Krig - Athena vs Krios.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tänkte rapportera lite hur det går på krigsfronten mellan Athenpoleis och Krios kero ja dios, för de som är intresserade! (syster allianserna medräknat i statistiken)

11/3 förklarar Athenapoleis krig mot Krios kero ja dios i form av en offensiv som varar i ca tre dygn varpå nästan alla anfall upphör. Trupperna tagit slut(?)

I vartfall, mellan de datumen har Athena totalt lyckats erövra 8 städer av Krios, varpå Krios har erövrat 42 städer av Athena. :eek:

Poäng mässigt(alla poäng från spelare som lämnat/gått med allianserna har räknats bort)
har
Krios kero ja dios ökat med: 540 494
och Krios kero ja trios med: 80 887
Varpå
Athenapoleis har ökat med: -198 531
Och Minervapoleis med: 32 680

Vill dock tillägga att alla Athenas förluster inte orsakts av Krios, så det inte blir några missförstånd :)

Dessa siffror får mig att undra.. Visst, man kan se inaktiviteten som ett bidragande skäl, men varför, varför, är man så "smart" att förklara krig i en sån situation? Vad är det för ledning som styr? Var det ett genomtänkt beslut? Eller är den semesterfirande pojkscouten kanske en del av anledningen?.. Många frågor! Jaja, Kom gärna med synpunkter och kommentarer, eller om ni vill lägga till nått, för all del! :D :cool:
 

DeletedUser

Guest
Det vore intressant att veta antal städer som inte var inaktiv som Krios har tagit. Ni kör smart, men inte så modigt.

Ni kallar ZTS feg för att han flyr etc., men han ligger 3:a som Bästa kämpe och ville direkt hoppa in i fight med er när han kom (inte orsaken bakom kriget). Semesterläget som han har nu har inte helt att göra med GP och sattes på precis innan era anfall.

Orsaken varför vi hoppade in med inaktiv är en rolig orsak... :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Haha krios ni tror att ni är bra jag har en känsla på att det är Nike som stöder er. Wolfhoffmann och Huggis har försökt erövra 3 städer av mig men dom fick inte en enda stad bara för att dom inte kan spela hade jag haft lika mycket poäng som huggis så hade jag gått upp 50k poäng per dag, jag hade 72k poäng nästa månad så hade jag 150k poäng vi i athenapoleis är 100 gånger smartare än er. och jag är stolt över min allians och en sak. Jag är bara 13år.
 

DeletedUser

Guest
Det vore intressant att veta antal städer som inte var inaktiv som Krios har tagit. Ni kör smart, men inte så modigt.

Ni kallar ZTS feg för att han flyr etc., men han ligger 3:a som Bästa kämpe och ville direkt hoppa in i fight med er när han kom (inte orsaken bakom kriget). Semesterläget som han har nu har inte helt att göra med GP och sattes på precis innan era anfall.

Orsaken varför vi hoppas in med inaktiv är en rolig orsak... :D

Modish, vad vet du om mod.. läs statsen du vet väl själv vilka som är aktiva i din egen allians... eller? Har inte sett anfall från dig alls sedan ni inledde kriget.

Han är feg FÖR ATT han flyr, hans kämpainsats är bara siffror lilla du och han var redan i en fight med oss så jag ser ingen anledning varför hoppa över till Athena för att kunna fortsätta fightas? Förklara gärna det fenomenet för mig annars kommer jag aldrig ta något av dina inlägg på allvar igen.. Du verkar vara helt nonchalant till vad som händer runtomkring dig, kvittar mig vad orsaken är för han satte igång semesterläget efter våran anfall. OM du räknar tiden så anföll vi, natten den 03/17. Han var med all säkerhet inloggad för halva alliansen fick PM om hur noobiga vi var.. haha! Det tar 48 timmar för läget att slås på och när detta händer så kommer det även ett varningsmeddelande för oss som anfaller. Det fick vi redan 03/19 tidig morgon. Då har det väl gått 48 timmar och för att det ska gå ihop satte han väl igång det mellan attackerna och morgonen han vaknade.

Orsaken är för att ni inte kan internerövra dem själv och låter oss göra det? Om jag har fel så kvittar det mig, det visar ju bara herre gud asså... varför klagar du då på att vi tar inaktiva?


Haha krios ni tror att ni är bra jag har en känsla på att det är Nike som stöder er. Wolfhoffmann och Huggis har försökt erövra 3 städer av mig men dom fick inte en enda stad bara för att dom inte kan spela hade jag haft lika mycket poäng som huggis så hade jag gått upp 50k poäng per dag, jag hade 72k poäng nästa månad så hade jag 150k poäng vi i athenapoleis är 100 gånger smartare än er. och jag är stolt över min allians och en sak. Jag är bara 13år.

Krios är bra, eller ja.. bäst.. du kan ju börja med att kolla hur långt bort Nike ligger från oss och utgå därifrån.

Men är inte det bra? Att du inte förlorar någon stad (än)? Jag kan ju hålla med om att du verkar kämpa lite men har inte sett några anfall från dig så det finns inte mycket att säga.

Verkar som du lider av någon sorts 1337 manipulation..

Ryktet går att alla allianser på beta numera har hybris efter 1337's undergång

Ryktet går att du har tok fel! :) :cool:

Essetone erkänn att hybris är vanligt numera.

Tråden kanske borde ligga i Politik & Propaganda

Peace! Fuzz
 

DeletedUser1118

Guest
Men är inte det bra? Att du inte förlorar någon stad (än)? Jag kan ju hålla med om att du verkar kämpa lite men har inte sett några anfall från dig så det finns inte mycket att säga.

Verkar som du lider av någon sorts 1337 manipulation..


Kolla Grepostats, han är f.d 1337:are.

Och f.d Rebellion, och waggervyd och Fenix och CR1ME..och en massa andra allianser.
 

DeletedUser

Guest
Modish, vad vet du om mod.. läs statsen du vet väl själv vilka som är aktiva i din egen allians... eller? Har inte sett anfall från dig alls sedan ni inledde kriget.

Han är feg FÖR ATT han flyr, hans kämpainsats är bara siffror lilla du och han var redan i en fight med oss så jag ser ingen anledning varför hoppa över till Athena för att kunna fortsätta fightas? Förklara gärna det fenomenet för mig annars kommer jag aldrig ta något av dina inlägg på allvar igen.. Du verkar vara helt nonchalant till vad som händer runtomkring dig, kvittar mig vad orsaken är för han satte igång semesterläget efter våran anfall. OM du räknar tiden så anföll vi, natten den 03/17. Han var med all säkerhet inloggad för halva alliansen fick PM om hur noobiga vi var.. haha! Det tar 48 timmar för läget att slås på och när detta händer så kommer det även ett varningsmeddelande för oss som anfaller. Det fick vi redan 03/19 tidig morgon. Då har det väl gått 48 timmar och för att det ska gå ihop satte han väl igång det mellan attackerna och morgonen han vaknade.

Orsaken är för att ni inte kan internerövra dem själv och låter oss göra det? Om jag har fel så kvittar det mig, det visar ju bara herre gud asså... varför klagar du då på att vi tar inaktiva?

Jag är INTE aktiv i kriget för att du INTE har fått något anfall från mig...

Flyr? Du menar byter allians när hans allians faller ihop av andra som byter allians och inaktivitet. Att ligga som 3:e kämpe är bara siffror, men att ligga på 3:e plats som kämpe är väl ändå en merit?

Utomhus kvittrar det hos dig kvittar det :)
 

DeletedUser

Guest
Flyr? Du menar byter allians när hans allians faller ihop av andra som byter allians och inaktivitet. Att ligga som 3:e kämpe är bara siffror, men att ligga på 3:e plats som kämpe är väl ändå en merit?

En merit som inte tycks räcka långt i praktiken :D Teoretiskt är han väll en bra kämpe, men mer än det vettefan!

Orsaken varför vi hoppas in med inaktiv är en rolig orsak... :D
Jag håller med, det har varit väldigt underhållande för oss i Krios hittills ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
I praktiken håller han ganska bra form också. 5:a på rankingen :)

Det är meningen att krig ska vara underhållande och underhållning saknar vi tyvärr på BETA:

SE1 Enter Alfa Section
3,627 players, 5,645 alliances, 55,241 cities
SE2 Enter Beta Section
2,546 players, 3,588 alliances, 39,207 cities
SE3 Enter Gamma Section
2,616 players, 2,113 alliances, 23,588 cities
SE4 Enter Delta Section
3,602 players, 1,216 alliances, 12,671 cities
SE5 Enter Epsilon Section
4,910 players, 531 alliances, 4,414 cities

Lägst antal spelare på GP.SE och antalet sjunker snabbt. Ett gemensamt problem.

Så det är bra att ni iaf har det skoj :)

<3
 

DeletedUser

Guest
I praktiken håller han ganska bra form också. 5:a på rankingen :)

Det är meningen att krig ska vara underhållande och underhållning saknar vi tyvärr på BETA:

SE1 Enter Alfa Section
3,627 players, 5,645 alliances, 55,241 cities
SE2 Enter Beta Section
2,546 players, 3,588 alliances, 39,207 cities
SE3 Enter Gamma Section
2,616 players, 2,113 alliances, 23,588 cities
SE4 Enter Delta Section
3,602 players, 1,216 alliances, 12,671 cities
SE5 Enter Epsilon Section
4,910 players, 531 alliances, 4,414 cities

Lägst antal spelare på GP.SE och antalet sjunker snabbt. Ett gemensamt problem.

Så det är bra att ni iaf har det skoj :)

<3
Förstår inte.. är det en sorts förklaring till varför ni förlorar? Eller... vad syftar du på egentligen? ;o Och om ni inte gillar beta varför ens spela här? ^^ Inte för att jag tror det skulle bli nån direkt skillnad på motståndet om ni drar, undrar bara varför man slösar tiden på en server man inte vill spela på :eek:

Fast jag får ta och hålla med att det inte är särskilt underhållande när man förväntar sig att få, iallafall nån sorts motstånd, när man strider mot en toppallians men att det känns ungefär som att kriga mot en allians som kanske förtjänar.. en 12te plats? Om ens det. Inte alls den underhållning man räknat med ;<
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte.. är det en sorts förklaring till varför ni förlorar? Eller... vad syftar du på egentligen? ;o Och om ni inte gillar beta varför ens spela här? ^^ Inte för att jag tror det skulle bli nån direkt skillnad på motståndet om ni drar, undrar bara varför man slösar tiden på en server man inte vill spela på :eek:

Jag håller med, det har varit väldigt underhållande för oss i Krios hittills ^^

Fast jag får ta och hålla med att det inte är särskilt underhållande när man förväntar sig att få, iallafall nån sorts motstånd, när man strider mot en toppallians men att det känns ungefär som att kriga mot en allians som kanske förtjänar.. en 12te plats? Om ens det. Inte alls den underhållning man räknat med ;<
Du håller dig verkligen till vad du säger.

Kom och möt oss då. Sluta ragga inaktiva och gå på t.ex. Tokken som ligger djup inne i ert hav. Vi har fullt upp på flera fronter och ni är inte det största problemet för oss just nu.
Få spelare från er anfaller våra aktiva spelare. Vad är eran ursäkt? Att spela smart? Klaga inte i så fall på motståndet...

Har jag skrivit att jag inte gillar BETA? Och hur kan du få mitt inlägg låta som att det är serverns fel att vi förlorar p.g.a. BETA har minst spelare på GP.SE?

Jag väntar fortfarande på dem riktiga siffrorna om hur många inaktiva och aktiva städer ni har tagit...
 

DeletedUser

Guest
Du håller dig verkligen till vad du säger.

Kom och möt oss då. Sluta ragga inaktiva och gå på t.ex. Tokken som ligger djup inne i ert hav. Vi har fullt upp på flera fronter och ni är inte det största problemet för oss just nu.
Få spelare från er anfaller våra aktiva spelare. Vad är eran ursäkt? Att spela smart? Klaga inte i så fall på motståndet...

Har jag skrivit att jag inte gillar BETA? Och hur kan du få mitt inlägg låta som att det är serverns fel att vi förlorar p.g.a. BETA har minst spelare på GP.SE?

Jag väntar fortfarande på dem riktiga siffrorna om hur många inaktiva och aktiva städer ni har tagit...

Haha, så ni kan inte ge oss motstånd för att vi spelar smart? Should've figured that one out myself.. Förlåt, nu förstår jag anledningen till varför ni förlorar, och jag behöver inga fler svar, och på sätt har jag heller inga fler frågor :D Underbar du är som svarar så genomgående <3

Och nej, jag frågade? Jag sa inte att det var det jag trodde, försökte bara förstå varför du ens länkade skiten? ^^ Och anledningen till att jag drog slutsatsen att du inte gillar beta var för att du skrev att servern inte var underhållande. Varför slösa tiden på den om den inte är underhållande?

Tusan, nu väckte du ju fler frågor... Hoppas du kan svara lika bra på dom! :p

Och jag kan väll få fram dem åt dig om du är så sugen, kan lova att även utan alla inaktiva erövringar så har vi ändå fler erövringar än vad Athena har MED inaktiva erövringar. :) Behöver jag säga mer? :cool:
 

DeletedUser

Guest
Kom och möt oss då. Sluta ragga inaktiva och gå på t.ex. Tokken som ligger djup inne i ert hav. Vi har fullt upp på flera fronter och ni är inte det största problemet för oss just nu.
Få spelare från er anfaller våra aktiva spelare. Vad är eran ursäkt? Att spela smart? Klaga inte i så fall på motståndet...
Haha, så ni kan inte ge oss motstånd för att vi spelar smart? Should've figured that one out myself.. Förlåt, nu förstår jag anledningen till varför ni förlorar, och jag behöver inga fler svar, och på sätt har jag heller inga fler frågor :D Underbar du är som svarar så genomgående <3
Har du hört? Det är svårt att deffa inaktiva städer. :eek:

Och nej, jag frågade? Jag sa inte att det var det jag trodde, försökte bara förstå varför du ens länkade skiten? ^^ Och anledningen till att jag drog slutsatsen att du inte gillar beta var för att du skrev att servern inte var underhållande. Varför slösa tiden på den om den inte är underhållande?
Ren fakta, sånt har du väl också använt?
Dagliga avhopp, men sånt bryr väl inte du dig om?
Servern är underhållande relativt, men det beror mest på vad man jämför med. Och jag kan knappast prata för dem som har hoppat av för jag är fortfarande kvar.

Tusan, nu väckte du ju fler frågor... Hoppas du kan svara lika bra på dom! :p

Och jag kan väll få fram dem åt dig om du är så sugen, kan lova att även utan alla inaktiva erövringar så har vi ändå fler erövringar än vad Athena har MED inaktiva erövringar. :) Behöver jag säga mer? :cool:
Ja det behövs, siffrorna. RIKTIGT sugen...

Antar att du är en skribent på sagoscenen :p

<3
 

DeletedUser

Guest
Har du hört? Det är svårt att deffa inaktiva städer.

Ren fakta, sånt har du väl också använt?
Dagliga avhopp, men sånt bryr väl inte du dig om?
Servern är underhållande relativt, men det beror mest på vad man jämför med. Och jag kan knappast prata för dem som har hoppat av för jag är fortfarande kvar.
Jo, men då kan vi återgå till min första fråga: Varför är ni så bakom flötet att förklara krig mot oss om ni ändå inte har kraft nog att göra nått? ^^
Det är väll lite som att springa in i en vägg frivilligt om man ska ta det metaforiskt :D

Ja det behövs, siffrorna. RIKTIGT sugen...

Antar att du är en skribent på sagoscenen

<3
Då ska jag göra mitt bästa för att ge dig dom :)
Haha, det hade ju varit nått! Men jag skriver tyvärr bara för att jag är uttråkad :p
 

DeletedUser

Guest
Jo, men då kan vi återgå till min första fråga: Varför är ni så bakom flötet att förklara krig mot oss om ni ändå inte har kraft nog att göra nått? ^^
Det är väll lite som att springa in i en vägg frivilligt om man ska ta det metaforiskt :D

Då ska jag göra mitt bästa för att ge dig dom :)
Haha, det hade ju varit nått! Men jag skriver tyvärr bara för att jag är uttråkad :p

Som sagt,
Orsaken varför vi hoppade in med inaktiv är en rolig orsak... :D

Att vara skribent för Sagoscenen är verkligen en bedrift... :D
 

DeletedUser

Guest
Haha ja du Fargod, du kommer ju inte med nått konkret alls i det du skriver, bara massa skit! ^^ Men det är ganska underhållande måste jag ändå säga x)
Försöker du på nått sätt klanka ner på mig med att säga att jag skulle va en skribent för sagoscenen? xD Patetiskt ^^ När du inte kan vinna på annat sätt försöker du personliga påhopp, men inte heller det funkar. Det betyder väll bara att jag kan uttrycka mig isåfall? Men hittills har det varit ungefär lika svårt som att debattera mot en 3 åring, eller möjligvis en vägg, att debattera med dig. Snälla va bara tyst för din egen skull?(inget hot, bara så att du inte skämmer ut dig själv)
Du är ungefär som det man har att förvänta sig - värdelös.

Och ruogon, kör hårt! Du skulle nog passa in ^^
 

DeletedUser

Guest
Haha ja du Fargod, du kommer ju inte med nått konkret alls i det du skriver, bara massa skit! ^^ Men det är ganska underhållande måste jag ändå säga x)
Försöker du på nått sätt klanka ner på mig med att säga att jag skulle va en skribent för sagoscenen? xD Patetiskt ^^ När du inte kan vinna på annat sätt försöker du personliga påhopp, men inte heller det funkar. Det betyder väll bara att jag kan uttrycka mig isåfall? Men hittills har det varit ungefär lika svårt som att debattera mot en 3 åring, eller möjligvis en vägg, att debattera med dig. Snälla va bara tyst för din egen skull?(inget hot, bara så att du inte skämmer ut dig själv)
Du är ungefär som det man har att förvänta sig - värdelös.

Och ruogon, kör hårt! Du skulle nog passa in ^^
Blev du sur nu? :p
Ditt sätt att skriv påminner om Sagoscenen...

Siffror?....
 

DeletedUser

Guest
Blev du sur nu? :p
Ditt sätt att skriv påminner om Sagoscenen...

Siffror?....

Sur? Verkligen inte ^^ Säger bara vad jag tycker <3

Siffror:
Athenas erövringar: 8 totalt varav 6 var aktiva
Krios erövringar: 48 totalt varav 17 var aktiva

Det ser inte bra ut hur man än ser på det :p nästan tre gånger mer tagna aktiva städer, och totalt så har vi tagit 6 gånger mer städer än vad ni har ;o Akta er, Athena är på krigsstigen! :cool: :eek: :p
 

DeletedUser

Guest
Varför inte låta fargod helt enkelt skriva med sig själv.. skulle inte förvåna mig om han lyckas och gör bort sig ytterligare. Som han själv säger är han inte "aktiv" i kriget..

Som dev säger drar du igång personliga påhopp mitt i allt? För att inte överdriva upprepar du även det en gång.. varför kommenterar du ens om du inte kan komma med något konkret när han försöker göra en någorlunda seriös tråd som kanske kan skapa lite aktivitet på betaforumet och varför inte mellan allianserna. Ta dig i kragen och ta dig till en annan del av forumet orkar inte se dina trista inlägg.

Tror nog ruogon att du valt oss om du fått en inbjudan till grepolis främsta och mest framgångsrika allians genom tiderna :eek:

Dev, fina nummer! :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Som dev säger drar du igång personliga påhopp mitt i allt? För att inte överdriva upprepar du även det en gång.. varför kommenterar du ens om du inte kan komma med något konkret när han försöker göra en någorlunda seriös tråd som kanske kan skapa lite aktivitet på betaforumet och varför inte mellan allianserna. Ta dig i kragen och ta dig till en annan del av forumet orkar inte se dina trista inlägg.

Dev, fina nummer! :D

Tack ska du! Och det var inte direkt menat som nått elakt mot Athena, det är mer krigs statistik... Dock måste jag ju erkänna att jag är lite vinklad ;O Men fuskar inte med statistiken!
Den berättar en sanning som alla står allierade inför ^^ <- Antar att jag just råkade dra en über sagoscen-skribent line där, snap! xD
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp