Hera - Befolkningstillväxt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag vet ej om detta är ett bugg eller om det bara är så men vi får se ;)

När man har hera och använder befolkningstillväxt så gör det ju så att det går 50 % snabbare i kasernerna i 6/12 h beroende på vilken värld man befinner sig i.

Om man inte har några gubbar som görs och använder kraften och sedan efter det, börjar man göra gubbar då blir de påverkade av det. Men om man håller på med några gubbar redan så blir de inte påverkade, och det tycker jag är ok. MEN, de som står i "kö" blir inte heller påverkade, och det tycker jag är dåligt, eftersom de inte håller på och görs än!

Skärmdump på vilken "kö" jag menar finns bifogad :)

Så mitt förslag då:

Att de som fortfarande står i "kö" och inte görs än ska bli påverkade av Heras befolkningstillväxt!

:cool::cool:


Och att man ska kunna avbryta alla som står i kö, och inte bara den senaste! (se köbilden igen!)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1) Jag tycker Befolkningstillväxt fungerar bra som den gör nu. Det kräver helt enkelt mer planering när man spelar vilket är mycket bra.

2) Om du avbryter den senaste "gruppen" i träningskön så kan du avbryta nästa därefter. Det fungerar lika med byggnader, forskning och enheter/skepp. Återigen så handlar det om planering vilket är, ja precis, Bra.
 

DeletedUser

Guest
jo du har rätt om att det är mycket planering, men jag tycker att de enheter som inte börjat göras borde bli påverkade av kraften!
 

DeletedUser

Guest
2) Om du avbryter den senaste "gruppen" i träningskön så kan du avbryta nästa därefter. Det fungerar lika med byggnader, forskning och enheter/skepp. Återigen så handlar det om planering vilket är, ja precis, Bra.

Detta innebär ju tyvärr ganska mycket i råvaruåtgång till ingen nytta när man börjar rekrytera lite större antal
 

DeletedUser

Guest
Vilket är precis varför man måste planera sitt byggande :)

Precis. Jag tycker att det är bra som det är nu. Jag bygger nästan inget alls utan Gunst utan planerar in de så att köerna blir fulla medans jag kör tillväxten lr ropet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp