Hjältevärldskrav (Spelaråsikter)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
För mig känns det som om hjältevärldarna är skapade för dem som köper och använder guld för att växa. Alltså kommer nästan inga av oss spelare som knappt eller inte alls använder guld komma in.

Innogames kanske skulle skapa en alternativ värld typ... ja har inget bra namnförslag men en värld där vi vanliga även kan spela eller så gör man helt enkelt en ny värld (värld 7) eller vad det blir som bara är tillgänglig för dem som inte spelar på hjältevärlden.

Lyssna, Se och känna.
/// Yiio

Speed server förslagsvis?

Hej. =)

Nu är vi faktiskt lite och vandrar bort från trådens ämne.

Speedserver på Grepolis går inte eftersom spelet i sig kräver mycket redan på en vanlig värld. Hjältevärld är nästa steg i hastighet, men redan där är det mycket redan som krävs. Så räkna inte med en speedserver eller liknande på Grepolis.

Vanliga världar kommer vi öppna med jämna mellanrum, men de är s.k "Krigarvärldar". Steget vidare ska vara det konceptet som tänkt heta Hjältevärldar.

Här pratar vi om kraven för hjältevärldar och utmärkelsen "Hjältestrateg".
 

DeletedUser285

Guest
För mig känns det som om hjältevärldarna är skapade för dem som köper och använder guld för att växa. Alltså kommer nästan inga av oss spelare som knappt eller inte alls använder guld komma in.

Innogames kanske skulle skapa en alternativ värld typ... ja har inget bra namnförslag men en värld där vi vanliga även kan spela eller så gör man helt enkelt en ny värld (värld 7) eller vad det blir som bara är tillgänglig för dem som inte spelar på hjältevärlden.

Lyssna, Se och känna.
/// Yiio

Hmm? Hur mena du nu??
Jag kan säga att jag spela på gamma upp till 60 städer utan guld.. Hade i perioder runt 50-100 anfall om dagen..
Är man bara bra och organiserad går allt..
Har t.ex aldrig guldat os...
Känns väldigt onödigt..

(besticket och loth vet va off topic men kände att jag behövde besvara detta... )
 

DeletedUser

Guest
För att man ska få in spelare som faktiskt kan spelet hyfsat så måste ju kraven ställas lite högra än vad mer parten av er vill.. Sen kanske chamie tar i lite väl mkt då hjältevärlden kommer bliga ska liten;)
Men mitt förslag är iaf;
  • Grunda minst 0 städer.(varför? Är det hjältemässigt att visa att man är byggarbob kunnig?)
  • Erövra minst 60 städer. (Dessa är bara fi städer.. IE ska inte kunna räknas med..
  • Framkalla 100 besvärjelser.(denna är också ganska onödig, kan man lika gärna ha krav på bygga ex. antal gudomligaväsen också;) )
  • Uppnå minst 540 000 poäng. ( är man en sådan som satsar på gubbar ist för maxxa städer är detta ett helt ok poäng mål på 61 städer varje stad ligger på knappt 9k i poäng)
  • Få ihop minst 400 000 krigspoäng. ( detta är både deff/off. Visst kan man vilja bara off poäng men ah 400k är ändå ett hyfsat mål..)

Håller med opeten! Fast tycker det räcker med 500 k poäng....

(besticket och loth vet va off topic men kände att jag behövde besvara detta... )

hahahaha
 

DeletedUser

Guest
[*]Grunda minst 0 städer.(varför? Är det hjältemässigt att visa att man är byggarbob kunnig?)

Att ha med grundningar fyller ändå en viss funktion i 2.0 då man ska fylla hela öar för att bygga VU, de som grundar där gör det alltså för alliansens skull = "hjältar"
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp