KP till eventen

DeletedUser

Guest
Hej !

Jag tycker att det ska finns så att man kan köpa KP när det finns såna här event.
Tex om man kan köpa 1, 5 och 10 KP vi säger att jag har 350/360 och jag köper 1 KP i butiken i eventet för en viss kostnad och då har jag 351/360, eller typ att man kan köpa 10 KP för en viss kostnad och då har jag 360/360.

Man är i ganska stort behov av KP och med detta skulle det hjälpa en lite på traven och om detta fanns tror jag att många skulle gulda för att få så mycket som möjligt att köpa saker i event butiken, och det tjänar både InnoGames för att man (eventuelt) guldar och spelaren som får mer KP.

Skriv hjärna vad ni tycker om ni håller med om att det skulle vara en bra sak eller inte ?
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker inte att det är en bra ide. Om man kan köpa kp så försvinner ju vitsen med att offra trupper för att få in kp så att man kan få en ny stad. Och genom att man kan köpa kp så kommer det troligt vis försvinna mer anfall och det roliga med Grepolis är att anfalla och försvara, alltså kriga.

Det jag försöker att säga är att om man kan köpa kp så kommer det troligen bli mindre krig, fast det är klart, om man kan köpa kp kommer man ju snabbare att kunna ta nya städer och med det blir det mer krig om städer, fast jag tycker ändå att det inte är någon höjdar ide då kp inte blir lika mycket prestige.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker inte att det är en bra ide. Om man kan köpa kp så försvinner ju vitsen med att offra trupper för att få in kp så att man kan få en ny stad. Och genom att man kan köpa kp så kommer det troligt vis försvinna mer anfall och det roliga med Grepolis är att anfalla och försvara, alltså kriga.

Det jag försöker att säga är att om man kan köpa kp så kommer det troligen bli mindre krig, fast det är klart, om man kan köpa kp kommer man ju snabbare att kunna ta nya städer och med det blir det mer krig om städer, fast jag tycker ändå att det inte är någon höjdar ide då kp inte blir lika mycket prestige.

Jag håller med dig om att vitsen om att offra trupper försvinner, men det vore ändå nice om vi säger att första dangen på enventet skulle vara nått sånt så att man kunde köpa KP och man kanske är nära så att man nästan har till en stad så köper man lite och har KP till en ny stad då tycker jag det är positivt i alla fall för då vill man anfall och ta en ny stad.
 

DeletedUser

Guest
Jag håller med dig om att vitsen om att offra trupper försvinner, men det vore ändå nice om vi säger att första dangen på enventet skulle vara nått sånt så att man kunde köpa KP och man kanske är nära så att man nästan har till en stad så köper man lite och har KP till en ny stad då tycker jag det är positivt i alla fall för då vill man anfall och ta en ny stad.
Visst, det är jättebra om man nästan har kp till en ny stad och bara behöver lite gran, då kan man köpa kp men hur ska man veta vilka som nästan har råd till en ny stad? Jag tror fortfarande inte på den här idéen men du kan ju försöka övertyga mig:)
 

DeletedUser

Guest
Visst, det är jättebra om man nästan har kp till en ny stad och bara behöver lite gran, då kan man köpa kp men hur ska man veta vilka som nästan har råd till en ny stad? Jag tror fortfarande inte på den här idéen men du kan ju försöka övertyga mig:)

Det klart att man inte kan veta vilka som nästan har till en stad, men man kan ju sätta en spärr som alla spelare har på tex 5 KP per spelare som man kan köpa i butiken den första dagen på eventet och sedan försvinner det och eventet är som vanligt.
 

DeletedUser

Guest
Det klart att man inte kan veta vilka som nästan har till en stad, men man kan ju sätta en spärr som alla spelare har på tex 5 KP per spelare som man kan köpa i butiken den första dagen på eventet och sedan försvinner det och eventet är som vanligt.
Visst, så kan man ju göra men man kan ju också bara be en allians polare att skicka in 5 bs i en birem stad så får man dom där kp:na. Men det där med spärr var bra, om man har en spärr på 10-50 kp som är max vad man kan köpa i butiken.
 

DeletedUser

Guest
Visst, så kan man ju göra men man kan ju också bara be en allians polare att skicka in 5 bs i en birem stad så får man dom där kp:na. Men det där med spärr var bra, om man har en spärr på 10-50 kp som är max vad man kan köpa i butiken.

Det klart att men kan be en allians polare att skicka bs till en birem stad, aa jag tyckte också att min ideè om spärr var bra för om man tänker efter kan man ju gulda till sig typ 200 KP annars men nu om det skulle kunna vara en spärr på typ som du sa någonstans mellan 10-50 KP då har ju alla spelar i alla fall möjligheten att kunna köpa lika mycket i butiken, och det blir inte hejd lösa summor i KP som det kunde bli i mitt förslag innan och då försvinner ju ändå inte meningen för att offra sina trupper om man sätter en spärr .
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Beslutet ligger inte hos oss i teamet att fatta huruvida man skall kunna köpa kulturpoäng vid pågående event eller ej.
Detta fattas på Innogames kontor i Tyskland.
Det vi kan göra är att lägga fram det som ett förslag för kommande event när det känns som om det finns en tillräckligt stark grund att stå på.
För att vi skall ha det önskas det att förslagen följer den mall som finns för just detta.

http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?728-Hur-man-skriver-ihop-ett-f%C3%B6rslag&p=4451#post4451

Dock anser jag personligen att funktionen att köpa kulturpoäng tar bort meningen från själva krigandet i spelet.
Det finns redan nu så många olika sätt att skaffa sig högre kulturnivå utan att behöva utkämpa strider att ytterligare sådana funktioner antagligen skulle dra ner på det hela ytterligare.

Möjligen att man eventuellt skulle sätta en tidsgräns på hur ofta man kan köpa nya kulturpoäng.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker lite som Lothoria, att meningen med att kriga försvinner lite...
 

DeletedUser

Guest
Tycker idén är dålig då du tex nämnde ''många kommer gulda'' det finns redan en ultimat guldmetod för kp, nämligen olympiska spel. Bara att skaffa 30akademi och gulda var 8:e timme i varje stad och du har en till stad snabbt :)
 
Topp