Övrigt Krigspoäng & kulturnivå

DeletedUser

Guest
Här om dagen så erövrade jag min tredje stad och jag började direkt att bygga ett nytt ks för att erövra min fjärde stad dagen efter och jag hade kollat upp att jag hade tillräckligt hör kulturnivå. Men nu är det så att det verkar som att kulturnivån har "hoppat bak en nivå", från nivå 4 till nivå 3.

Jag har 2782 kp och jag behöver 3000 för att ta mig till nästa nivå. Här är min uträkning, rätta mig om jag har fel:

För varje kulturpoäng i kulturnivån behöver man 300 kp. Man får börja med kulturnivå 2. För att man ska kunna ta sin 3:e stad behöver man 3 kulturpoäng vilket resulterar i 900 kp (3x300). För att man ska ta sin 4:e stad behöver man 9 kulturpoäng, alltså 2700 kp (9x300). Även fast jag har mer än 2700 kp så kan jag inte erövra min 4:e stad för jag behöver ett kulturpoäng till. Jag spelar på världen Rho.

Hoppas att ni förstår mitt problem, vet någon vad detta beror på eller är det någon slaggs bugg/glitch?
Skärmavbild 2014-12-22 kl. 17.04.01.jpg
 

DeletedUser2843

Guest
Du har inte tagit tillbaka någon forskning i akademin kanske? Det kostar ett kulturpoäng nämligen
 
Topp