Hoppar från bs till tp

DeletedUser

Guest
Jag vet inte om detta beror på den nya uppdateringen eller vad det beror på men detta är mitt problem:

Jag har hamnöversikten uppe och har markerat exempelvis brandskepp eller biremer. Jag är redo att bygga men innan jag klickar på byggknappen så lägger jag en "rop från havet" gunst på staden för att boosta hamnen. Så fort jag lägger gunsten så markerar den automatiskt vanliga transportskepp i hamnen istället. Detta är ett problem för att jag ofta markerar brandskepp, lägger ett rop från havet och klickar på gröna byggknappen inom loppet av 2 sekunder när jag går igenom mina städer - vilket förstås nu innebär att jag lägger rop från havet och sedan råkar lägga in en massa transportskepp i byggnadskön och slösar bort hälften av mina resurser. Att göra det så fort och att göra det på det sättet sitter liksom i ryggmärgen, så jag har råkat göra detta flera gånger idag på Iota och förlorat en hel drös med resurser i onödan =)

Vore nice om detta kunde ändras tillbaka som det ska vara, finns ingen logisk anledning till att den ska markera transportskepp automatiskt efter att man gunstar så jag antar att det är en bugg.

Jag använder google chrome.
 

DeletedUser378

Guest
Jag ser till att ta mig tiden att kolla igenom det hela lite snabbt och lägga in en rapport på det hela.
Beklagar att det tagit lite tid att besvara tråden.

Men har man semester så har man :)

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Hej CheddarBob.

Det du beskriver ovan är ingen bugg eftersom transportskepp kan byggas utan någon forskning, därför har de satts som en standard att markeras.
Jag håller med om att markeringen borde stanna kvar vid den enheten man har valt innan man kastar Rop Från Havet så kommer att skriva en rapport och be våra utvecklare att ändra detta, men kan inte garantera att det kommer införas.

Tack på förhand.
 

DeletedUser

Guest
Jag håller med om att markeringen borde stanna kvar vid den enheten man har valt innan man kastar Rop Från Havet så kommer att skriva en rapport och be våra utvecklare att ändra detta, men kan inte garantera att det kommer införas.

Precis vad jag ville, tack för det!

Jag är tämligen stensäker på att markeringen stannade tidigare, i och med att det fortfarande sitter kvar i skallen på mig att man ska kunna göra som jag beskriver i första inlägget, det kanske bara råkade ändras nu i senaste uppdateringen =)
 

DeletedUser

Guest
Precis vad jag ville, tack för det!

Jag är tämligen stensäker på att markeringen stannade tidigare, i och med att det fortfarande sitter kvar i skallen på mig att man ska kunna göra som jag beskriver i första inlägget, det kanske bara råkade ändras nu i senaste uppdateringen =)

Ja det var så innan, märkte det nyss när jag skulle träna ryttare och fick svärd istället, satt i ryggmärgen att trycka direkt ;)
Fast då med befolkningstillväxt och inte rop.
 
Topp