Hjältevärldar (Diskussion)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
om man nu har fått denna utmärkelse hur kommer man kunna komma in på denna värld och är den Grundad än?
 

DeletedUser

Guest
redan där på epsi, eta behöver en grundning och möjligen besvärjelser. Har 8 städer på eta men inga grundningar
 

DeletedUser

Guest
om man nu har fått denna utmärkelse hur kommer man kunna komma in på denna värld och är den Grundad än?

Världen är inte startad än, kommer en hjältevärld i December. För att komma in på den måste man ha utmärkelsen på en värld där en allians har vunnit. Kommer mer information om detta i en nära framtid.
 

DeletedUser

Guest
Ja bara att se fram emot hjältevärlden nu då :) Ser verkligen fram emot allting som finns där :D

sen återstår det att se om det blir något återigen uppmuntrar grepo sim city spelare....


ps. den här grejen har vart uppe länge på engelska forumet ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1337

Guest
Seriöst, vad är det för stolpskott som satt upp kraven för att komma till Hjältevärlden?

7000 krigspoäng? Skojar ni med mig? Räknas både off och deff till detta? Även deffpoäng som man fått genom att deffa andra? Löjligt lågt!

20000 poäng - Två städer. Fast man behöver ändå ha 3, eftersom man måste ha koloniserat en och erövrat en.

Grunda en stad - Varför uppmuntra "krigare" att kolonisera?

Erövra en stad - Varför bara en?

Framkalla 100 besvärjelser - Det här är ju den svåraste att uppnå av alla dessa, men samtidigt den som kräver minst engagemang. Fortfarande löjligt lågt.

För att vara utanför den vinnande alliansen bör man åtminstone tiodubbla antal besvärjelser, 50* på erövringar och KP, 25* på poäng.
Hur kan man annars påstå att Hjältevärlden är just en hjältevärld? Alla som spelat grepolis längre än 2 månader kommer komma med i Hjältevärlden. Hur löjligt som helst. Vad är då meningen med att vinna en server om alla andra ändå kommer med?
Nu får ni seriöst ta och skärpa er. Meningen är väl ändå att det ska krigas mer, inte släppa in alla som bara vill bygga fina städer?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fortsätt att döda grepolis......

Seriöst, vad är det för stolpskott som satt upp kraven för att komma till Hjältevärlden?

7000 krigspoäng? Skojar ni med mig? Räknas både off och deff till detta? Även deffpoäng som man fått genom att deffa andra? Löjligt lågt!

20000 poäng - Två städer. Fast man behöver ändå ha 3, eftersom man måste ha koloniserat en och erövrat en.

Grunda en stad - Varför uppmuntra "krigare" att kolonisera?

Erövra en stad - Varför bara en?

Framkalla 100 besvärjelser - Det här är ju den svåraste att uppnå av alla dessa, men samtidigt den som kräver minst engagemang. Fortfarande löjligt lågt.

För att vara utanför den vinnande alliansen bör man åtminstone tiodubbla antal besvärjelser, 50* på erövringar och KP, 25* på poäng.
Hur kan man annars påstå att Hjältevärlden är just en hjältevärld? Alla som spelat grepolis längre än 2 månader kommer komma med i Hjältevärlden. Hur löjligt som helst. Vad är då meningen med att vinna en server om alla andra ändå kommer med?
Nu får ni seriöst ta och skärpa er. Meningen är väl ändå att det ska krigas mer, inte släppa in alla som bara vill bygga fina städer?

Måste bara ta o säga att jag håller med helt
Ett fullständigt skämt med kraven om du är utanför vinnande alliansen
Ta tex eta som med sin hastighet inte skulle kräva lång tid alls för en spelare med lite tid o begära resurser varje 5min så kommer ju detta uppnås i ett nafs
Personligen tycker jag att kraven ska upp till

Grunda minst 1 stad.
Erövra minst 15 stad.
Framkalla 1000 besvärjelser. (då detta ändå kan uppnås snabbt genom att använda dem billiga besvärjelserna)
Uppnå minst 100 000 poäng.
Få ihop minst 100 000 krigspoäng.

Detta skulle enligt mig ge både hjälte och vanliga världen/världarna liv då genom högre krav skulle det ge spelarna på dem vanliga världarna nåt o kämpa för och för hjälte världen skulle det medföra att alla spelarna har iaf någon erfarenhet av grepolis.
Vet tex sj spelare över 20000p som inte vet hur ett effektivt försvar förs med begränsade resurser mot en poäng och stadsmässigt större spelare/allians

PS:Kraven borde anpassas efter världshastigheten då det inte logiskt att ha samma krav för en hastighet 1 värld o en hastighet 4 värld
 

DeletedUser92

Guest
hmm

Seriöst, vad är det för stolpskott som satt upp kraven för att komma till Hjältevärlden?

7000 krigspoäng? Skojar ni med mig? Räknas både off och deff till detta? Även deffpoäng som man fått genom att deffa andra? Löjligt lågt!

20000 poäng - Två städer. Fast man behöver ändå ha 3, eftersom man måste ha koloniserat en och erövrat en.

Grunda en stad - Varför uppmuntra "krigare" att kolonisera?

Erövra en stad - Varför bara en?

Framkalla 100 besvärjelser - Det här är ju den svåraste att uppnå av alla dessa, men samtidigt den som kräver minst engagemang. Fortfarande löjligt lågt.

För att vara utanför den vinnande alliansen bör man åtminstone tiodubbla antal besvärjelser, 50* på erövringar och KP, 25* på poäng.
Hur kan man annars påstå att Hjältevärlden är just en hjältevärld? Alla som spelat grepolis längre än 2 månader kommer komma med i Hjältevärlden. Hur löjligt som helst. Vad är då meningen med att vinna en server om alla andra ändå kommer med?
Nu får ni seriöst ta och skärpa er. Meningen är väl ändå att det ska krigas mer, inte släppa in alla som bara vill bygga fina städer?


Ja dessa poäng är löjligt låga.. det blir ju (skojja till det) tusentals spelare som kan få chansen.. Ist för att sätta en poäng gräns, varför inte sätta en placerings gräns?

Top 100 i en server.. eller rakt Top 50. Det är ju ändå top spelare som ska få chansen att komma dit..

Som på Zeta där jag spelar. Top 100 där ligger på runt 200k i poäng, mindre än så borde det inte vara som krav.

Men egentligen borde ni (teamet) gått ut tidigare med detta fast i en undersökning på vilken gräns vi spelare vill ha det.. kanske 2-3 månader efter serverns start (Zeta o Eta, om eta hänger på detta)


Elr som nu då vissa utav världarna är snart slut, gått ut med detta för 1 månad sen, då vet vi alla vad vi ska kämpa för.

PS: övriga världar borde vara slut INNAN hjälte världen ska börja, annars komma ni få spelare att sluta på övriga världar för att just spela på hjältevärlden. Och då får ni än en gång en värld där spelare lägger ner helt och hållet och det är inte första gången de komma hända, det har redan hänt och de ha ni (teamet) nog redan sett... hoppas jag
 

DeletedUser1337

Guest
Oh, btw. Vad kommer det vara för inställningar på hjältevärlden? Hastigheter, erövringssystem, moral och allt sådant spännande?
 

DeletedUser

Guest
Så som jag har fattat det så måste en allians ha vunnit världen, så det är bara spelare från Beta som kan komma in isf. Om någon måste vinna så är det väl inte så låga krav MEN jag håller med. 20.000 p är patetiskt lite för att vara med bland "de erfarna krigarna". Hellblaze's förslag är mer "hjälteaktigt" om man säger så... Tycker att det förslaget är bäst (h*n är typ den enda som har kommit med ett förslag på förbättring, men ändå...). En hjälte ska vara en hjälte.
 

DeletedUser855

Guest
Så som jag har fattat det så måste en allians ha vunnit världen, så det är bara spelare från Beta som kan komma in isf. Om någon måste vinna så är det väl inte så låga krav MEN jag håller med. 20.000 p är patetiskt lite för att vara med bland "de erfarna krigarna". Hellblaze's förslag är mer "hjälteaktigt" om man säger så... Tycker att det förslaget är bäst (h*n är typ den enda som har kommit med ett förslag på förbättring, men ändå...). En hjälte ska vara en hjälte.

"Hjältevärldarna skapas specifikt för de erfarna spelarna och en speciell utmärkelse krävs för att ansluta till servern för de som inte är en del av den vinnande alliansen."

Det är en tolkningsfråga men jag tolkar det så att då någon allians på en server ta till exempel Alfa vinner så kan den alliansen automatisk gå med och de andra som vill gå med från Alfa måste då uppnå dessa löjliga krav som nämnts ovan.

Om en server inte har en vinnande allians på sin server så kan man inte få denna utmärkelsen och kunna flytta in i hjältevärlden.

Hade dock vart ruskigt illa om alla kunde kvalificera sig till hjältevärlden då de är så låga krav. Då skulle en spelare som bara lirat någon månad kunna kvalificera sig och gå med.
 

DeletedUser1337

Guest
Så som jag har fattat det så måste en allians ha vunnit världen, så det är bara spelare från Beta som kan komma in isf. Om någon måste vinna så är det väl inte så låga krav MEN jag håller med. 20.000 p är patetiskt lite för att vara med bland "de erfarna krigarna". Hellblaze's förslag är mer "hjälteaktigt" om man säger så... Tycker att det förslaget är bäst (h*n är typ den enda som har kommit med ett förslag på förbättring, men ändå...). En hjälte ska vara en hjälte.
Så mitt förslag var för hjälteaktigt eller? ;)
Har dock kommit fram till att 350k KP kanske är lite att ta i ändå.

För övrigt så är även alfa klar, sedan ett par dagar tillbaka.
Jag står som segrare i båda dessa världar. ;)
 

DeletedUser

Guest
Måste bara ta o säga att jag håller med helt
Ett fullständigt skämt med kraven om du är utanför vinnande alliansen
Ta tex eta som med sin hastighet inte skulle kräva lång tid alls för en spelare med lite tid o begära resurser varje 5min så kommer ju detta uppnås i ett nafs
Personligen tycker jag att kraven ska upp till

Grunda minst 1 stad.
Erövra minst 15 stad.
Framkalla 1000 besvärjelser. (då detta ändå kan uppnås snabbt genom att använda dem billiga besvärjelserna)
Uppnå minst 100 000 poäng.
Få ihop minst 100 000 krigspoäng.

Detta skulle enligt mig ge både hjälte och vanliga världen/världarna liv då genom högre krav skulle det ge spelarna på dem vanliga världarna nåt o kämpa för och för hjälte världen skulle det medföra att alla spelarna har iaf någon erfarenhet av grepolis.
Vet tex sj spelare över 20000p som inte vet hur ett effektivt försvar förs med begränsade resurser mot en poäng och stadsmässigt större spelare/allians

PS:Kraven borde anpassas efter världshastigheten då det inte logiskt att ha samma krav för en hastighet 1 värld o en hastighet 4 värld


rimligaste kraven enligt mig inge vidare svårt om man spelat ett tag,

om de här kraven som finns nu fortsätter kan ju vem som helst en månad innan underverken kommer stå klara på eta börja där och sen joina hjältevärlden... patetiskt....
 

DeletedUser378

Guest
Kraven som är satte är inte ett fast beslut och kan komma att ändras (Vilket hade noterats om man läst "hela" inlägget) Vad gäller informationen om hur anslutning till hjältevärldar etc fungerar så kommer jag ut med en förklaring till hur det går till inom kort.
 

DeletedUser

Guest
Kraven som är satte är inte ett fast beslut och kan komma att ändras (Vilket hade noterats om man läst "hela" inlägget) Vad gäller informationen om hur anslutning till hjältevärldar etc fungerar så kommer jag ut med en förklaring till hur det går till inom kort.

vart? ^^ har letat igenom lite halvbra 3 ggr nu och hittar det inte :confused:
 

DeletedUser1337

Guest
Kraven som är satte är inte ett fast beslut och kan komma att ändras (Vilket hade noterats om man läst "hela" inlägget) Vad gäller informationen om hur anslutning till hjältevärldar etc fungerar så kommer jag ut med en förklaring till hur det går till inom kort.
För det första så finns det ingen info om att det inte är ett fast beslut, förutom följande stycke:
Vi är alltid måna om er åsikter och vill därför gärna höra vad ni anser är bra kontra mindre bra med hjältevärldarna.
Vänligen lämna era åsikter och förslag i diskussionstråden.

För det andra är det just för att påverka den löjliga nivån som vi påpekar att den är just löjlig. Inte för att vi gillar att gnälla. ;)
 

DeletedUser378

Guest
Självklart är jag medveten om att det är så att ni vill se nivån höjd.
Och ser givetvis till att få detta nedrapporterat till Tyskland så snart det finns en uppfattning om den önskade nivån.
 

DeletedUser

Guest
Seriöst, vad är det för stolpskott som satt upp kraven för att komma till Hjältevärlden?

7000 krigspoäng? Skojar ni med mig? Räknas både off och deff till detta? Även deffpoäng som man fått genom att deffa andra? Löjligt lågt!

20000 poäng - Två städer. Fast man behöver ändå ha 3, eftersom man måste ha koloniserat en och erövrat en.

Grunda en stad - Varför uppmuntra "krigare" att kolonisera?

Erövra en stad - Varför bara en?

Framkalla 100 besvärjelser - Det här är ju den svåraste att uppnå av alla dessa, men samtidigt den som kräver minst engagemang. Fortfarande löjligt lågt.

För att vara utanför den vinnande alliansen bör man åtminstone tiodubbla antal besvärjelser, 50* på erövringar och KP, 25* på poäng.
Hur kan man annars påstå att Hjältevärlden är just en hjältevärld? Alla som spelat grepolis längre än 2 månader kommer komma med i Hjältevärlden. Hur löjligt som helst. Vad är då meningen med att vinna en server om alla andra ändå kommer med?
Nu får ni seriöst ta och skärpa er. Meningen är väl ändå att det ska krigas mer, inte släppa in alla som bara vill bygga fina städer?

Så mitt förslag var för hjälteaktigt eller? ;)
Har dock kommit fram till att 350k KP kanske är lite att ta i ändå.

För övrigt så är även alfa klar, sedan ett par dagar tillbaka.
Jag står som segrare i båda dessa världar. ;)

Såg inte det här först, men ja, lite för mycket för min smak :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp