Krig - Athena vs Krios.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Personliga påhopp? Vart?

Dem riktiga siffrorna?

Fuzz, gillar du inte vad som står, läs inte.

Något som är konkret:
Ni har tagit fler städer än oss 5-6 dubbla det med antal vi har tagit, men i aktiva städer har ni bara tagit några enstaka fler än oss och över hälften av dem aktiva städerna ligger inte i vårat "område".
Vi lider av avhopp och gjorde ett dumt beslut att hoppa in med inaktiva.
Anfall kommer från alla flanker, vissa stora anfall och vissa små, men trots det så är vi fortfarande kvar.

Ni är ett problem för oss, men ni är inte det störst som ni verkar ha intalat er. Liksom ni har intalat er att ni hade ner 1337, ni hjälpte till men ni vara inte orsaken. Man kan även lägga till Protectors of Sungod och Wariors of Ithilion, dem vara allas slag påsar.

Så tydligen har ni en vana att överdriva (inget person påhopp, bara generellt över er allians).
 

DeletedUser

Guest
Huh...

Fargod, du är (borde vara) ledare till Minervapoleis och därmed väl informerad om era interna angelägenheter, så dessa tänker jag inte komentera.

Att tjafsa om aktiva och inaktiva erövringar är som att prata om statisktik om vilken allians har flest internerövringar på kortast möjliga tid. Båda dessa är ungefär lika (lite) intressanta ur framgångssynpunkt.

Visst, Athenapoleis har säkrat hav 65 långt innan krios gjorde samma med hav 56. Athenapoleis hade så gott som dubbelt så många spelare under sina vingar som Krios. Detta ledde så småningom till inaktivitet och alienering (kolla i lexikonet vad det betyder om du inte vet). Till råge på allt har ni tagit in en "fantastisk" strateg (utifrån sin egen uppfattning) från 1337 som förespråkade krig mot Krios detta efter att han hade själv blivit nekad medlemskap i Krios.

Att Athenagänget var både oförberedd och oförmoget för ett krig och trotts detta förklarade krig mot Krios säger mer om Antenerna än om Krios. Visst det lär ta hur lång tid som helst att utrota en allians om man bara tittar på hur många städer som är möjligt att erövra men trenden talar sitt tydliga språk. Bara för att nämna två saker:

1. Folk börjar sakta men säkerligen att lämna antenerna medan krios har inga avhopp.
2. Krios hade vuxit sedan kriget började medan Athena hade tappat ständigt.

Sedan hur du väljer att tolka statistiken är det upp till dig, man kan intala sig mycket, men fakta kvarstår.

Men min personliga uppfattning är om inget ändrar sig och krig athena-krios fortsätter som det gör kan det pågå i minst ett år till då det tar massor med tid att samla kp för att erövra 1000+ städer.

Till slut en tanke till alla grepolis spelare: detta är inget krigsspel detta är ett multiplayer strategispel med inslag av krig :eek:
 

DeletedUser

Guest
Du trycker ner en spelare om du inte märkt det. Istället kan du ju motbevisa det han säger med riktig fakta om det nu är så fel. Ta fram dem själv om du inte gillar vad du ser ska jag säga då, sluta var så tuff, detta är statestiken som alla ser på hela beta! Visa oss ER om du vill kunna argumentera emot, det du gör nu är dumheter.

Som simke säger, KP är det största problemet. Hade vi haft kp nog att ta alla eran städer.. du förstår nog vart jag vill komma.

Angående mitt läsande, haha erkänn att det är jävligt svårt att "låta bli"..

haha, träffa jag någon punkt där? eller det kom från ingenstans igen? Tendensen att överdriva är väl bara ett fenomen av komedi, för att störa just sådana som dig.
 

DeletedUser

Guest
Personliga påhopp? Vart?

Dem riktiga siffrorna?

Fuzz, gillar du inte vad som står, läs inte.

Något som är konkret:
Ni har tagit fler städer än oss 5-6 dubbla det med antal vi har tagit, men i aktiva städer har ni bara tagit några enstaka fler än oss och över hälften av dem aktiva städerna ligger inte i vårat "område".
Vi lider av avhopp och gjorde ett dumt beslut att hoppa in med inaktiva.
Anfall kommer från alla flanker, vissa stora anfall och vissa små, men trots det så är vi fortfarande kvar.

Ni är ett problem för oss, men ni är inte det störst som ni verkar ha intalat er. Liksom ni har intalat er att ni hade ner 1337, ni hjälpte till men ni vara inte orsaken. Man kan även lägga till Protectors of Sungod och Wariors of Ithilion, dem vara allas slag påsar.

Så tydligen har ni en vana att överdriva (inget person påhopp, bara generellt över er allians).

Tack Fargod, det var väldigt snällt att du erkände att det va ett dumt beslut att gå i krig mot oss.. För de är det jag egentligen frågasatt från hela början, hur ser Athenarna på sin egen offensiv? citerar: "Vi lider av avhopp och gjorde ett dumt beslut att hoppa in med inaktiva". Dock står fortfarande denna fråga kvar: Varför? Känns lite kul att kicken ni behövde var att ZeusTheScout skulle gå med er för att helt plötsligt förklara krig mot oss.. Självklart vet jag inte hur det ser ut där i era forum, men mina spekulationer får mig att gissa att det är såå mycket tack vare Zeus.
Jag menar, om Athena hade velat gå i krig mot Krios, varför gick dom inte med i 1337's offensiv? Och varför helt plötsligt, bara några dagar efter Zeus gått med, planerar ni er offensiv mot oss. Antingen är ni väldigt bra på att missa chanser och har allmänt slarvig ledning som lätt suktas med godis, eller så har ni inte nån sorts struktur alls. Det är iallafall känslan jag fått, fast det kanske är bra att Zeus gick med er, äntligen sätta er på test ;) Och som jag redan sagt, ska bli intressant att se vilka som vågar stå kvar.. ^^ För tillslut är det bara dom kvar.
Förlåt att säga det, men jag tror Athena's era som en topp allians kommer försvinna lika snabbt som den kom.
 

DeletedUser

Guest
Simke:
1. Folk tappat skedde redan innan vårt krig och har varken ökat eller minskat.
2. Japp det stämmer, helt korrekt.
Hade vi haft KP till alla städer så skulle ni inte haft några inaktiva att ta av. Men tyvärr har fler städer blivit inaktiva än vad vi har KP till.

Fuzz:
Vart har jag tryckt ner någon?

Dev:
Det var ett dumt beslut och vi skulle inte troligen gjort om det, men vid den tidpunkten så visste vi inte exakt hur många som faktisk var på väg att sluta. Flertal av dem 1337or har inte varit till så mycket hjälp när dem gick inaktiva direkt. Vissa vaknar då och då och vissa kommer troligen att för bli inaktiva. Att erkänna vår dumhet är som att erkänna vilken annan självklar sak.

ZTS var på om att anfalla er, men fick ett nej. Ämnet kom upp igen när en sak kom upp som fick flera ledare att reagera. ZTS var inte orsaken.
 

DeletedUser1118

Guest
Vad var det för orsak om man får fråga? :eek:

"Ni bröt mot våran IAP"


Fast det är bara en dumm bortförklaring, tror själv att det var ZTS som var orsaken, men ledningen berättar inte mycket för oss "vanliga" medlemmar, så kan ju inte ge någon fast förklaring..

Men nu vilar han i semesterläge :)


"Anfall är bästa försvar!",

som det står på hans profil.. verkar dock som den taktiken inte är så bra då han förlorade massvis med städer första veckan i "kriget".
 

DeletedUser

Guest
Tråkig ledning ni har.. Vi får iallafall fall veta varför vi ska slå på dom vi slår ^^ Och aldrig har det varit pga personliga tvister(syfter på ZTS) som ledningen har dragit beslut :eek:
Jaja tycker synd för er som inte vill vara i kriget som blir utsatta! Bra ledning ni har.. :p
 

DeletedUser

Guest
Tråkig ledning ni har.. Vi får iallafall fall veta varför vi ska slå på dom vi slår ^^ Och aldrig har det varit pga personliga tvister(syfter på ZTS) som ledningen har dragit beslut :eek:
Jaja tycker synd för er som inte vill vara i kriget som blir utsatta! Bra ledning ni har.. :p

Jag vet inte hur er allians funkar o era forum ser ut, men i våran så får man gärna fråga om vill veta o det inte står. Sen vet jag inte om det är svårt att läsa, men ZTS har och hade inget med orsaken till kriget. Visst var han positiv till det, men vi gick inte i krig för hans skulle. Så jag tar det en gång till, ZeusTheScout, hade INGET att göra med kriget.
Och det är en gansk hyfsad ledning enligt mig.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte hur er allians funkar o era forum ser ut, men i våran så får man gärna fråga om vill veta o det inte står. Sen vet jag inte om det är svårt att läsa, men ZTS har och hade inget med orsaken till kriget. Visst var han positiv till det, men vi gick inte i krig för hans skulle. Så jag tar det en gång till, ZeusTheScout, hade INGET att göra med kriget.
Och det är en gansk hyfsad ledning enligt mig.

men varför förklarar du inte anledningen då? ^^
 

DeletedUser

Guest
För då är det ingen hemlighet för dig :p

Hemlighet för mig? det är väll inte det som det hela handlar om? Förklarar man krig mot någon så har man väll oftast en orsak. Oftast någon som faktiskt är ganska självklar(ZTS). Så vad är anledningen? Varför kan ni inte berätta? Eller bara erkänna att ni suger? xD (eller gärna bevisa motsatsen ;o)
Oftast brukar krigsförklaringar förklaras med en anledning, men Athena tycks inte ha nån sorts kordination varken på det planet eller något annat för den delen! Värdelöst ;O Säger dock inte att ALLA medlemmar suger get, men fan, vilken värdelös allians ni är. Skål.
 

DeletedUser

Guest
Hemligheter .. aww, jag som är så himla nyfiken ^^ .... NOT!
Vem bryr sig egentligen? Athena har noll koll på vad dom håller på med och troligen har dom ingen aning om varför dom startade krig med oss heller.:confused:

Förr eller senare kommer dom väll dra samma rövarhistoria som alla andra allianser vi krigat mot..

I vilket fall som helst.. kommer athena inom kort inte existera mer(precis som alla andra allianser vi krigat mot):cool:

Peace out ;)
 

DeletedUser

Guest
jag vill definitivt inte att athenapoleis ska gå under. till alla i athenapoleis: fortsätt kämpa, ni vet att ni är bäst! till alla i krios: om ni undrar varför jag inte gillar er så är det därför att ni har attackerat mig många gånger!
 

DeletedUser

Guest
Jag hoppas iaf att antenerna kommer finnas kvar ett bra tag, för då kommer kriosare ha nästintill oändlig tillgång till nya städer och områden att expandera på. :D
 

DeletedUser

Guest
Krios har nu passerat Athena i poäng, med en start med 5 miljoners poängskillnad. Vi har växt över 3 miljoner poäng på denna korta tid. Måste med det säga att det känns som att kriget är så gott som vunnet. :p
 

DeletedUser

Guest
Kriget var redan vunnet när dom valde att anfalla oss... om ine tidigare :p
 

DeletedUser

Guest
jo det är ju en del av spelet men jag vill ändå att athena ska vinna.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp