Konsten att döda grepolis

DeletedUser1570

Guest
Man påtvingar alla 2.0 mot deras vilja.

Det är dags att lämna över stafettpinnen som nummer 1 nu.
Översikten i 2.0 är så usel funktionen så kass att jag orkar inte räkna upp alla bristerna.
Att spela 2.0 med 100+ städer är en total katastrof.

Men här kommer några fantastiska saker.

- Stadsöversikten ger en översikt av tja staden, snygg bild men man ser ingen information längre.

- Laddar man om fönstret så blir man påtvingad stadsöversikten som man måste klicka bort hela tiden.

- Översikten över inkommande anfall/stöd och handel till en stad är begränsad nu.

- Har man grupper så måste man i förväg veta vilken grupp som staden tillhör för att hitta den, grupper gör man för att hitta städer, nu kanske man skulle hunna införa en grupp för grupperna så man vet i vilken grupp som man hittar en viss stad i? Alternativt får man sluta använda grupper.

- Flikarnas namn i webbläsaren får det fantastiskt informativa namnet Grepolis(25)... Jaha, och vad katten ska jag använda den informationen till? Jag vill veta vilken stad som finns i fliken som man såg tidigare, nu syns bara hela stadsnamnet om man har ett par flikar öppna. Detta är aldrig fallet med 100+ städer, med inkommande anfall, utgående anfall, städer under uppbyggnad och städer som återuppbygger trupper.

- Använder man backpilen i webbläsaren så kan man vara helt säker på att man inte hamnar där man var nyss. man måste köra igenom hela processen igen att leta upp föregående stad bland stadsgrupperna, klicka på den och klicka sig fram till den översikten/funktionen man ville backa till.

- När man klickat på en stad så väljs den gruppen som staden ligger i vilket gör att man inte längre kan använda pilen för att växla till nästa stad, för då växlar man bara inom den gruppen som staden ligger i som man just valt. Man måste då gå upp igen och leta igenom grupperna för att försöka klura ut i vilken grupp som nästa stad ligger i. Grupper var väl ändå tänkt som ett hjälpmedel att hålla reda på städer. Nu måste man ha 100% koll på samtliga städer i vilken exakt grupp de ligger i för att hitta dem, då försvinner ju vitsen med grupper....

- Med jämna mellanrum när jag klickar på en forumflik för att läsa ett inlägg så blir jag utloggad och får klicka logga in igen.

- När man klickat på en blå forumflik som har nya inlägg så kommer man in där ser vilka trådar som har nya inlägg, läser dem och växlar därefter till nästa forumflik som är blå för att läsa nya inlägg där. Då ser man att fliken man just var i är blå fortfarande. I tron att där finns nya inlägg går man in där igen för att se vad som är nytt bara för att upptäcka att inget är nytt. Man måste stänga/öppna/ladda om forumet igen för att man ska se om det kommit något nytt inlägg, det räcker inte längre att växla flik.

- När man läser i forumet så dyker texten "Här kan du grunda en ny stad" upp framför det man läser, väldigt irriterande. Man måste flytta runt musen så man får texten att försvinna eller poppa upp någon annanstans där den inte stör.

Synkning av anfall och stöd har jag inte ens provat att försöka få till så det har jag inte skaffat mig en uppfattning om, det ovan räcker mer än väl för mig för att bilda mig en tydlig uppfattning om 2.0

Detta var inte vad jag ville ha, och jag kommer inte att betala för det heller.

Tack för mig.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
- Laddar man om fönstret så blir man påtvingad stadsöversikten som man måste klicka bort hela tiden.


- Flikarnas namn i webbläsaren får det fantastiskt informativa namnet Grepolis(25)... Jaha, och vad katten ska jag använda den informationen till?


första av dessa: Det går att ändra, andra, det visar hur många olika saker du inte sett...
 

DeletedUser1570

Guest
Just nu har vi nog 3-400 städer att internerövra efter 5-6h med 2.0, jag kommer att stå för 101 av dem...
Det kommer att bli åtskilliga 100 spökstäder som poppar upp inom 7 dagar på denna servern från de flesta allianserna. Jag skulle inte bli förvånad om över 1000 städer står övergivna innan helgen.
 

DeletedUser

Guest
Jag tackar för ditt informativa svar, lika användbart som 2.0.

Tråkigt att se Dimytes, att du funderar på att lägga ned då du överlägset är en av de största spelarna på servern, som jag dessutom lärt mig mycket av. Däremot var det kanske en lite onödigt otrevlig kommentar mot kompppis men det är väl inte så relevant i nuläget.

Jag håller med om att ändringen till 2.0 är löjlig och det enda positiva jag kan se är underverken men de kommer ju inte komma till epsilon förrän om 20 år med tanke på kraven.

Om du nu försvinner så önskar jag dig lycka till i framtiden och sen kommer jag festa på dina städer ;-)

mvh

juliuslundh
 

DeletedUser1570

Guest
Med anledning av mitt svar till kkompis, han svarade precis som om han vet vad som är fel och hur man åtgärdar alla problem men talar inte om hur.
Det var det jag syftade på, inget annat.
Han verkar ju inte ha tagit allt för illa upp trots allt =)
 

DeletedUser

Guest
Med anledning av mitt svar till kkompis, han svarade precis som om han vet vad som är fel och hur man åtgärdar alla problem men talar inte om hur.
Det var det jag syftade på, inget annat.
Han verkar ju inte ha tagit allt för illa upp trots allt =)

Jag tog inte illa upp, jag är van vid lite otrevliga kommentarer.
 

DeletedUser1416

Guest
Kan bara instämma med Dimytes och de två största spelarna (och fler jag pratat med) på Epsilon lämnar nu med all sannolikhet Grepolis.

Kanske är oundvikligt att 2.0 skulle komma men att det kom så snabbt retar ihjäl mig.

Fantastiskt kul nu när samtliga stora allianser äntligen krigar och det händer lite på Epsi-servern som annars varit rätt död och lugn. Nu är det flera stora allianser som krigar och enligt min uppfattningen ett rätt så jämnt krig där båda sidor både förlorar och vinner städer, precis som det ska vara.

Det har vart en kul tid men tiden är nog tyvärr över nu. Som Dimytes säger pinnen får vandra vidare nu.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om du nu försvinner så önskar jag dig lycka till i framtiden och sen kommer jag festa på dina städer ;-)

mvh

juliuslundh
Blir nog inte så mkt festande på dom städerna, jag tror inte Dim kommer tillåta det ;)

Dimytes och Cerebro, ni har utan tvekan varit två av nyckelpersonerna på Epsilon och världen blir sig inte lik utan er. Det samma gäller en rad andra spelare som jag vet ska sluta.
 

DeletedUser1570

Guest
Kort kan man sammanfatta det så här:
- Världskriget på epsilon livade upp servern och det blev en jämn kamp i månader med mängder av erövring åt båda hållen.
- 2.0 dödade hela servern på ett par timmar.
 

DeletedUser

Guest
Som Cheddar säger har ni varit 2 av nyckelfigurerna på Epsilon och kommer bli tomt utan er och alla andra som slutar. Och serven kommer att återgå till det den var innan, död. För det som känns tråkigt är att en stor risk är att även drakens rike dör ut och hela min tid på Epsilon är det er jag krigat mot, först som simpel spelare och till sist som general. Vilket som var en ära att kriga mot er.

PS. Cerbero kan jag nu får tillbaka min ursprungliga Blubbville som avskedsgåva? :O
 

DeletedUser1416

Guest
PS. Cerbero kan jag nu får tillbaka min ursprungliga Blubbville som avskedsgåva? :O

Ja det blir nog många som lämnar nu och nu när Epsi blivit en rolig värld suger det extra hårt. Drakens Rike har nog varit ett gemensamt fiendeobjekt från det att Epsilon började och vi fick ju en ojämn start som först nu stabiliserat sig när samtliga stora allianser krigar.

Det var ju en av mina första erövringar, (tror jag) måste det vara just den? :)
Tror det snart kommer finnas städer för IE och spökstäder i Epsilon som inte kommer hinna erövras och tyna bort tyvärr.

/C
 

DeletedUser

Guest
Det var ju en av mina första erövringar, (tror jag) måste det vara just den? :)
Tror det snart kommer finnas städer för IE och spökstäder i Epsilon som inte kommer hinna erövras och tyna bort tyvärr.

/C

Ja var nog en av de första skulle jag tro, om inte den första :)
Men kan nog någon passande stad istället för den i framtiden, utrycket internerövring kommer få en annan betydelse på Epsilon verkar det som.
 

DeletedUser2240

Guest
jag kan verkligen inte förstå varför man inte gör en undersökning värld för värld för att se vilka är intresserade av att byta till V 2.0.
Sen kan man ha en eller två världar med de gamla inställningar, nästa värld de startar tycker jag borde vara en med de gamla inställningar för där kommer jag spela.
 

DeletedUser1972

Guest
Kort kan man sammanfatta det så här:
- Världskriget på epsilon livade upp servern och det blev en jämn kamp i månader med mängder av erövring åt båda hållen.
- 2.0 dödade hela servern på ett par timmar.

Håller med till 100%...
Hej då!
 

DeletedUser

Guest
Vi har samma problem på alfa där allt började"/
Tror att Grepolis som under sommaren tynade bort, och som började komma tillbaka nu under hösten kommer med all sannolikhet att få skåda mer spökstäder än någonsin.
 

DeletedUser

Guest
Nya uppdate går ut på att tvinga dig att köpa guld, vilken du kommer använda att ha Förvaltaren osv. Problemet är att aven med premium så e alting rörigt och man kan inte navigera om man har mer en 3 städer....
Alting tar dubbelt tid, spelar eta men har bara 1 stad och e van med nya systemet men har på epsilon så har jag 8 städer och redan har problem aven om jag har vana med nya 2.0...
Jag måste håla med Dime.. han har rät....

P.S

Hoppas dom tar tilbacka detta ....
 

DeletedUser

Guest
Nya uppdate går ut på att tvinga dig att köpa guld, vilken du kommer använda att ha Förvaltaren osv. Problemet är att aven med premium så e alting rörigt och man kan inte navigera om man har mer en 3 städer....
Alting tar dubbelt tid, spelar eta men har bara 1 stad och e van med nya systemet men har på epsilon så har jag 8 städer och redan har problem aven om jag har vana med nya 2.0...
Jag måste håla med Dime.. han har rät....

P.S

Hoppas dom tar tilbacka detta ....
hehe 8 städer, tänk dig då dimytes med sina 101 städer :)
 

DeletedUser1570

Guest
Och nu har drakens rike passerat 500 städer att internerövra...
Nästan samtliga på top 10 lämnar grepolis pga 2.0
 
Topp