Krigsråd

DeletedUser378

Guest
Här är det fritt att lämna sina åsikter om införandet av krigsrådet.

Se mer information om balanseringen här

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Hmm, då försvinner Premium fördelarna. Det kommer man att förlora pengar på.
 

DeletedUser2311

Guest
man får väl dessa 10% utöver premium och andra gunstfördelar.
 

DeletedUser

Guest
Mnja, jo, men alla procentuella fördelar även Premium räknas eller läggs på enskilt från standardvärdet. Det ackumuleras (läggs i hop) alltså inte.

Men om man kan forska fram 10% finns det väl ingen anledning att köpa 20%, tycker iaf inte jag eftersom det försvinner 10% från det man då redan betalar för idag.

Så för samma Premiumguld får man alltså 10% mindre mot försvararen. Det innebär alltså en smyghöjning av guldet på 100 guld för 14 dagar. Dvs Premiumfördelen blir mindre värd.

Sådana här tricks är vanliga och man hoppas att dom flesta spelarna inte upptäcker det ;).

Edit
Kanske är lite korkat tänkt, ska fundera en stund på detta :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du skriver ganska många konstiga inlägg, Nikita.

Det måste ju vara så att detta är en offensiv variant av tornet, och den bonusen läggs ihop med premium (alltså, 10% + 20% = 30%).
 

DeletedUser

Guest
Du skriver ganska många konstiga inlägg, Nikita.

Det måste ju vara så att detta är en offensiv variant av tornet, och den bonusen läggs ihop med premium (alltså, 10% + 20% = 30%).

Svar: Mnja, mjo!

Exempel: Slungkastare - Anfallsvärde 23
23*10% (0,10) = 2,3 (Krigsråd)
23*10% (0,10) = 2,3 (Falang)
23*20% (0,20) = 4,6 (Premium - Befälhavare)

Man får alltså
23 + 2,3 + 2,3 + 4,6 = 32,2 i anfallsvärde och inget annat

En del tror att man t ex får
23*10% = 25,3 + 25,3*10% = 27,83 + 27,83*20% = 33,96

men så är inte fallet. Bonusen ackumuleras inte utan utgår alla från standardvärdet. Och det var väl det jag avsåg och hoppas att detta förtydligande ska vara alla till lags ;).

Sedan resonerar jag väl så här med mig själv. Även om en del spelare är mer aktiva än andra så vet jag med mig av lång erfarenhet att alla inte betalar Premium och dom flesta har bara Premium till och från och kanske har hamnat i ett bra läge eller är med i en stark och aktiv allians där man inte är känner sig så utsatt och alltså inte ser någon större vinst i att betala för Premium.
Nu får man då 10% extra anfallsvärde utan att betala för det. Dvs både Falang och Krigsråd ger lika mycket anfallsvärde som till en som betalar för Premium - Befälhavare till en början. Så om man t ex börjat någon månad tidigare än en annan spelare så har man lika mycket anfallsstyrka med Falang och Krigsråd som en som börjat och inte hunnit byggt ut Akademin men har Premium och jag tror man förlorar på det i långa loppet. Hoppas också att detta resonemang förtydligar en del otydliga utsvävningar :D.

Edit
Och så vet vi alla att den så ofta förekommande och negativa TUR-bonusen äter upp alla fördelar oavsett Premium eller inte ;).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2469

Guest
Jag själv tycker att krigsrådet kan vara en riktigt bra ide då jag har sett väldigt många gånger att väldigt många spelare vill hellre köra defensivt istället för offensivt. Det här kan göra saken omvänd genom att de kan ändra sin egen strategi i spelet och börja med att vara lite mer offensiva då deras egna plan med defensiva arbetet börjar att försämras och att byta över till den mer offensiva strategin blir allt större möjligt. Det här gör så att ingen kan känna sig säker varje gång man loggar in då det kan ha kommit in revolt eller belägring.

I och med den här ändringen i spelet kan det bli mer roligt att spela belägringsbaserade världar. ofta när man sätter in en belägring tycker folk att det blir för mycket biremer i en stad och vill inte lägga sina brandskepp på detta. Men nu när man inför krigsrådet blir det kanske så att fler går mot den offensiva strategin och biremerna minskar i en belägring och nu när de anfallandena trupperna gör mer skada kommer det bli mer krig om att slå ut belägringarna och fler vågar lägga sina brandskepp på belägringarna.

På de revolt baserade världarna kan även krigsrådet göra skillnad. Spelare även här går mer för den offensiva strategin och lyckas sätta fler revolter i städer och eftersom fler går mot den offensiva strategin minskar antalet biremer som kan stå i staden och det blir enklare att slå ut innan ks kommer. Även md blir allt mindre och enklare att slå ut.

Det här gör att jag får mer spellust måste jag säga och det kommer att li mer revolter respektive belägringar vilket kommer att göra spelet mer aggressivt och antagligen mer roligt att spela.
 
Topp