Krig Mellan Blå kulla och Sjörök och David Mot Goliat

  • Trådstartare DeletedUser2396
  • Start datum

DeletedUser2396

Guest
Vilka tror ni vinner själv tror jag Blåkulla som har Army of Wolfes och Cubs som stöttar dom.Nån som kan lägga upp en grepostats om det kriget?Jag är med i blåkulla så tror ju på dom.....
 

DeletedUser378

Guest
Vilka exakt är det som kommer att delta i kriget?
Vill man sätta samman en komplett sammanställning krävs det att information finns om samtliga allianser som kommer att bidra.
 

DeletedUser2396

Guest
Lagen är följande:lag 1 består av Blåkulla,Cubs och Army of Wolfes lag 2 består av Sjörök och David Mot Goliat.


Army of Wolfes och Cubs stödjer typ bara blåkulla.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror på Sjörök och DMG i det här kriget :3
Åtminstone ifall Cubs och AoW som du säger inte är hundra procent engagerade.
Dock finns det många duktiga i blåkulla också, duktiga anfallare och duktiga försvarare, spelare som har spelat tillsammans länge och som har överträffat folks förväntningar tidigare, men dom är väldigt utspridda vilket jag tror kan bli en nackdel, särskilt ifall de inte är fullt uppbackade av vargarna.
 

DeletedUser

Guest
Jag vill nog lägga in en brasklapp här och säga att vi i Cubs inte står på någon sida i dagsläget.
 

DeletedUser2217

Guest
För er kännedom så har David Mot Goliat inga offensiver utan är helt passiva på off fronten. Sjörök ligger på bra men vi håller dom på avstånd för tillfället dock så har Dom tagit några städer från inaktiva spelare eller spelare som ligger alldeles för långt bort från oss för att kunna deffa upp dom. Men huvudsaken är att Epsilon sakta men säkert livas upp igen. Vilket gör det roligt att spela igen och hoppas det håller i sig till UV tiden.

Det finns inga bevis heller på att DmG har en allians med Sjörök. Cubs spelar sitt egna spel. AoW avvecklas och går över till oss i Blåkulla.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Men det verkar väl som att detta har potential för att bli ett nytt storkrig? :.)
Ta in lite fler aktivt krigsförande allianser på båda sidor, någorlunda jämna lag, och börja kriga allihopa nu i sann Epsilon fair play anda!
Sitter alla bara helt passiva och ser på medan två eller tre allianser småkrigar lite så kommer servern fortsätta gå utför, men nu när det har dykt upp en del nya allianser osv så är det väl ett finfint läge att ta tag i saker å börja kriga hejvilt igen, gäller bara att alla väljer en sida som de sedan stannar på no matter what och att lagen blir hyfsat jämna, Epsilon har enligt mig sett nog av såna där "alla mot en" krig.

Jag har ju inte så bra koll nu eftersom jag inte spelar här fortfarande men jag tror att ett storkrig kan behövas här så att ni inte börjar tappa aktiva spelare igen :.)
 

DeletedUser2217

Guest
Blåkulla krigar just nu mot Sjörök samt David Mot Goliat, dom 2 top allianserna. Tycker det är rätt livat just nu, men som du säger så skulle det inte vara helt fel om Tex The Kings samt Bröderna bäver mm kanske gav sig in i leken. På vilken sida dom går med i spelar ingen roll för mig :.)


Jag har ju inte så bra koll nu eftersom jag inte spelar här fortfarande men jag tror att ett storkrig kan behövas här så att ni inte börjar tappa aktiva spelare igen :.)

Kanske är det dags för en Comeback? dom flesta gamla drakar har ju hittat tillbaks igen :.)
 

DeletedUser

Guest
Mm funderar faktiskt på de. Kanske när ja har byggarebobbat färdigt på Achilles, har inte så mkt tid nu för tiden :.)
 

DeletedUser285

Guest
Så vad står det?
Som jag fattat av spelare som spelar här är det ett ganska dött krig..
Så som det brukar va på Servern som Innogames glömde..
 

DeletedUser

Guest
Så vad står det?
Som jag fattat av spelare som spelar här är det ett ganska dött krig..
Så som det brukar va på Servern som Innogames glömde..

har sagt de förut å ja säger de igen, jag har haft bra mkt aktivare krig på Epsi än på Zeta ;.)
och inaktivare än t.ex Delta som du spelar på tror jag inte den har varit. bara att kolla statsen så ser man. och till detta kan man räkna in att många av epsis toppspelare har slutat eller börjat om för ett tag sen vilket innebär att en massa poäng och kp har försvunnit helt från ranken, medan delta verkar ha kvar fler ur sin topp.

just sayin.. hur de är på epsi idag har jag dock mindre koll på
 

DeletedUser285

Guest
har sagt de förut å ja säger de igen, jag har haft bra mkt aktivare krig på Epsi än på Zeta ;.)
och inaktivare än t.ex Delta som du spelar på tror jag inte den har varit. bara att kolla statsen så ser man. och till detta kan man räkna in att många av epsis toppspelare har slutat eller börjat om för ett tag sen vilket innebär att en massa poäng och kp har försvunnit helt från ranken, medan delta verkar ha kvar fler ur sin topp.

just sayin.. hur de är på epsi idag har jag dock mindre koll på

Delta = Post Uv så många lägger av nu.. :)
Så du skulle nog vart där när det skedde saker..
Zeta = Ja ne vet inte vad du pratar om haft krig där sen dag ett men aah ni allierade ju er med halva servern först och sen med andra halvan så är väll det? ;)
 

DeletedUser

Guest
Delta = Post Uv så många lägger av nu.. :)
Så du skulle nog vart där när det skedde saker..
Zeta = Ja ne vet inte vad du pratar om haft krig där sen dag ett men aah ni allierade ju er med halva servern först och sen med andra halvan så är väll det? ;)

ja vi hade ju också krig varje dag på zeta men inte var det särskilt aktivt från min synvinkel. jag vet om att kh alltid har krigat aktivt, det säger jag inte emot men det var inte heller det jag pratade om. för att ett krig ska vara aktivt tycker jag det ska vara engagerade deltagare, ordentliga offensiver och erövringar från bägge sidor och gärna bölja lite fram och tillbaka, en rolig utmaning för alla you know.
var inte särskilt mkt sånt under min zeta tid vad jag minns, men på epsi var det alltid så. spännande och roligt med aktiva deltagare på bägge sidor både i anfall, stöd och forum. enorma prestationer på bägge sidor och enskilda slag, offensiver och andra händelser som liksom fick legendstatus och fastnade i minnet för alltid :.)

epsilon var utan tvekan min roligaste grepolisupplevelse någonsin, jag säger inte att det alltid har vart den aktivaste servern men bara för att du har mindre kännedom om den betyder det inte att det är "servern som innogames glömde".
epsilon har alltid vart lite isolerat, många grymt duktiga spelare här som inte är särskilt kända från andra servrar och som inte hänger på forumet eller i skypekanaler lika mycket som spelare från t ex Zeta, detta har lett till att folk som inte har spelat här på epsi kan få ganska skeva uppfattningar om servern och de som spelar här. men jag kan lätt säga att många av de duktigaste anfallarna, försvararna och strategerna jag någonsin har sett spelar på epsi, och då har jag ändå spelat, och suttit som ledare, i allianser rankade 1-2 på Zeta, Eta och Achilles också.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2485

Guest
Delta och Zeta hör inte till Epsilion vad jag vet? :)


(var bara tvungen) ,,,,
 

DeletedUser2502

Guest
Jag har sett att Blåkulla tvingas tillbaka av Sjörök.
 
Topp