Kartor

DeletedUser

Guest
Hopp! Det här är tråden ämnad för kartor över världen Alfa. Diskussion ska helst innefatta kartorna och dess innehåll/innebörd, och såklart får ni presentera kartor ni själva gjort. Själv kommer jag förmodligen knåpa ihop några då och då. Om er karta överstiger gränserna för hur stor en bild får vara (520x640px) bör ni skriva en länk istället.

[Top 10 - 15 feb]
 

DeletedUser

Guest
Var för någonstans gör man kartor? finns det något i stil med TW-stats?
 

DeletedUser

Guest
Jag ska göra en karta, men jag undrar hur sällan den uppdateras?
Vi är på rank 46 och har 24 medlemmar, men det står att vi är på ca rank 60-70 och har 10 medlemmar.
 

DeletedUser

Guest
Yes, det uppdateras inte alltför ofta. Vet inte exakta intervall dock.

Beställd karta:
[18 feb]
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Då är min fråga hur du väljer allianser, vore intressant att veta. :)
 

DeletedUser

Guest
Betyder alltså att någon har frågat mig att göra en karta med just de allianserna =). Annars gör jag Top10/5-kartor (Poäng eller krigspoäng) då och då ^^.

Edit: Du kanske menade på grepolismaps-hemsidan xD? Där klickar man helt enkelt på 'Add alliance' och väljer alliansen i comboboxen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Var lite svårt att göra en, skulle någon kunna göra en med alla spartaner?
 

DeletedUser

Guest
Alltså den de där kartorna blir ju helt värdelösa om man inte lyckas pricka in samma dag som sidan uppdateras. :p Visst är det bra att det finns, men när det inte uppdateras tillräckligt ofta så är det ju bara onödigt? ;)

Jag försökte göra en karta förut ivf, men man såg knappt byarna. Prickarna var jätte små, är de det för någon annan också eller är det så att de blir större när man väl linkar vidare kartan?
 

DeletedUser

Guest
Kommer göra en över Top 10 - Krigspoäng inom kort.

Edit: Sådär ja. [Top 10 Fighters, 22 feb]

Jag försökte göra en karta förut ivf, men man såg knappt byarna. Prickarna var jätte små, är de det för någon annan också eller är det så att de blir större när man väl linkar vidare kartan?
De är små även då. Man får förstora dem i något grafikprogram, t.ex. Photoshop.

Var lite svårt att göra en, skulle någon kunna göra en med alla spartaner?
Ger mig på det så småningom :3.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser339

Guest
Bra tråd, bra funktion även fast den inte uppdateras alltför ofta.

Tack Hugh Fox.
 

DeletedUser

Guest
Tack

Jaså är det så det fördelar sig-är inte kompis med Grepolis karthantering.

/Leica
 

DeletedUser

Guest
Hur gör man en karta så att den ser ut som din?

För jag vill verkligen ha en med alla spartaner (T.ex. Sparta SVU, The 300 och Sparta).
 
Topp