Övrigt Hefaistos Smedja Extra Enheter!

DeletedUser2143

Guest
Har råkat på en liten överraskning på Smedjan!
Öppnade Kistan med 7 klot, belönades med 7*30 Ryttare.
Toppen tyckte jag! passade som handsken i min "MO stad"
Döm om min förvåning! får inga ryttare:eek:

Nu är det så! om ni inte har fribefolkning, så kan ni inte utnyttja denna belöning i städerna.
Så nu har jag kastat 2*7*30 ryttare och 14 klot i GP havet!

När vi Gunstar enheter till en stad! så kommer det per atomatik, upp en ruta som talar om att det inte finns fri befolkning i staden. Men det gör det inte på Smedjan tyvärr! så därför tog jag förgivet, att man fick extra befolkning som följer denna belöning:(

Tycker det är något som Inno borde rätta till!

En människa med en tro!
är jämförbar med kraften hos 100 000,
som bara har intressen.
 

DeletedUser

Guest
Blir samma sak med Ö-uppdragen när man får div. trupptillskott den vägen. Man får helt enkelt hålla koll tror jag. Med gunst kommer ju gubbarna direkt, men med den där typen av belöning kommer dom eftersom istället.

Så var de när jag var i gång senast i vart fall, för nån månad sen :)
 

DeletedUser2143

Guest
Blir samma sak med Ö-uppdragen när man får div. trupptillskott den vägen. Man får helt enkelt hålla koll tror jag. Med gunst kommer ju gubbarna direkt, men med den där typen av belöning kommer dom eftersom istället.

Så var de när jag var i gång senast i vart fall, för nån månad sen :)

Det är just det som jag ser som ett problem! att ha sådana belöningar är nog inte helt rättfärdigt för spelarna.
Sitta och bygga, forska, rekrytera m.m, och sedan få en belöning man inte kan använda! är nog inte förenligt med spelets grundtankar. Inno vill ju, att vi ska vara aktiva:) därav deras olika aktiviteter!
Tycker att sådana belöningar, tas bort eller ändra förutsättningarna för den. För du måste ju ha, som i mitt fall 1220 ledig befolkning! Och om du nu skulle ha det, så kanske du inte har plats för dem på båtarna. Men det är ju klart! kan ju lära dem simma:)

Tror nog Inno, får tänka till lite här! ändra förutsättningarna för dessa belöningar, så att vi kan utnyttja dem bättre!
 
Topp