Kan inte bygga mer?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag kan inte bygga byggnader mer, eller göra soldater eller någonting alls. Jag har fullt lager med allt, allt lyser rött och även befolkningen. Men jag förstår ändå inte varför jag inte kan göra något? Har inte fått något meddelande om någonting, så vet inte varför jag inte kan göra något? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Jag kan inte bygga byggnader mer, eller göra soldater eller någonting alls. Jag har fullt lager med allt, allt lyser rött och även befolkningen. Men jag förstår ändå inte varför jag inte kan göra något? Har inte fått något meddelande om någonting, så vet inte varför jag inte kan göra något? :confused:

Du har bara 8000p av ca 13000 så uppgradera Bondgården så kan du träna mer soldater.
Du måste även ha lediga farmare (befolkning) för att uppgradera byggnaderna. Dock inte Bondgården och Lager

Har du full utbyggd Bondgård kan du forska fram Plog i Akademin. Då får du tillgång till 200 fler farmare.

För att ytterligare utöka befolkningen, så kan du investera i specialbyggnaden Termer, finns i Senaten.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det kan vara att ditt lager är för litet elr kan du bygga ut det???
 

DeletedUser

Guest
Det kan vara att ditt lager är för litet elr kan du bygga ut det???

Det är riktigt att lagernivån kan vara en orsak, men Lager liksom Bondgården kan alltid byggas ut, eftersom dessa byggnader inte behöver några farmare från befolkningen.
 

DeletedUser

Guest
Jag har maxnivån på : Senat, Bondgård, Timmerverk, Lager, Grotta och Silvergruvan..
Därför jag inte förstår varför jag inte kan göra någonting alls? Varken rekrytera soldater eller bygga någonting, även fast jag har fullt på lagret också, allt där uppe förutom lagret har röd bakrund och står på 25.500 (förutom gunst, står på 500). Befolkningen lyser också rött, men det står 0 där, så jag förstår ingenting :S
 

DeletedUser

Guest
Har du bondgården på max och inte kan bygga mer så kan det bero på att du inte har fler invånare. Varje byggnad kostar invånare utom de som Nikita tog upp. (lager och bondgård)

Har du byggt Termer får du fler invånare och du kan även forska fram invånare genom att forska fram plog i akademin.
(Termer är en specialbyggnad som man kan välja)

Har du allt detta så kan du inte bygga mer, utan det är dags att låta din militär få jobba lite. Ut och kriga lite med grannen eller något.
 

DeletedUser

Guest
Sunshine: Jag har inte Termer, vet inte riktigt hur man får det heller :p Men på något sätt måste jag väl kunna få mer befolkning? I och med att jag inte har full nivå på allt annat.. Kan inte göra något i kansern, akademin, eller senaten.. Ingenting på någon byggnad :S
 

DeletedUser

Guest
I Grepolis har varje stad en begränsad mängd invånare.
Det gäller att hushålla med dem så att de räcker till allt.

Du har byggt bondgården för att få alla invånare du kunde den vägen.
I akademin kan du forska fram plog så får du 200 invånare till.(kräver akademin på nivå 22)
Har du redan gjort det så finns det inte mycket mer att göra om du inte kan bygga Termer.
Du kan riva den special byggnaden du har byggt(OM du ahr byggt någon) och bygga Termer direkt så får du 5% mer invånare.

Så mycket mer än så kan du inte göra om du inte börjar använda din militär eller om någon anfaller dig. Då befrias invånare och du kan bygga igen. Men glöm inte att bygga upp din militär igen.
 

DeletedUser

Guest
Har du redan gjort det så finns det inte mycket mer att göra om du inte kan bygga Termer.
Du kan riva den special byggnaden du har byggt(OM du ahr byggt någon) och bygga Termer direkt så får du 5% mer invånare.

så vitt jag vet så ökar väl termer beolkningen med 10%?

JAg vill också nämna, att jag har för mig att jag läst någon stans, att om du har fullt utbyggd bondgård (40 nivåer) så ger det 3000 i fri befolkning, om du sedan utforskar plog, så har du 200 till, och med termer 10% av befolkningen = 300 st.

Alltså sammanlagt 3500 i fri befolkning som max. Men samtidigt så behöver man ju bygga byggnader, och trupper. så man får göra som föregående talare beskriver, och hushålla med sina bondeplatser
 

DeletedUser

Guest
Hm, okej.. Har bara lvl 20 på akademin så går inte att bygga termer.. Och har ingen specialbyggnad vad jag vet :p
Tack för svaret :)
 

DeletedUser

Guest
KOcauser, okej. Men jag har bara 1 forskningspoäng kvar, så kan inte göra så mycket :p
 

DeletedUser

Guest
så vitt jag vet så ökar väl termer beolkningen med 10%?

Enligt Wiki så ska det vara 5%
http://wiki.se.grepolis.com/wiki/Byggnader

Jag hade också för mig att det var 10%

Enligt byggnaden i spelet står det faktiskt 10% som KOcauser säger.
Spelet bör ha rätt tycker jag.

Text inne i spelet (Termer) sa:
Hygienen var viktig i antikens Grekland. Om du bygger termer kan folkhälsan öka och därigenom kan befolkningsmängden öka med 10%.

KOcauser, okej. Men jag har bara 1 forskningspoäng kvar, så kan inte göra så mycket :p

Samma sak med forskningspoängen du måste hushålla med dem för de räcker inte till allt.

TIPS!
Om du inte vill göra dig av med några soldater så får du riva några byggnader så du kan bygga ut akademin till nivå 22 så du kan forska fram plog. Sedan bygger du upp senaten till nivå 24 och väljer att bygga Termer. Special byggnad på höger sida. Kostar 60 invånare. Sedan har du max antal invånare som går att få så hushålla med dem.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ahh just det, hade inte tänkt på att man kunde riva byggnader.. Började göra det nu :p Men är det hela byggnaden som rivs eller bara en nivå? Man får inte mycket folk genom att riva menar jag :p
 

DeletedUser

Guest
Du river nivå för nivå och varje nivå ger ca 3-5 antal invånare tillbaka.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp