Inquisitions 10 viktigaste spelare

DeletedUser

Guest
1. Spadersju
Ställer alltid upp på alla, stor som liten kan räkna med massiv hjälp av hans stora arméer. Har en förmåga att kunna hjälpa 4-5 spelare samtidigt, en enorm simultankapacitet. Trots detta så hinner han med sig själv så bra så han är med i toppen och dessutom hålla ordning på både forum och medspelare. En spelare man alltid skulle välja först i ett dream team. Enda svagheten är avsaknaden av skype.

2. ZeusTheScout
Anfallsspelets mästare. Ingen kan som han terrorisera motståndarna med kirurgprecisa operationer, jobbiga hamnkollar och spionarméer. Antagligen den jag helst skulle slippa att möta. Planerar alla operationer men lämnar mycket till spelarnas egna intelligens. Har en enorm energi, intensiv som få och verkar inte ha en avstängningsknapp utan bara kör!

3. GrecoStyle
Är liksom Spadersju en riktig lagspelare som är mån om att allt ska flyta på bra. Är defensivens mästare med mer biremer än en annan kommer att få ihop under en hel livstid. Har dödat 2993 bs från en enda stad. Dessutom otroligt aktiv på skype, ser till att alltid skapa bra stämning. Svagheten är offensiven, prioriterar andra istället för egen tillväxt.

4. Korvgrillen
Terroriserar alla motståndare med sina brandskepp, är antagligen en riktig pain in the ass för motståndarna men för den egna alliansen gör han stor nytta. Tar ofta bs-rensen i alliansen, och dessutom väldigt mycket snabba initiativ. Online jämnt!

5. Madeinsweden
En riktig trivselspridare som alltid ställer upp både socialt och med trupp. Månar extra om de små spelarna och den man vänder sig till när man behöver någon att snacka med. Offrar massor med trupp på andra spelare men det blir inget problem för henne då hon också alltid får mycket hjälp.

6. 1c3m4n
Kanske konstigt att alliansens grundare inte hamnar högre upp, speciellt som han är en mycket skicklig spelare och en god ledare. Men kommer att klättra!

7. Jörun Jötnursbänir
Också en riktig hjälpreda som alltid ställer upp. Har fina arméer och är en mycket skicklig spelare. Dessutom mycket frekvent i chatten, social.

8. Neutron
Otroligt trevlig spelare, ställer upp till 100% och är en sammanhållande länk för spelarna i söder. Samarbetet i söder är riktigt bra, det har jag dragit nytta av flera gånger. Flitig både vid dator och i chatt.

9. Ture Terror
Endast varit med kort tid men redan gjort avtryck trots att han inte är störst. Verkar trots det ha outsinligt med trupper och ställer alltid upp.

10. OlofBeckling
Är väldigt viktig trivselspridare i chatten men också en bra lagspelare, aktiv och gör sitt bästa för att hjälpa till.

Utanför listan:
20 andra spelare som är värda att vara med på den allihop, och undertecknad. Men på en topp 10 får endast 10 spelare plats tyvärr…
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ryktas att de övriga 21 spelarna sänder KS från sina städer på Boisaren nu! :eek:

Bra lista, Daniel ska dock enligt min mening, vara högre upp än mig :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
och Boisaren gör en Tallialli...

går på semester nu...och aktiverar semesterläget sen...

21 ks på Boisaren...och 48 timmar tills han är skyddad...
 

DeletedUser

Guest
Nejdå, har bara 17 mot mig nu, är iofs några på semester... ;-)
 

DeletedUser

Guest
Att göra en korven - Sända OFF efter KS.
Att göra en made - Sända Deff som rens.
Att göra en Inquisition - Skicka två ks mot samma stad.
Att göra en Inq-Skype - Störa sig på att inga är inloggade på skypen tills man märker att man själv offline, har 400 olästa meddelanden.
Att göra en Zits - Gör allt möjligt hela tiden.
Att göra en Ic3m4n - Väljer att belägra den minsta staden i operationen, får alla avbrytnings-anfall emot sig ändå.
Att göra en Boisare - Gör en analys, får KS emot sig.
Att göra en Greco - Liten stad, 300 biremer i den.
Att göra en Inquisition - Försökt taajma in anfall eller försvar på sekunden, får antingen 10 sekunder innan eller efter önskad tid.
Att göra en Inquisition - Hoppas på lycka 30, får minuslycka 30.
Att göra en Inquisition - Hjälper alla så mycket att man inte har trupper till egen belägring.
 

DeletedUser

Guest
2. ZeusTheScout
Anfallsspelets mästare. Ingen kan som han terrorisera motståndarna med kirurgprecisa operationer, jobbiga hamnkollar och spionarméer. Antagligen den jag helst skulle slippa att möta. Planerar alla operationer men lämnar mycket till spelarnas egna intelligens. Har en enorm energi, intensiv som få och verkar inte ha en avstängningsknapp utan bara kör!

U dont say? Han har ju gnällt på forumet i typ 15år nu över att han ska sluta men som vanligt bara tomma ord.

Att göra en Ic3m4n - Väljer att belägra den minsta staden i operationen, får alla avbrytnings-anfall emot sig ändå.

En Iceman kommer föralltid vara att sänka allierades KS. Precis som alla andra från HER gör.
 

DeletedUser

Guest
U dont say? Han har ju gnällt på forumet i typ 15år nu

mig veterligen har jag inte spelat grepolis i typ 15år...

räknar man in kalender från dag 1 till idag... inklusive "paus-tidpunkter utan spel"... så kommer vi upp i ca 2år och 2 månader...

så är ett Zigvardår - 7 år på ett kalenderår? eftersom dessa 26 månader ska bli 15 år enligt dig ;-)
 

DeletedUser107

Guest
En Iceman kommer föralltid vara att sänka allierades KS. Precis som alla andra från HER gör.

Åter igen...kan inte minnas att detta har hänt, men om det gjort det så shit happens. Oavsett vilken allians jag spelat med på Grepolis så har det gått förträffligt så vad är då ett sänkt KS, vi lyckades nog erövra staden ialf skulle jag tro. :)
 

DeletedUser

Guest
Att göra en korven - Sända OFF efter KS.
Att göra en made - Sända Deff som rens.
Att göra en Inquisition - Skicka två ks mot samma stad.
Att göra en Inq-Skype - Störa sig på att inga är inloggade på skypen tills man märker att man själv offline, har 400 olästa meddelanden.
Att göra en Zits - Gör allt möjligt hela tiden.
Att göra en Ic3m4n - Väljer att belägra den minsta staden i operationen, får alla avbrytnings-anfall emot sig ändå.
Att göra en Boisare - Gör en analys, får KS emot sig.
Att göra en Greco - Liten stad, 300 biremer i den.
Att göra en Inquisition - Försökt taajma in anfall eller försvar på sekunden, får antingen 10 sekunder innan eller efter önskad tid.
Att göra en Inquisition - Hoppas på lycka 30, får minuslycka 30.
Att göra en Inquisition - Hjälper alla så mycket att man inte har trupper till egen belägring.

Att göra en ZiTS => mata på KS efter KS efter KS efter KS efter KS tills spökstaden är ZiTS's :)
2+5 KS är nog inofficiellt Iota/Grepolisrekord för en spökstad...? :)
 

DeletedUser

Guest
mig veterligen har jag inte spelat grepolis i typ 15år...

räknar man in kalender från dag 1 till idag... inklusive "paus-tidpunkter utan spel"... så kommer vi upp i ca 2år och 2 månader...

så är ett Zigvardår - 7 år på ett kalenderår? eftersom dessa 26 månader ska bli 15 år enligt dig ;-)
¨

japp det är det

Åter igen...kan inte minnas att detta har hänt, men om det gjort det så shit happens. Oavsett vilken allians jag spelat med på Grepolis så har det gått förträffligt så vad är då ett sänkt KS, vi lyckades nog erövra staden ialf skulle jag tro. :)

Får väl anta att det finns viss sanning i det eftersom det på KHs forum finns följande "budord"

54. Det finns ingen erövring som Iceman inte kan avbryta, förutsatt att det är KH som erövrar.

;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Att göra en Jörun - Skickar 3 KS, 2 av dem är fejks, klarar att belägra städerna, och erövrar dem.
 

DeletedUser1595

Guest
Att vara en Inq, utefter denna tråd.

*att bara berömma sig själva
*att ofta håna en medspalre som gjort bort sig


Också ofta inträffande:

*Att alla motståndare är skit, Inq undrar ofta också varför dess ens börjat med GP..
*at alla utanför Inq-sfären inte är lika roliga och intressanta människor.
*INQ är bäst - Fuck the rest


JAg gillar många av er från tidigare världar, men nu tar ni fan priset. SKärp er inställning. Ni tror att ni är Zlatan allihpa, när ni plockar städer från allianser under top-20 är ni lika stolta ochklappaer er för bröstet. Se till att fixa en intressant värld istället
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Åter igen...kan inte minnas att detta har hänt, men om det gjort det så shit happens. Oavsett vilken allians jag spelat med på Grepolis så har det gått förträffligt så vad är då ett sänkt KS, vi lyckades nog erövra staden ialf skulle jag tro. :)

It did happend :)
Du liksom alla vi andra som ursprungligen kommer från HER har under sin tid slagit ut minst 1 allierat ks på Zeta servern.

¨
Får väl anta att det finns viss sanning i det eftersom det på KHs forum finns följande "budord"

54. Det finns ingen erövring som Iceman inte kan avbryta, förutsatt att det är KH som erövrar.
;)

Du har ju budord 68 också.

KH's Budord sa:
Finns ingen HER-Hest som inte slagit ut en kladdig erövring (Undantag på jossan som därför inte ses som en äkta Heretic)
 

DeletedUser

Guest
¨

japp det är det



Får väl anta att det finns viss sanning i det eftersom det på KHs forum finns följande "budord"

54. Det finns ingen erövring som Iceman inte kan avbryta, förutsatt att det är KH som erövrar.

;)


Zigge pwnar som vanligt!
 

DeletedUser107

Guest
It did happend
Du liksom alla vi andra som ursprungligen kommer från HER har under sin tid slagit ut minst 1 allierat ks på Zeta servern.

Ja jag tror er, antar att jag förträngt detta grova misstag. Men hade också för mig att det var revolt på Zeta och inte belägring.
Därför jag inte fick det att gå ihop. :)

Mvh
 

DeletedUser

Guest
Att vara en Inq, utefter denna tråd.

*att bara berömma sig själva
*att ofta håna en medspalre som gjort bort sig


Också ofta inträffande:

*Att alla motståndare är skit, Inq undrar ofta också varför dess ens börjat med GP..
*at alla utanför Inq-sfären inte är lika roliga och intressanta människor.
*INQ är bäst - Fuck the rest


JAg gillar många av er från tidigare världar, men nu tar ni fan priset. SKärp er inställning. Ni tror att ni är Zlatan allihpa, när ni plockar städer från allianser under top-20 är ni lika stolta ochklappaer er för bröstet. Se till att fixa en intressant värld istället

Har aldrig hört INQ säga/göra så. Jag tycker att INQ spelar rent och hårt utan att kränka en annan spelare.
 

DeletedUser

Guest
Har aldrig hört INQ säga/göra så. Jag tycker att INQ spelar rent och hårt utan att kränka en annan spelare.

I Koffes försvar så var faktiskt Inq betydligt mer åt det här hållet förr i tiden. Inte alla, men det är ju ofta dessa som hörs mest. Detta var även en stor anledning till att många var så ivriga att krossa dem, för att ta ner dem på jorden helt enkelt.
Senare tiders händelser (inklusive vissa spelares lämnande) har format dem till en mycket trevligare skara =)

Allianser förändras och utvecklas, varken vi eller Inq är längre samma allians som vi var på den här tiden. Vi har båda "mognat" och blommat ut på olika sätt, som jag ser det.
 
Topp