Korta ner Grepolis

DeletedUser

Guest
Grepolis är på tok för långt för att vara roligt längre än max de första 6 månaderna.

Det ser vi ju i början på varje server när folk rusar dit och försöker positionera sig.

Kan inte Innogames göra nån GP-minivariant på typ två månader? För att folk ska komma tillbaka så kan man ha en "Hall of Fame" den som vunnit flest Mini-GP.

Kanske ta bort alliansmöjligheten? Eller Forum? Eller PM? Så att det blir mer på individbasis - att den individuella skickligheten är viktigare än vilken allians som byggt flest Bir.
 

Hallström

Member
Helt ärligt, du bara gnäller ju hela tiden.
Varför spelar du bara inte ett annat spel om nu detta är för långt, du tycker det är fel med guld mm mm mm mm
 

DeletedUser

Guest
Hej Louise.

Innogames har redan kortat ner tiden på .se efter påtryckningar från teamet.
Från början va gränsen för UV 2x så stor som den är idag.
Så med det i åtanke tror jag inte vi kan göra så mycket mer om det.

Gällande den andra frågan är detta ett spel i realtid där samarbete är en viktig faktor.
Där olika spelar typer kan vara viktiga.
Vi har dessutom startat en nyserver med en lågt satt gräns för allianser.
Känns som om det kan vara en server för dig.

Mvh. Tannhäuser
 

DeletedUser

Guest
Helt ärligt, du bara gnäller ju hela tiden.
Varför spelar du bara inte ett annat spel om nu detta är för långt, du tycker det är fel med guld mm mm mm mm
Hej - vad synd att du tycker att jag är gnällig. Jag försöker se på sätt att GP ska leva vidare längre när man återkommande ser massflykt av stora och små spelare sista tiden av varje server. Dessutom är ju temat Förslag & Idéer, det som jag nu alltså bidrar med. Som du kanske förstår är mina förslag och idéer saker som jag personligen tycker skulle förbättra spelet. Det är också för att höra vad andra tycker. I systemutveckling ska man ju alltid förbättra - inte stå still. Du behöver inte tycka mina förslag är bra men jag har svårt att se hur det är gnälligt att ha idéer.

Och vad gäller guld är jag inte emot guld - jag förstår att Innogames måste tjäna pengar - däremot tycker jag som jag redan innan sagt att man kunde köra prenumerationsvariant eller maxbelopp eller liknande så de får sitt guld och spelplanen blir lite jämnare. Men det har ju blivit avslag på det så frågan är inte aktuell längre. Och jo, jag är också en "guldare".
 
Topp