Krig - Korinth vs Krios.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej, tänkte jag skulle göra en liten statistisk update på det nuvarande kriget mellan Korinth och Krios.

Städer tagna totalt:
Krios (dios/trios): 42
Korinth: 22

Poäng ökning sen kriget utbrytit(01/05/2010, då Krios första svar på anfallen kommer och kriget är ett faktum):
Krios: 2 798 980 - 550 000~ pga nya medlemmar. (2.200.000~)
Korinth: 294 947 - 3000 pga ny medlem. (290.000~)

2.200.000 / 290.000 = 7,6~

Vilket ju betyder att för varje poäng Korinth ökar med, ökar Krios 7.6 poäng.

De senaste fem dagarna:

Städer:
Krios: 10
Korinth: 1

Poäng:
Krios: 785 958 - 305 886(ny medlem) = 480 072
Korinth: 40208

480 072 / 40 208 = 11,9~

Tackar för mig, diskuterar gärna och ni får gärna komma med korrektioner om ni ser att jag gjort nått fel :) Mvh Devourer!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ja det betyder att krios leder kriget ordentligt eftersom dom började med ett försprång också.
 

DeletedUser

Guest
Försprång? hahaha :D

Roligt att du har noll koll på vem som hade "försprång"
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
sluta hacka på stackars Adrianos va.... han kanske bara definierar försprång på ett annat sätt än va ni gör? ;)
 

DeletedUser

Guest
Med försprång menade jag att Krios redan var en större allians en Korinth. Och om man säger att Korinth och Krios skulle båda gå back lika mycket varje dag så skulle det ju ta hårdare på Korinth än på Krios. Det är hur jag ser på ett försprång. Hoppas jag inte är helt ute och cyklar. ;)
 

DeletedUser

Guest
Med försprång menade jag att Krios redan var en större allians en Korinth. Och om man säger att Korinth och Krios skulle båda gå back lika mycket varje dag så skulle det ju ta hårdare på Korinth än på Krios. Det är hur jag ser på ett försprång. Hoppas jag inte är helt ute och cyklar. ;)

Du har delvis rätt, dock får man tänka på några andra olika faktorer som också spelar roll. Jag själv skulle se dem som överlägsna om de tagit lika många städer som oss, även om vi går back lika mycket då eftersom som du säger har fler medlemmar och är betydligt större. Så in the long run så vinner vi kanske men egentligen har det tagit hårdast på oss. Nu har du heller inte riktigt all fakta klar, Nike har tagit ställning till Korinth och därmed så enligt ditt perspektiv så är det egentligen dem som har "försprånget"? Men det tycker jag inte, för mig ser det ganska jämnt ut. Men nu handlar det om Korinth-Krios i denna tråden :)

T.ex.
Korinth sa själva att de "ägde" hav 45 och skulle slå ut oss därifrån (ryktestråden). Om de hade lyckats lite bättre än vad de gjort så.. det skulle jag säga var till en fördel till dem. Då vi har dåligt med städer och väldigt utspridda i 45.
De är också extremt sammansvetsade i geografin det vill säga, har kontroll över majoriteten av öar i 45.
De har erfarna och duktiga försvarare från TE.

Till de icke fördelarna är att flertalet medlemmar inte vill ha med kriget att göra. De är kanske en 10 st som är aktiva i kriget och 3 av dem lite "mer", Vi är också en 15 spelare som är aktiva i kriget då 90% av vår allians inte ligger i fas med dem eller har något annat på g.
De är också en större del som sätter sig i semesterläge när de inte pallar trycket längre.

Jag själv hade absolut inga städer i hav 45 innan kriget, idag har jag 9.

Det är säkert betydligt mer jag missat så feel free att hjälpa mig på traven. Kanske skulle vara något att höra hur Korinth ser på saken Adrianos eller vad säger du?
 

DeletedUser

Guest
Jo som du sa hade jag inte alla fakta. Jag tycker också det skulle vara kul om Korinth kom med sin egen åsikt till saken, så det blir det lite fart på tråden!;)
 

DeletedUser1724

Guest
Det ska även nämnas att båda allianserna har tagit städer utanför krigsstäder för att förstärka sin position i hav 45.

Dock så leder nog Krios i antalet tagna städer från oss än så länge.

Den som lever får se hur detta går :)

//Fuvvan
 

DeletedUser

Guest
får väl göra ett inlägg för att styra upp lite saker, dessa siffror som krios skriver handlar om en till faktor, aktivitet hos motståndaren!
räknar man igen på var städerna är tagna ifrån så ser man att dom städerna som är tagna från inaktiva spelare och endast 1 stad är tagen från en aktiv (som jag minns i skrivande stund) varav alla våra är tagna där vi velat ta, dvs aktiva spelare som kan försvara sig. vet inte med övriga, men det anser iaf jag vara en större bedrift än att lyckas plocka städer från spelare som inte ens försvarar sig!

och det som nämdes om att folk kliver in i semesterläga efter lite anfall eller hur det nu formulerades, hört talas om privat liv som värderas högre än grepolis tro? för folk som inte tittar på livet utanför grepolis så är det studenten/examen bl a för många just nu. och livs situationer kan förändras över en natt för folk.

men om man tittar på fakta osv, krios lyckas plocka städer från en allians som just nu har så många i semesterläge som dom vill påpeka och därför inte i sin fulla kapacitet, då tycker jag man borde vilja tona ner sina prestationer för det är mot en mindre allians som inte ens kör fullt ut.

jo en till detalj, tror många i krios har förlorat sina vad slagningar, det har gott längre tid nu än 3 veckor (som nån gissade på) och vi är fortfarande med i kriget trotts halv fart ;)

/mvh Micke
 

DeletedUser

Guest
1. Visst Korinth (iaf aktiva i Korinth) er en skara sega rackare.
2. Jag har hävdat och hävdar fortfarande att det är mer lönsamt att plocka städer från inaktiva än från aktiva: man får mindre motstånd (om någon alls) och KP som ger bort gör ingen nytta i motståndarens allians. Dock finns det tillfällen då det är befogat att slå till mot väldeffade städer också.

Att Korinth har så många inaktiva och i semesterläge säger ju bara att den alliansen inte alls är så mäktig som det framstår av grepostats. Dock ska aktiva ha en eloge för skyckligt spel.

Men det säger mer om Korinths ledning som antingen har visat tecken på högmod eller strategisk inkompetens, att förse sina mindre insatta medlemmar i knepig sits genom att starta kriget mot Krios. Vad det gäller själva kriget spelar ingen roll hur många spelare som finns kvar i Korinth. Jag har inget emot att Krios först plockar städer från alla "inaktiva" för att stärka sin position för framtida attacker. Vissa skulle kalla det för fegt, men det är en del av recept för framgångsrikt krigsföring.

I början var de flesta av Krios lite väl långt borta för att aktivt delta i kriget, men allt eftersom tiden går söker sig fler och fler till fronten. Det ska också tilläggas att Krios har betydligt större resurser för krigsföring än Korinth.

Hur lång tid detta kommer ta återstår att se, men man kan redan se tydligt mönster: Krios flyttar fram sina positioner i Korinths föredetta vatten.
 

DeletedUser1724

Guest
När vi i korinth blir mer aktiva än vad vi är så kommer inte krios ha så stor chans i h45, tror dom är medvetna om det också.

Vi har dubbelt så många städer i 45 dom har några spelare mot alla våra sen tror det talar klarspråk.

Njut medans ni kan :p


Vi kommer som en sovande björn och tar er! :cool:


//Fuvvan
 

DeletedUser

Guest
När vi i korinth blir mer aktiva än vad vi är så kommer inte krios ha så stor chans i h45, tror dom är medvetna om det också.

Vi har dubbelt så många städer i 45 dom har några spelare mot alla våra sen tror det talar klarspråk.

Njut medans ni kan :p


Vi kommer som en sovande björn och tar er! :cool:


//Fuvvan

Nämnde du inte något om det i början av kriget också?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp