Iotas historia, från min synvinkel

DeletedUser

Guest
Min tur nu, blir dessvärre varken långt eller bra. Det får ni ta.

Kan inte komma ihåg när jag tog mina första vacklande steg på Iota, slutet på Juni eller början av Juli måste det ha varit. Jag hade haft ett längre uppehåll från grepolis och var väldigt ringrostig. Hade inga planer på att spela seriöst, eftersom jag redan låg så långt efter. Och jag hade ingen allians förberedd. Men jag gick in, byggde lite och försökte klara mig själv till att börja med, jag allierade mig med en spelare jag lärde känna som tyvärr slutade väldigt abrupt och då stod jag där utan någon.

Då försökte middah sig på att ta mig, en liten oskyldig ensam spelare på 5 000 poäng. På något mirakulöst sätt så anföll även en annan spelare mig samtidigt och slog ut KS, utan att något brev eller så skickats. Endast en slump alltså. DÅ bestämde jag mig för att jag skulle satsa. Jag ansökte då till Inq. Ic3M4N nekade mig och skrev att jag skulle sättas upp på en väntelista. Han kanske inte ansåg mig som en bra spelare, vad vet jag. Inq var ju trots allt 1a då och kunde inte ta sig tid för dåliga småspelare, han tyckte säkert jag var en irriterande liten typ som skrev och frågade ibland. Då tog jag istället chansen i The Guild. Det lekte på den första tiden, men flera medlemmar ville utöka kriget mot *S.a.S*, istället för enstaka belägringar, så skulle vi förklara krig. Det ville inte ledningen, istället så valde ledningen att gå bakom ryggen på vissa medlemmar och alliera sig. Detta godtogs då inte av mig pga att man inte går bakom ryggen bara sådär. TG och Blitz var redan då allierade. Så jag tänkte att det är väll ingen större fara att gå över dit. Det tyckte inte ledningen i Blitz heller. Men Nitrum fick stora problem med detta, Nitrum sa inget. Men efter en vecka så började anfallen regna in från alla medlemmar i TG. Där bröt TG pakten med Blitz. Jag kom ganska snabbt in i ledningen. Vi förklarade krig emot både TG och *S.a.S*. Det skulle visa sig att det gick ganska lätt att besegra TG medans *S.a.S* var en svårare nöt att knäcka. Jag och Gargathor hade långt innan krigat och varit varandras ärkefiender, men vi kom båda in i Blitz och slöt fred och har sedan dess varit radarparnters som inte går av för hackor.

Efter det, så gick Blitz in i förbundet som redan Klanen och Vikingarna hade. Förbundet som en gång för alla skulle besegra dessa onda korsriddarna och stoppa deras terrorvälde. Ett väldigt roligt krig startade som har gått fram och tillbaka. Allt i Blitz flöt på superbra, fram tills att megas georgios fick för sig något om att de flesta i Blitz "hatade" honom.
Han ville sparka några av grundpelarna i Blitz, dessa spelare var även påväg in i ledningen. Han kände sig förmodligen hotad och spred därför skit. Han lämnade kort därefter BLitz för att gå med bananerna och därefter Inq. Ett tag så hade alltså Blitz ett krig på nästan 4a fronter. Det var en väldigt jobbig tid, men tack vare många underbara själar så gick det. Många gånger så kände man för att sluta när det sket sig, men det går ju inte när man har sådana underbara människor runt sig.
Sedan så bröt vi med Vikingarna för att balansera ut servern så det skulle bli mer jämnt, det visade sig vara ett bra och roligt drag. Kan ha missat något nu, mycket av detta hände för länge sedan och jag kan komma ihåg fel på en del.

Sedan så kan man leka med tanken lite, vad hade hänt om jag gått med i Inq, hade jag varit på toppen då, eller hade jag inte funnits längre? Hade Inq varit ännu större eller kanske mindre om jag gått med. Väldigt roliga tankar att leka med faktiskt.
 

DeletedUser2503

Guest
Kul att se allt från ditt perspektiv svendberg! :) Är så roligt att se samma händelser med så olika tanker när man står på andra sidan bäcken. ;)
 

DeletedUser

Guest
Visst är det så Holios, särskilt eftersom att blir så bakvänt när fienden berättar allt, eller hur? ^^
 

DeletedUser2522

Guest
Minns nallebjörnen som att det var igår jag skickade PM:et. Tårarna rinner nerför mina kinder, gamla goda tider Svendberg. ;-) <3
 

DeletedUser

Guest
Iotas historia, från Grecos synvinkel, del 5

Klanen hade runnit ut ur mina fingrar. "Satfläsk", det är enda ordet som kunde beskriva vad jag kände för tillfället. Vi i INQ kände till sedan länge att Klanen hade en koloni med städer bakom VP. Inte nog med det värsta, VP visade offentligt vilken sida det stod på vid samband av en belägring. Omringade och ingen chans att nå Klanen, och Vikingarna ville inte längre samarbeta med oss, vilket resulterade i ett nytt krig. Men den värsta dagen i INQ historia väntade fortfarande, Dagen-Å (återställningen på iota). En bugg ledde till att admin var tvungen att vrida tillbaka 24 timmar på spelet, vilket ledde till att flertalet av INQ belägringar uteblev. Detta är antagligen den värsta dagen i INQ historia, jag har aldrig sett ett gäng spelare tappa motivationen och spelglädjen så plötsligt. Även om det aldrig skedde, nämnde ca halva alliansen att de tänkte sluta. Anledningen var att vi hade ett flertal belägringar hos våran främsta fiende (och bästa fiende på den tiden, Dejarl), samt att vi hade misstankar om att FI hade loggat in på våra konton (även ledares konton) och läst i forumet med mera. Men är det något INQ gör bra, så är det att hålla ihop, den enda spelaren vi egentligen förlorade det var ZTS som blev avstängd (gud... admin vet varför). När han väl kom tillbaka vände han sig emot oss och började spela för en fiende allians.

Eftersom jag personlige hade en svår höst, med dödsfall inom familjen, praktik och plugg i skolan och mycket träning och coachande blev hösten mitt fall som en topprankad spelare och som aktiv ledare för INQ. Från rank 26 till 124 på en kort tid, jag vill minnas att jag förlorade tre städer en natt då jag var på ett träningsläger men valde att inte slå på SL, dumt val. Det är även därför jag INTE har kunnat uppdatera i min egna tråd, det glädjer mig dock att flertalet andra personer har hjälpt mig med sina versioner. Men åter till min historia.

INQ hade en mycket svår tid i början av hösten och fram till julen. Alla allianser på flera fronter hade vänt sig, gamla vänner blev fiender, fiender blev vänner. INQ och VP slogs ihop, då de ansåg att Klanen bara använt de som en marionett docka för att skydda sig från INQ. Även Blitz började bli en mer aktiv part i kriget, även om det aldrig har varit fullskalligt krig mellan INQ och Blitz så har det skett några skärmytslingar.

Som jag tidigare nämnde var inte min aktivitet så bra under hösten, så jag kan inte skriva om dagen då INQ förlorade första platsen, och även andra platsen. Om jag fattade det rätt var några av spelarena som hoppade av spioner eller så hade de bråkat med INQ. Här får gärna någon annan INQare fylla i för mig. Men INQ blev en liten allians med låg rank, dock med samma fiender. Små allianser som "fri som en fågel" och "voyager". Mer än hälften av alliansen befann sig i SL, och få av de som var i SL skulle återkomma.

Om jag skulle klara av det visste jag inte ens själv. Jag var för inaktiv för att vara en aktiv krigare på de offensiva fronterna. INQ hade det svårt på fronterna för övrigt, eftersom FI hade tillsammans mer BS än oss. Det var då tanken slog mig, jag måste bli en birem-mästare. Tanken var så genial och simpel, en semi-aktiv spelare, som inte har sina städer i någon front och bor i centrum, tillgänglig för att vara 2 timmar ifrån alla fronter, med en extremt stor biremflotta som kan stödja sina allierade. Inkommande anfall mot mina städer slutade när ryktet hade spritt sig, belägringar kunde inte brytas ner Kapten-Greco hade sänt sin armada. Till en början var armadan 1/2 av INQs biremflotta men med tiden blev den enbart 1/3. Det var dags att göra ett ryck för att få fler biremer. Att börja rasera städerna för att få mer än 370 biremer i varje stad tog sin början. Det blev nästan jobbigt, under en veckas tid har jag fått en byggnadsrapport var femtonde minut. Men allt slit lönade sig, snart kan jag nå mitt ultimata birem-mål; 10 000.

Medan jag byggde på mina biremer hade jag som ledare en mer passiv roll, men detta varken skadade eller hjälpte INQ. Olof Beckling började ta mer utrymma i alliansen och har gjort detta mycket bra. Vid början av December fick INQ en vändning gentemot krigen mot samtliga fiender. En stad av FI togs nästan varje dag, även en hel del av Klanen. Vilket för oss nästan sågs som en omöjlighet under hösten. Under hösten hade vi stått på 7 miljoner poäng utan att växa eller krympa, men nu började vi sakta med säkert resa på oss igen. Att "julefriden" kom på tal från FI var jag inte förvånad, INQ hade börjat komma igång igen och FI behövde en vila. Dock tror jag ärligt talat på att INQ tjänade mer. Vi blev ohyggligt effektiva efter julfriden, vi gjorde några imponerade offensiver, som att ta 5 städer av en av Klanens ledare på samma dag, men även att ta ca 10 städer av serverns ledare på en helg. Samma skicklighet FI fick smaka på under sommaren, och som de innerst inne fruktar ska komma tillbaka (annars hade de aldrig fortsatt samarbeta för att kriga emot oss) började visa sig under januari månad. 2013 kommer bli ett spännande år här på IOTA.
 

DeletedUser

Guest
Då var vi framme i nutid då Greco, trevlig läsning som vanligt även om jag inte håller med om ganska mycket i den delen, men som du önskat tidigare ska inte det här vara en tråd för diskussion så vi tar inte upp det =)
Lite kortfattat också i jämförelse med de föregående delarna, men som du säger var ju detta din mindre aktiva tid och detta är din version!

En kommentar bara, kan ses som ett inlägg av min version av historian:
Att "julefriden" kom på tal från FI var jag inte förvånad, INQ hade börjat komma igång igen och FI behövde en vila
Ett rent faktafel faktiskt, det var helt och hållet INQ som föreslog julefriden för oss och vi som behövde övertalas. Att Inq skulle tjäna mest på det stod hela tiden klart för alla parter, många på vår sida ställde sig även rakt emot iden, men det blev till sist julefrid som ni ville, som en del i vår strävan efter ett jämnare krig. En annan del i detta, som jag även tror är en stor anledning till det förändrade läget på servern under 2013 är att vi medvetet fullständigt bröt allt samarbete med Vikingarna - Under 2013 har vi erövrat 50-60 städer av Vikingarna hittills, fokus som annars skulle ha lagts på INQ =)

Men som sagt var bägge delarna fullt medvetna beslut och även det jämnare kriget som vi har nu är helt i enlighet med vad vi ville uppnå - i min åsikt är kriget hittills under 2013 roligare än det har varit på länge och som du säger kommer detta bli ett mycket spännande år =)

Nu när Greco har nått nutid så ser jag fram emot versioner från ännu fler spelare!

Tack för den här fina tiden vi har haft tillsammans på servern, jag hoppas att det fortsätter i samma spännande stil!

MvH Cheddar, Klanen
 

DeletedUser

Guest
Historien i sig är ju lite intressant att läsa då jag hoppade in rätt sent, men herregud vilken jävla circle jerk det är. Du slår ju på INQ trumman i bästa NC stil.

Att "julefriden" kom på tal från FI var jag inte förvånad, INQ hade börjat komma igång igen och FI behövde en vila. <-- LOL

om att ta 5 städer av en av Klanens ledare på samma dag <-- en hel allians går in för ett gangbang på 4 nybyggen är väl rätt ocoolt tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
som en del i vår strävan efter ett jämnare krig. En annan del i detta, som jag även tror är en stor anledning till det förändrade läget på servern under 2013 är att vi medvetet fullständigt bröt allt samarbete med Vikingarna

Men som sagt var bägge delarna fullt medvetna beslut och även det jämnare kriget som vi har nu är helt i enlighet med vad vi ville uppnå - i min åsikt är kriget hittills under 2013 roligare än det har varit på länge och som du säger kommer detta bli ett mycket spännande år =)

detta är en sak jag aldrig riktigt förstod i det här nya kriget. Klanen, Brynhild 8 och Blitz bryter med Vikingarna för att få ett jämnare krig. men vore inte det mest logiska för att få ett jämnare krig vara att alla allianserna bryter med varandra? nu har ju brynhild och klanen gått ihop så det är ju inte längre ett alternativ, men vore inte det bästa om klanen bröt med blitz?
bara en liten tanke från en liten spelare :)
/Filblo10
 

DeletedUser

Guest
Det var väl i princip ett gemensamt förslag från INQ och Klanen och Blitz var mot det.
Angående den förlängda julefriden alltså :)
 

DeletedUser

Guest
Jag kan väll skriva en liten bit om min historia då. kan nog vara lite kul med en mindre nybörjar liknande historia.
Det började med att mina dagar hade börjat bli lång tråkiga. så jag tänkte " jag behöver ett tidsfördriv, nåt man bara kan kasta timmar i och få nån sort belöning ut. Så antingen skaffar jag ett jobb eller så börjar jag spela någonting." Jag fyller 16 i år. att skaffa ett jobb lät inte så lockande.(detta var i agusti, när skolan drog igång igen) så jag letade överallt och lyckades komma in på Travian. jag hade vart där förut och visste vad det var. så satt jag där och byggde ut mitt femte vetefällt till nivå 5 eller nåt. då tänkte jag "det här får jag ju ingen belöning av alls. och det är riktigt segt." så jag började tänka på nya spel att spela. och då när jag satt där och byggde ut mina fördömda vetefällt tänkte jag heltplötsligt " GREPOLIS! det spelet har inga Vetefällt!" så jag försökte logga in på mitt gamla acc filblo. ingenting hände. försökte med filblo10. Yess. nu ska jag välja värld. Hmmm. Lota är den nyaste och den är en snabb värld också. Lota fick det bli. och slumpat väderstreck som vanligt!
Jag startade i samma Hav som alliansen Brynhild 8 grundades i (minns inte vilket det var). jag letade bland topp allianserna för att hitta en seriös allians som jag kunde gömma mig i. Jag kanske var nybörjare på Grepolis men strategi är jag en gammal räv i ;) Jag hittade en allians vid namn Sea Warriors som verkade lovande och var stora i mitt hav. dom var även i förbund med Brynhild 8. Jag kollade runt och insåg att det knappt var något krigande i Sea Warriors så jag bestämde mig för att Rusha fram Kolonisering och kolonisera så fort som möjligt för att kunna växa snabbt. under tiden jag gjorde det så förlorade Sea Warriors sina bästa spelare till Brynhild 8 bland andra en av ledarna(dom bytte allians asså) samtidigt erövrade Klanen några av oss. men i våran allians hände ingenting. så jag blev arg och uttryckte mig i forumet att någontin var behövde hända. sedan lämnade jag alliansen och ansökte till Brynhild 8. tyvärr hade jag inte tillräckligt mycket humor i min ansökan och så rekyterade dom inte folk just då. så jag ansökte till Blitz istället. Dom tyckte att det var lite för mycket att jag låg två hav ifrån dom. Sen bekräftades mina farhågor. att vara utan en allins gör en till ett rätt stort mål. speciellt om en allians vill bli större men saknar krig. Brynhild 8 erövrade mig och jag startade om.

Jag fortsätter nån annan gång, för klockan är nu 05:17 och jag börjar bli lite trött nu :)
/Filblo10 :cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
hehe, jag fick också för mig från början att det hette Lota, innan jag öppnat andra världar och sett att det var det grekiska alfabetet, men fattade sedan att det var Iota (iota).
ojsan! märkte det inte ens. kommer alltid vara Lota i mina ögon. det klingar bättre :)
 

DeletedUser

Guest
Grecostyle, jag tror du vet och du borde veta varför ni tog så många städer under en dag av mig. Får inte diskutera det i forumet. Men som jag ser det är det inget att skryta om eller?
 

DeletedUser

Guest
Grecostyle, jag tror du vet och du borde veta varför ni tog så många städer under en dag av mig. Får inte diskutera det i forumet. Men som jag ser det är det inget att skryta om eller?

Svendberg är ju som 4 av dem 5 städerna dem tog av mig, det var nybyggen på en ö som låg en bit bort. Men skulle han skriva såna detaljer skulle det ju inte se lika häftigt ut.
 

DeletedUser

Guest
Grecostyle, jag tror du vet och du borde veta varför ni tog så många städer under en dag av mig. Får inte diskutera det i forumet. Men som jag ser det är det inget att skryta om eller?

Det är väl ganska irrelevant egentligen? :)
De enda städerna ni har tagit är ju när ni vet att vi är borta också, det är ju så det är. :)
 

DeletedUser

Guest
OK.

Igår satsade INQ på en sjujävla plan att ta Gammapolis (till och med dom duperade Pistvaktarna hjälpte till) och lurade mig att deffa för hårt i min andra stad på ön. Annars hade jag hållt båda, Gammapolis tillhör nu Soeren oavsett vad han kallar staden. Han står nu på min dödslista.

Usch, verkligen otrevligt att stå på någons dödslista!! :eek:
 

DeletedUser2592

Guest
Med detta menar jag naturligtvis att du vid något lämpligt tillfälle ska få smaka på KS. Inte att jag personligen ska attackera dig i någon för ändamålet avsedd gränd...

/din Galna Svensk...
 
Topp