Inkommande anfall mot nyerövrad stad visas inte

  • Trådstartare DeletedUser1570
  • Start datum

DeletedUser1570

Guest
Jag tog precis en stad och då dök det upp att jag hade 2 inkommande anfall. Jag klickade på anfallsikonen men listan visade inga inkommande anfall.
Med 150 städer och inte en aning om var anfallen landar är det lite irriterande att behöva bläddra igenom alla städer för att hitta vilken stad som blir anfallen.
Efter en stund gissade jag att det var min nytagna stad som hade anfall på sig och det stämde, först när jag valde den staden så såg jag under svärdet att där var 2 inkommande.
Men trots det så dök anfallen inte upp i anfallslistan trots att jag har full premium.

Jag har själv inga anfall mot staden som landar efter mitt KS som skulle kunna orsaka det. Det var en allianskamrat som också anföll dit för att rensa hamnen men landade efter mitt KS.

Jag kör Firefox 14.0.1
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
Jag tog precis en stad och då dök det upp att jag hade 2 inkommande anfall. Jag klickade på anfallsikonen men listan visade inga inkommande anfall.
Med 150 städer och inte en aning om var anfallen landar är det lite irriterande att behöva bläddra igenom alla städer för att hitta vilken stad som blir anfallen.
Efter en stund gissade jag att det var min nytagna stad som hade anfall på sig och det stämde, först när jag valde den staden så såg jag under svärdet att där var 2 inkommande.
Men trots det så dök anfallen inte upp i anfallslistan trots att jag har full premium.

Jag har själv inga anfall mot staden som landar efter mitt KS som skulle kunna orsaka det. Det var en allianskamrat som också anföll dit för att rensa hamnen men landade efter mitt KS.

Jag kör Firefox 14.0.1

Hej Dimytes.

Skulle du möjligtvis kunna bistå med en printscreen på problemet?
 

DeletedUser1523

Guest
Kan det vara så att du hade en stadsgrupp aktiverad som din nya stad inte var/är med i!?
 

DeletedUser1570

Guest
Just som jag tog skärmdumparna så började det rätta till sig, jag hade turen att göra det precis före och efter det blev rätt.
Staden tog jag 11.49 och det syns på klockan i nedre högra hörnet när allt rättade till sig.
 

Bilagor

  • Anfallen stad.jpg
    Anfallen stad.jpg
    195,4 KB · Visningar: 82
  • Ej anfallen stad lite senare.jpg
    Ej anfallen stad lite senare.jpg
    197,7 KB · Visningar: 83
  • Ej anfallen stad.jpg
    Ej anfallen stad.jpg
    195,5 KB · Visningar: 84

DeletedUser1570

Guest
Nej se skärmdumpar, jag har klickat på samma stad båda gångerna, min första stad, i samma stadsgrupp, ena gången syns inte anfallet, andra gången syns det.
 

DeletedUser1570

Guest
Hur ska jag tolka det? Är det meningen att det ska ta nästan 2h innan anfallen i anfallslistan att uppdateras trots att man betalar för det?
 

DeletedUser378

Guest
På dina skärmdumpar går det inte att se huruvida du har någon stadsgrupp aktiverad eller ej är jag rädd.
 

DeletedUser1570

Guest
Jag har alla städer aktiverad. Det är där den staden ligger, Alunir Lucretia. Det är den första staden i listan.
Som ni ser har jag klickat på samma stad med några minuters mellanrum ena gången är anfallet inte där några minuter senare är det med. Det är samma stad båda gångerna. Inget stadsgruppsbyte har skett.

Ok för att förtydliga det hela men som jag inte fick med i skärmdumparna.
Staden som blev anfallen hade INTE heller anfallet listat i listan men däremot syntes det överst.
Anfallet började poppa upp i listan under tiden jag tog skärmdumparna därför fick jag inte med just det fallet men däremot han jag ta en skärmdump på Alunir Lucretia före och efter att anfallet dök upp som det borde ha gjort.

Citat från en allianskamrat som jag diskuterade detta med:
"när man tar en ny stad så tar det ju en stund innan den registreras ordentligt. jag brukar logga ut och in igen så går det fortare... "
Han var tydligen också bekant med problemet sedan tidigare.
Jag försökte med att logga in och ut också men det löste inte problemet så då startade jag tråden här.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Fallet kan inte vara så simpelt som att din allierade lagt osynlighetshjälm på anfallen?

Eftersom jag inte har restider och ankomst tider synliga så kan jag inte göra en bedömning på det.
 

DeletedUser1570

Guest
Jag tror inte du har läst exakt vad som står på bilderna och inläggen ovan så jag ska summera det och räkna ut tiderna. Ankomsttid står på skärmdumpen.
- Staden erövrades 11.49, båda anfallen var på väg när jag tog staden.
- Skärmdump utan anfall i listan tagen är tagen 13.30. Stad Alunir Lucretia
- Skärmdump där anfallet syns i listan är tagen 13.36. Stad Alunir Lucretia, exakt samma grupp som skärmdumpen ovan.
- Alltså, anfallet har varit på väg i minst 1h41 minuter till 1h47minuter mot staden innan jag såg det i anfallslistan men anfallet var aldrig osynligt, under hela denna tiden kunde jag se att jag hade 2 anfall på mig och klickade jag på den anfallna staden så kunde jag se dem längst upp under 100% av tiden.
- Däremot, så dök anfallen inte upp i anfallslistan, som jag betalar extra för att få, förrän någon gång mellan 13.30 och 13.36 detta syns mycket tydligt i skärmdumpen ovan. Nu vet jag inte exakt vad han har i akademin på båthastighet men del är vara maxad. Oavsett så är det inte relevant då det inte på långa vägar skulle kunna förklara något pga av de långa tider som anfallen har löpt.

Kompletterande info:
Anfallstiden från min stad med samma typ av båtar till båda städerna som jag hade anfall på mig från är 4.00h och 3h16min. Dvs de hade varit på väg i över 1h30 minuter då jag tog staden. Det är mycket mer än 10% av tiden som osynligheten döljer.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Under den tiden som du inte kunde se anfallen i kommandolistan, kontrollerade du ifall den erövrade staden fanns med i dina stadslistor?

I vissa fall är det som så att du måste uppdatera sidan för att den nya informationen skall komma upp direkt.
 

DeletedUser1570

Guest
Jag byggde inte om mina listor under tiden jag tog skärmdumpar för att lägga upp dem här. Under de 15-20 minuterna så tog jag bara skärmdumpar och skrev inlägg. Så alla skärmdumpar är tagna med exakt samma förutsättningar.

Jag vill återigen betona, då du nog inte har sett det eftersom du frågar om grupper hela tiden, jag har 2 skärmdumpar med exakt samma stad med 6 minuters mellanrum på ett anfall som löpt under timmar, trots det syns anfallet bara på den andra skärmdumpen i anfallslistan. mao båda skärmdumparna är tagna med samma stad i samma grupp med 6minuters mellanrum. Enda möjligheten att det skulle vara problemet är att någon har loggat in på mitt konto och snabbt flyttat runt stadsgrupperna och sedan ändrat dem igen, men det vet vi ju att ingen annan kan logga in på mitt konto.

Jag flyttade över staden i rätt grupp, dvs en grupp som innehåller ALLA städer, strax efter erövringen vilket är långt innan jag la upp inlägget här. Efter det så har jag växlat städer, uppdaterat, loggat ut och loggat in utan problemet försvann, det står redan ovan.
Jag är medveten att grepolis buggar ur efter en erövring, jag har gjort 150 st, så det sitter i ryggmärgen att jag själv måste se till att grepolis visar rätt information då jag tagit en ny stad, det samma gäller då jag har flyttat den till en ny grupp. Det är ren rutin för mig.
Som sagt, skärmdumparna har föregåtts av ett helt gäng uppdatering och växlingar av städer samt ut/inloggning.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Där har vi svaret som jag var ute efter.
Tjatet om grupper med mera är endast för att jag skall vara helt säker på vad jag skall rapportera in när jag gör en anmälan på det.
 
Topp