Övrigt Ingen krigspoäng

DeletedUser3178

Guest
Hej!
Nu var det så att jag skickade stöd till en av våra allierade. När dom kom fram blev staden attackerad, och jag förlorade då en liten del trupper. Då fick jag en rapport där det stod att jag hade fått 475 krigspoäng. Snart kommer det ett nytt anfall som dödar alla soldater, och då får jag en ny rapport om att jag fått 1194. Och nu återstår alltså inga soldater kvar. Jag gick in på torget för att starta ett triumftåg, men märker då att jag inte hade fått några nya krigspoäng över huvud taget. :eek: :rolleyes:

Är det ett bugg? Eller får man inte krigspoängen?

Tack på förhand.
 

DeletedUser2843

Guest
Det tar alltid ett tag innan krigspoängen syns i torget, så det är bara att vänta ett tag och så kan man starta sina triumftåg sen. Om du kollar kämparanken så syns de direkt där
 

DeletedUser

Guest
När det är många anslutna till samma server så tar man till en del trick för att inte överbelasta den och orsaka lagg.
Ett trick är att det inte ska gå att förutse med sekundprecision exakt när anfall landar. I så fall skulle vid en erövring ett stort antal anfall landa inom någon sekund och orsaka lagg. Alltså sprids de ut upp till 30 sekunder åt vardera hållet. Då kan servern sprida ut sina beräkningar.
Ett annat trick är att inte omedelbart uppdatera exakt allt omedelbart. Det är t ex vanligt i olika forum att inlägg inte uppdateras omedelbart utan med viss fördröjning, vilket gör postaren otålig som inte ser sitt inlägg omedelbart och postar igen och så blir det dubbelpost. Den här tekniken tillämpas överallt. Läser man t ex en tidningsida på nätet så alstras den inte direkt från databasen för varje läsare utan det är en speglad sida som alla får läsa. Sedan uppdateras sidan från databasen till en ny speglad sida och alla får alltså läsa en ny speglad sida. Den här tekniken ger avsevärt mycket bättre prestanda.
Och när det gäller triumftåg så uppdateras alltså inte krigspoängen omedelbart utan då och då.
Jag hade en teori om att det uppdaterades varje hel timme och kollade krigspoängen på torget och fick det bekräftat. Jag vet inte om det alltid är så, men när jag testade så var det så. Jag testade inte på halvtimmar, men för mig räckte det att veta att det är vissa klockslag som det uppdateras och inte omedelbart. ;)
 
Topp