs städer direkt efter att ni bröt förbundet och rekryterade internt av los är övertydliga bevis, har för mej ni gjorde likadant mot fåren, rekryterade internt från dem så det är väl inte konstigt dem inte vill ha med "smutsen" att göra. du kan tolka det precis hur du vill men det ändrar inte verkligheten ni är och kommer alltid förknippas som alliansen som hugger i ryggen så enkelt ät det.
 

DeletedUser2832

Guest
först och främst tror jag ingen lyssnar på lyrsten som tror alla lider av hybris vilket ni a AAA gör :)

för det andra så är ju lågspel allt ni gör och att ni konstant försöker försvara ert ruttna svek visar hur sant det är, och vadå bevis? att ni attackerade dem flesta Los medlemmarnas bs städer direkt efter att ni bröt förbundet och rekryterade internt av los är övertydliga bevis, har för mej ni gjorde likadant mot fåren, rekryterade internt från dem så det är väl inte konstigt dem inte vill ha med "smutsen" att göra. du kan tolka det precis hur du vill men det ändrar inte verkligheten ni är och kommer alltid förknippas som alliansen som hugger i ryggen så enkelt ät det.


Aristocats är dom som kör fulspel dom var först i världen att inte bryta upp förbundet/iap men började anfalla ändå

Som jag uppfattade så sa dom upp förbundet FÖRST vilket inte är något fel
Om dom planerade att börja kriga mot er under en längre tid kunde dom enkelt kolla igenom rapporter ni hade lagt upp i det delade forumet och därmed enkelt kunna rensa dom efteråt.

Det är inget fulspel med att rekrytera från andra allianser?
Förövrigt hade väl LoS börjat hoppa av INNAN dom tog in spelare?

Även om det handlar om moral att ta in spelare från andra allianser så är det inget fulspel




Tycker denna diskussion är HELT värdelös

Vad spelar det för roll om vem som gjort vad?
Det händer ju ändå i framtiden igen
 
Topp