Krigspoäng

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Om jag stöder en kompis och han blir anfallen får jag inga krigspoäng, men det får han. Jag vet att det "ska" vara såhär men kan man inte ändra på det... ? att man får krigspoäng om man stödjer ngn annan och denne annan blir attackerad... :)
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara bra, men troligen skulle det vara ganska svårt. Tyvärr måste jag säga nej.
 

DeletedUser

Guest
Att stödja någon är ju en fin och osjälvisk handling. Måste man tjäna något på det mer än att man får glädjen att hjälpa sin buddie? :D
 

DeletedUser

Guest
Det är bara drf jag gör det, men varför inte få krigspoäng om man dödar ngn?
 

DeletedUser

Guest
Skulle va trevligt om du kunde motivera det... så att man fattar vrf du tycker så.

Därför att soldaterna strider i grupp, de strider tillsammans med de som de stöder. Därför kan det vara svårt att veta vilka som vilka dödar, eftersom varje soldat gör att de andra dödar mer.
 

DeletedUser

Guest
det Borde väl inte vara så svårt... men Om det skulle kunna gå, hade du varit positiv till det?
 

DeletedUser

Guest
Därför att soldaterna strider i grupp, de strider tillsammans med de som de stöder. Därför kan det vara svårt att veta vilka som vilka dödar, eftersom varje soldat gör att de andra dödar mer.

Exempel:

Försvararen har 400 svärd.

2 spelare assisterar honom med 100 svärd var.

Då har staden 600 svärd + en milisman på Ca. 400.

Försvararen får 80% av krigspoängen man tjänar, och assisterande får 10% var.


Alltså, den procenten invånare man har i byn, den procenten KP får man. Jag ser detta som onödigt, men inte så svårt att räkna ut?
 

DeletedUser

Guest
det Borde väl inte vara så svårt... men Om det skulle kunna gå, hade du varit positiv till det?

Nja, det skulle varit roligt, men det är absolut inte nödvändigt och även det skulle kräva programmering, så jag är fortfarande negativ.

Exempel:

Försvararen har 400 svärd.

2 spelare assisterar honom med 100 svärd var.

Då har staden 600 svärd + en milisman på Ca. 400.

Försvararen får 80% av krigspoängen man tjänar, och assisterande får 10% var.


Alltså, den procenten invånare man har i byn, den procenten KP får man. Jag ser detta som onödigt, men inte så svårt att räkna ut?

Tänk dig att det finns en kombinerat attack och försvarsarmé, hur skall man då räkna ut då det inte bara är själva försvar/attack utan även effektivitet mot den typen.
Det kanske skulle fungera med en typ av anfallare eller försvarare, men om båda sidorna är kombinerade blir det nog mer komplicerat.
 

DeletedUser

Guest
Uträkningarna är nog inga som helst problem att göra. Däremot så handlar nog grundfrågan om huruvida det verkligen ska vara så?

Personligen tycker jag det är helt ok att spelaren som äger staden får krigspoängen vid försvaret. Vill man ha egna krigspoäng så får man helt enkelt bygga offensivt och ta för sig av sina grannars defensiva trupper.
 

DeletedUser

Guest
Det är ju Mina trupper som dödar i Din stad men vad gör det för skillnad ?


Det är som om du bor hos din kusin, och du jobbar på något företag medan du bor där. Och bara för att du bor hos din kusin så får han hela lönen... ?

Dåligt exempel men klockan är 7.45 så jag orkar inte komma på ngt annat ;p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp