Hjältevärldskrav (Spelaråsikter)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser378

Guest
Detta är endast en förslag/diskussionstråd för att få fram spelarnas åsikt om kraven för Hjältestrateg.

Dagens inställningar ser ut på följande sätt. Vill att ni följer mallen när ni lägger upp era förslag.

  • Grunda minst 1 stad.
  • Erövra minst 1 stad.
  • Framkalla 100 besvärjelser.
  • Uppnå minst 20 000 poäng.
  • Få ihop minst 7 000 krigspoäng.

Vi kan på inget sätt i dagsläget utlova att detta kommer resultera i att kraven ändras, men detta ger oss ett bättre underlag på den information som vi skickar upp i hierarkin.

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Förslag

Spelat 1 år, minst 50 städer. ALLA som är med seger alliansen ska med oavsett städer, segrarens pris.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Måste hålla med spindel, det där skulle bli en skämt värld och inget annat. Dessa krav borde gälla:
1. alla i vinnande alliansen, med fördelarna får komma in.
Men andra ska också ha chansen ska ju också kunna komma in så.
2. Ha följande krav:
ha minst 50 städer
ha minst 400000 poäng
ha minst 100000 off poäng
Spelarna måste uppfylla alla kraven för att komma in.
 

DeletedUser1337

Guest
Nu siktar jag relativt lågt, för att tillmötesgå InnoGames löjliga nivå.

För att komma till hjältevärlden utan att vara i vinnande alliansen ska man:
  • Ha spelat på en värld med utsedd vinnare i minst 6 månader
    Någon gång legat i top 100 på en värld som har en utsedd vinnare (inte nödvändigtvis för tillfället när den världen "vinns", t.ex om man slutat på Alfa för ett par månader sedan, men hade uppnått alla dessa krav och nu spelar på t.ex Eta.)
  • Ha erövrat minst 50 städer.
  • Uppnått minst 150000 poäng.
  • Ha fått ihop minst 200000 krigspoäng. (Anledningen att det kravet är högre än poängkravet är att man nu äntligen får KP av att deffa andra, så man kan inte längre skylla på att man aldrig blivit anfallen själv - åtminstone gäller detta för nya världar).

Med andra ord: Glöm besvärjelser och koloniseringar. De är irrelevanta i det stora hela. Möjligen om man skulle sätta upp ett krav i stil med "Lägg 250 besvärjelser på dina egna eller motståndares anfall", så man faktiskt kan använda dessa taktiskt.

Edit:
Kraven kan möjligen vara olika för olika världshastigheter.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser876

Guest
Först vill jag ge en eloge till Lothoria som iallafall drar upp en diskussion om det. Och jag hoppas att det också kan ge ne något.

Se'n tror jag att alla som spelar är rätt överens om att man vill få in de som verkligen har spelat spelet, och inte bara startar en ny server.

InnoGames vill ju naturligtvis ha in de spelare som betalar, och det är ju de som verkligen är aktiva som betalar. En spelare som under ett års tid grundat en stad och lyckats erövra en stad lär knappast vara en spelare som tänker köpa guld och satsa på spelet. Man har ju inte gjort det hittills...

Så för spelarnas skull och InnoGames skull, hoppas jag att det blir betydligt tuffare krav. Tycker föregående förslag helt ligger i linje med vad man kan förvänta sig.
Ett annat sätt kan ju vara att man ska ligga på topp-200 eller hur många spelare man nu vill ha in. Lanske trubbigt, men då får man också krav som är anpassade för respektive server.
 

DeletedUser845

Guest
Tycker det är helt självklart att kraven ska vara att man ska ha uppnått följande på under 9 månader. Alfa spelare får helt enkelt klara sig utan!

Grunda minst 1 stad.
Erövra minst 90 städer.
Framkalla 1000 besvärjelser.
Uppnå minst 1.000.000 poäng.
Få ihop minst 1.000.000 krigspoäng.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser855

Guest
Tycker det är helt självklart att kraven ska vara att man ska ha uppnått följande på under 9 månader. Alfa spelare får helt enkelt klara sig utan!

Grunda minst 1 stad.
Erövra minst 90 städer.
Framkalla 1000 besvärjelser.
Uppnå minst 1.000.000 poäng.
Få ihop minst 1.000.000 krigspoäng.

Självklart kanske man får anpassa kraven efter hastigheten på servern :)
Men man måste se på hur många spelare som sen har möjligheten att få gå med en hjälteserver, om enbart 500 spelare har möjligheten att gå med och kanske om man har tur enbart hälften gör det så blir det för lite folk och ingen mening med en hjälteserver.

Så viktigt att ha rimliga krav med.
 

DeletedUser378

Guest
Vill uppmana folk att skriva sina önskemål på krav efter mallen, jag kommer endast att inkludera dessa inlägg när jag skickar informationen vidare uppåt om vad vi kommit fram till.

Sen får ni självklart bidra med egna idéer som kan läggas till, men använd er av mallen då detta underlättar betydligt för mig, när det hela skall sammanställas.

Bidra med dina önskemål, och se till att dina vänner gör detsamma.
Desto fler spelare som lämnar in underlag på hur de vill se kraven för "Hjältestrateg" desto bättre översyn får vi på den totala uppfattningen.
 

DeletedUser1337

Guest
Alright, för att gå helt enligt mallen (utan mina egna tillägg, som du mer än gärna får ta med när du lägger fram det till tyskarna):


  • Grunda minst en stad
  • Erövra minst 50 städer.
  • Kasta 1000 besvärjelser (alternativt "Ha använt 100 000 gunst", vilket är ca 833 "nöjdhet")
  • Uppnå minst 150000 poäng.
  • Få ihop minst 200000 krigspoäng.

Tillräckligt mycket enligt mallen? ;)
 

DeletedUser378

Guest
Alright, för att gå helt enligt mallen (utan mina egna tillägg, som du mer än gärna får ta med när du lägger fram det till tyskarna):


  • Grunda minst en stad
  • Erövra minst 50 städer.
  • Kasta 1000 besvärjelser (alternativt "Ha använt 100 000 gunst", vilket är ca 833 "nöjdhet")
  • Uppnå minst 150000 poäng.
  • Få ihop minst 200000 krigspoäng.

Tillräckligt mycket enligt mallen? ;)

Även ditt förra inlägg var tillräckligt enligt mallen. Får tacka för ditt bidrag och hoppas att fler gör sin röst hörd här.
 

DeletedUser1337

Guest
Aight, trodde det var riktat till mig eftersom jag hade lagt till och tagit bort saker :)
 

DeletedUser

Guest
1. vinnande alliansen (dock med fördelarna)
2. Topp 50 Poäng
3. Topp 50 Anfall
4. Topp 50 Försvar
5. Topp 50 Kämpare
annledningen till att jag skriver alla 3 är för vissa kanske inte är med som anfallare, men är på försvarare, eller lite av bägge och är med på kämpar.
 

DeletedUser176

Guest
har det kommit fram nu vilka kraven ska vara?? fick nämligen utmärkelsen hjälte strateg på zeta precis
 

DeletedUser176

Guest
kollade på utmärkelsen nu och tycker det är väldigt löjligt låga krav för att gå med.. tror alla på zeta som fortfarande spelar är kvalificerade för att gå med i hjälte världen..
 

DeletedUser285

Guest
För att man ska få in spelare som faktiskt kan spelet hyfsat så måste ju kraven ställas lite högra än vad mer parten av er vill.. Sen kanske chamie tar i lite väl mkt då hjältevärlden kommer bliga ska liten;)
Men mitt förslag är iaf;
  • Grunda minst 0 städer.(varför? Är det hjältemässigt att visa att man är byggarbob kunnig?)
  • Erövra minst 60 städer. (Dessa är bara fi städer.. IE ska inte kunna räknas med..
  • Framkalla 100 besvärjelser.(denna är också ganska onödig, kan man lika gärna ha krav på bygga ex. antal gudomligaväsen också;) )
  • Uppnå minst 540 000 poäng. ( är man en sådan som satsar på gubbar ist för maxxa städer är detta ett helt ok poäng mål på 61 städer varje stad ligger på knappt 9k i poäng)
  • Få ihop minst 400 000 krigspoäng. ( detta är både deff/off. Visst kan man vilja bara off poäng men ah 400k är ändå ett hyfsat mål..)
 

DeletedUser1173

Guest
bara guld

För mig känns det som om hjältevärldarna är skapade för dem som köper och använder guld för att växa. Alltså kommer nästan inga av oss spelare som knappt eller inte alls använder guld komma in.

Innogames kanske skulle skapa en alternativ värld typ... ja har inget bra namnförslag men en värld där vi vanliga även kan spela eller så gör man helt enkelt en ny värld (värld 7) eller vad det blir som bara är tillgänglig för dem som inte spelar på hjältevärlden.

Lyssna, Se och känna.
/// Yiio
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp