Konsten att döda grepolis

DeletedUser1570

Guest
För att ge spelarflykten efter 2.0 lite proportioner så gjorde jag en snabb överslagsberäkning.
Om de som blir kvar och ännu inte sagt om de stannar eller drar efter 2.0 från Drakens Rike (en hel del har semesterläge och kan inte svara just nu) så kommer internerövring för kvarvarande spelare att ta 4-6 månader innan alla övergivna och spökstäder som kommer dyka upp har blivit erövrade, då är ännu inte de som är på semester eller inte svarat än inräknade.... Det är några hundra städer till här som är osäkra.
 

DeletedUser

Guest
hehe 8 städer, tänk dig då dimytes med sina 101 städer :)

Vad gäller detta har jag nu 12 städer på eta och inga problem att navigera eller hitta då det varit lika dant från början. Däremot på Epsilon har jag 26 och hittar ingenting nu, men hade nog gjort det om det varit så från början. Tror det är största problemet att ordningen ändras.

Finns även spelare i EÄS som sagt att de ska sluta, även de stora spelare.

Ja om vi ska tillbringa 4 - 6 månader att bara erövra spökstäder så får man ändra beskrivningen på detta spel från krigsspel...
 

DeletedUser2076

Guest
Typiskt att alla stora saker händer när man är sjuk;(
Tråkigt att du slutar Dimytes har varit häftigt att följa dig.
Jag trodde "Unionen" skulle drakarna men det gjorde 2.0;(
 

DeletedUser

Guest
Hoppas att ni som är missnöjda har gjort eran röst i den omröstning som varit iaf.

Att många spelare ska sluta har man hört vid varje uppdatering eller ändring av spelet.
Likaså vid varje serverstart brukar de kommentarerna komma.

Endast en gång har jag sett spelare faktiskt lämna, det var på Gamma.


2.0 har ett par brister fortfarande, dock är ju teamet beroende av er spelare för att få tillräckligt med tyngd bakom förlagen för att kunna justera dem precis så som vi vill ha dem.
Att bara sitta och gnälla utan förslag på lösningar kommer inte leda till något.
 

DeletedUser678

Guest
För att ge spelarflykten efter 2.0 lite proportioner så gjorde jag en snabb överslagsberäkning.
Om de som blir kvar och ännu inte sagt om de stannar eller drar efter 2.0 från Drakens Rike (en hel del har semesterläge och kan inte svara just nu) så kommer internerövring för kvarvarande spelare att ta 4-6 månader innan alla övergivna och spökstäder som kommer dyka upp har blivit erövrade, då är ännu inte de som är på semester eller inte svarat än inräknade.... Det är några hundra städer till här som är osäkra.

men spökstäder försvinner ju efter en viss tid? :p
 

DeletedUser2240

Guest
Hoppas att ni som är missnöjda har gjort eran röst i den omröstning som varit iaf.

Att många spelare ska sluta har man hört vid varje uppdatering eller ändring av spelet.
Likaså vid varje serverstart brukar de kommentarerna komma.

Endast en gång har jag sett spelare faktiskt lämna, det var på Gamma.


2.0 har ett par brister fortfarande, dock är ju teamet beroende av er spelare för att få tillräckligt med tyngd bakom förlagen för att kunna justera dem precis så som vi vill ha dem.
Att bara sitta och gnälla utan förslag på lösningar kommer inte leda till något.



Ok, här är min lösning/förslag.
skapa en ny värld, lik de andra världarna från Alfa - Epsi,
Denna värld kan ha de gamla "inställningarna" så att människor som inte vill ha den s.k nya version kan söka sig hit.
 

DeletedUser

Guest
Måste säga att jag håller med om allt Dimytes sade i sitt första inlägg, det här kommer säkerligen döda värld Epsilon. Många spelare i EÄS är inriktade på att sluta om det inte sker en förändring, även jag funderar på att lägga ner.

Grepolis 2.0 är utan tvekan designat för att tjäna mer pengar, men dem anställda på Grepolis kanske borde ta sig en funderare. Är det bättre att ta död på en värld och därmed inte tjäna några pengar alls, eller återgå till Grepolis 1.0 för att fortsätta tjäna pengar, även om det inte är lika mycket som på andra världar där 2.0 används.
 

DeletedUser1570

Guest
Att bara sitta och gnälla utan förslag på lösningar kommer inte leda till något.

Du har min gnällig lista överst i denna tråden med problem listade som gör spelet mer eller mindre ohanterligt för större spelare samt bristande funktioner. Vill ni att vi ska skriva koden med åt er för att vi betalande kunder inte ska uppfattas som gnälliga?

Mina gnälliga pengar styrs from nu om till lite mer väl valda mål.
 

DeletedUser

Guest
Du har min gnällig lista överst i denna tråden med problem listade som gör spelet mer eller mindre ohanterligt för större spelare samt bristande funktioner. Vill ni att vi ska skriva koden med åt er för att vi betalande kunder inte ska uppfattas som gnälliga?

Mina gnälliga pengar styrs from nu om till lite mer väl valda mål.


Hahahahahah :)))

Helt klart 2.0 designat att du ska köpa all hjälp du kan annars e jobbigt att spela ( tar tid som fannnnn).

SÅ DOM ÄR HUNGRIGA VILL HA MERA DEG :)

P.S

Vad hände med KUNDEN HAR RÄT ALLTID ??!?!?!



Zabar
 

DeletedUser

Guest
Du har min gnällig lista överst i denna tråden med problem listade som gör spelet mer eller mindre ohanterligt för större spelare samt bristande funktioner. Vill ni att vi ska skriva koden med åt er för att vi betalande kunder inte ska uppfattas som gnälliga?

Mina gnälliga pengar styrs from nu om till lite mer väl valda mål.

Nu kanske jag mest tänkte på de som inte gör föredömliga listor.
Dock kan man ju framföra de åsikterna aningen tidigare så kanske en del av dem hade vart fixade tills det att nu 2.0 ramlade in på de gamla servrarna.

Sedan undanber jag mig din spydiga ton du håller dig med.
 

DeletedUser1560

Guest
Nu kanske jag mest tänkte på de som inte gör föredömliga listor.
Dock kan man ju framföra de åsikterna aningen tidigare så kanske en del av dem hade vart fixade tills det att nu 2.0 ramlade in på de gamla servrarna.

Sedan undanber jag mig din spydiga ton du håller dig med.


Haha,

kom igen danzap, visst kan man tycka att det är spydigt svar av dim,
men du fick verkligen svar på tal.
Han startade tråden med att påtala felen, dom flesta som gnäller efter honom gnäller väl i stort sett på samma sak.
Du förtjänar kanske inte spydig ton, men du kan väl i alla fall läsa samt förstå tråden innan du uttalar dig.
Då bör du i alla fall slippa spydig-heter..:eek:
mvh jasko
 

DeletedUser

Guest
Haha,

kom igen danzap, visst kan man tycka att det är spydigt svar av dim,
men du fick verkligen svar på tal.
Han startade tråden med att påtala felen, dom flesta som gnäller efter honom gnäller väl i stort sett på samma sak.
Du förtjänar kanske inte spydig ton, men du kan väl i alla fall läsa samt förstå tråden innan du uttalar dig.
Då bör du i alla fall slippa spydig-heter..:eek:
mvh jasko

Jag kanske uttalade mig klumpigt i mitt första inlägg.

Det jag menade var såklart att man bör delge sina synpunkter aningen tidigare än när systemet är infört.
Att påtala de fel man upplever med 2.0 när man infört det istället för att göra det när man hör att det eventuellt kan bli en förändring är väl aningen sent?

Sedan gällande spydigheter på forumet så skall dessa inte finnas här, alla skall känna sig bekväma med att fråga och undra saker här utan att vara rädd för att någon äldre och mer erfaren spelare ska börja med påhopp det första de gör.
Ibland undrar jag ifall folk beter sig likadant irl som de gör på forum.

Hade inte 2.0 införts så hade det vart 10 andra spelare som klagat, tyvärr men så är det...man kan inte göra alla nöjda.
 

DeletedUser1290

Guest
Gp har i princip samma knapp som tv'n har när man inte gillar programmet...

Med andra ord, gilla läget eller tryck på knappen.
 

DeletedUser

Guest
Hade inte 2.0 införts så hade det vart 10 andra spelare som klagat, tyvärr men så är det...man kan inte göra alla nöjda.

Grejen är ju att om GP 2.0 inte införts så hade 10 små spelare klagat. Dem får lite bättre grafik och kan plocka sina råvaror direkt från bondbyarna vilket underlättar byggandet av städer, så dem är jättenöjda.

Däremot när man har 40+ städer så har jag märkt att bondbyar i stort sett är överflödiga, dem resurser som behövs för man in från andra städer. Och på grund av dem brister som Dimytes har pekat ut försvårar det avsevärt för spelare desto fler städer man har, man har en dålig översikt och att anfalla/försvara sig är mycket krångligare.

Om man nu skulle göra en omröstning där endast dem topp 100 spelarna röstade, vad tror ni resultatet skulle bli?
Det är dem stora spelarna som styr vad som händer på världen, och det är dem stora spelarna eller dem som har ambitioner att bli stora som betalar. Dem större spelarnas röster borde alltså väga tyngre. Det är sannerligen inte särskilt demokratiskt, men sådan är verkligheten. I alla fall från en ekonomisk synpunkt, vilket säkerligen är eran synpunkt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1972

Guest
Om man nu skulle göra en omröstning där endast dem topp 100 spelarna röstade, vad tror ni resultatet skulle bli?

95st spelare för 1.0
4st spelare för 2.0
1st spelare skiter i vilket

Där har du svaret.
Bort med 2.0 så man kan fortsätta lira!!!! Skall det vara så svårt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
95st spelare för 1.0
4st spelare för 2.0
1st spelare skiter i vilket

Där har du svaret.
Bort med 2.0 så man kan fortsätta lira!!!! Skall det vara så svårt.

Agreed! Tillbaka med 1.0! Bara de små spelarna vill ha 2.0 pga farmningen...
 

DeletedUser1570

Guest
Jag tryckte på knappen igår så nu kan man inte logga in längre.

Så vitt jag vet har jag aldrig blivit erbjuden att testa hur det är att spela med 100 städer på en 2.0 server vilket hade gjort problemet uppenbart, sen har jag inte röstat för en konvertering till 2.0 heller. Enda möjligheten jag har haft är att köra med en handfull städer på en ny 2.0 server.
De som ville köra 2.0 hade möjligheten att göra detta redan tidigare på andra servrar.

Vi som inte ville ha 2.0 fick nästan bokstavligen en pungspark och ett basebollträ i nacken häromdan. Jag har knappt fattat vad det var som hände än. För några dagar sedan existerade det inte i min värld att sluta med grepolis och hade uppgjorda planer för offensiver som vi skulle dra igång och nu är kontot redan raderat.... Det kan svänga fort...
 

DeletedUser

Guest
Något annat som spelar in lite här är att Epsilon är en väldigt egen server.
På någon annan server hade kanske fler velat ha 2.0, men man kan inte jämföra Epsilon med andra servrar för det är inte samma folk som spelar här, Epsilon har liksom en lite egen attityd och atmosfär.
Hade man haft 2.0 omröstningen server för server så tror jag absolut att nej-sidan hade vunnit här.

Den här servern har många gånger varit på vippen att dö ut, men vi har gång på gång med nöd och näppe lyckats hålla den vid liv med hjälp av olika krig, överenskommelser och liknande.
Att vi har lyckats med detta har till en stor del varit tack vare just topp 50 eller topp 100 spelarna, vilket har gett oss en speciell respekt och gemenskap sinsemellan. Vi "Epsilon-veteraner" har liksom blivit ett eget gäng och Epsilon har på så sätt känts som vår egna lilla server.

Många människor har lagt ner otroligt mycket energi på Epsilons krig och som sagt har serverns överlevnad ofta balanserat på en knivspets.
Vi var nu i ett läge där vi ännu en gång precis hade lyckats få fart på servern och krigen var bättre än någonsin, båda sidor förlorade städer, stora slag utkämpades och alla hade roligt.

Så en dag, mitt i allt, faller 2.0 ner som en bomb från skyn.
De flesta här har nog aldrig provat 2.0 och tanken på att helt plötsligt behöva ändra alla sina rutiner och vänja sig vid ett helt nytt upplägg när vi precis hade fått igång det roliga gjorde uppenbarligen att många kände att detta var droppen som fick bägaren att rinna över.

Flera spelare har nu bestämt sig för att sluta, bl a de fem största spelarna (eller fiddeli kanske skulle fortsätta?) som tillsammans har varit en del i det gäng spelare som bidragit kanske mest av alla till den här servern.
Flera stycken har redan tryckt på knappen och deras städer väntar nu bara på att bli spökisar.
I och med detta har dessutom den största alliansen, som alltid har varit i serverns centrum och drivit på allting, bestämt sig för att lägga ner.

Jag är nu väldigt orolig över om Epsilon någonsin kan bli en server värd namnet igen.

Lite tankar bara som just slog mig..

Jag kommer själv stanna kvar då detta är servern jag har lagt ner mest tid på och jag ändå inte tänker börja spela någon annanstans, men hur länge jag stannar och hur seriöst jag kommer spela vet jag inte.

Jasko, stannar du kvar eller?
 
Topp