Kasern/hamn byter trupptyp

DeletedUser

Guest
Ibland så går det ett script i bakgrunden som gör att ditt val av trupptyp i kasern/hamn ändras, ex: Du har valt att bygga 200 slungor och skall just trycka på bygg knappen, då snurrar ett uppdateringsscript i bakgrunden och automatsikt nollställer att du valt slungor och väljer istället svärdsnissar åt dig, och hinner du klicka på bygg så bygger du fel. klart irriterande.
 

DeletedUser

Guest
Jag la upp en tråd om ungefär samma sak för 2 månader sen, fast problemet jag hade var att den byter trupptyp precis då man lägger en gunst på staden, exempelvis befolkningstillväxt eller rop från havet. Det kanske är så du också menar?
Du kan i alla fall se TC's svar på det här:
http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?2757-Hoppar-fr%C3%A5n-bs-till-tp

Det jag skrev om för två månader finns fortfarande kvar (jag vet att det inte är upp till vårt team att ändra, I'm just saying) men det är inte lika irriterande nu när man har vant sig vid det ;)
 

DeletedUser

Guest
Det jag skrev om för två månader finns fortfarande kvar (jag vet att det inte är upp till vårt team att ändra, I'm just saying) men det är inte lika irriterande nu när man har vant sig vid det ;)

Jamen, felet finns kvar och dom som kodar vet om det. Vad är problemet o fixa det då?

Jag kan klicka på en stad, välja trupptyp och sedan bygg, då snurrar samtidigt nåt uppdaterings script i bakgrunden och när det är klart så har trupptypen ändrats till svärdsnissar. Man kanske begär för mycket, men man kanske skall vänta 15-20 sekunder mellan varje klicka för att spelet skall hänga med...
 
Topp