Högre mål

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag har länge hoppats på att grepolis ska utvecklas och sätta upp nya mål som man måste kämpa mot men när man har en hel bunt städer och har attackerat det mesta och provat alla möjliga saker i spelet så rullar det bara på och min motivation tryter tyvärr.

Vad är det jag efterlyser då?

Jo, om ni vill ha kvar spelare under en lång tid (och på så sätt tjäna ännu mer pengar) så, enligt mig, måste ni stimulera deras förväntningar och mål. Spelet måste vara spännande även för de "stora spelarna" annars lämnar folk, de tappar lusten och slutar spela.

Jag vill se högre mål! För att förklara hur jag menar; när man började spela så fanns det hela tiden saker att "uppnå", man kunde t.ex. hela tiden få fler forskningspoäng och forska fram nya saker, det fanns mycket saker att lära sig och det hände mycket, vad finns det för oss som har akademin på lvl 30 i alla städer och har byggt allt? Nu när man har gjort typ allt och härjar runt precis som man vill, ja då finns det knappt några egna mål man kan sätta upp längre och då blir spelet tråkigt tyvärr. Har man inga mål så flyter saker och ting bara på och då tappar man suget.

Förslag:

Jag vill se SVÅRA saker i spelet som man kan uppnå först när man har t.ex. fått en viss krigspoäng, har ett antal städer eller helt kanske några special byggnader/trupper som bara "låses upp" när man verkligen har spelat länge och verkligen förtjänat det.

Rent påhittat exempel:

- När en spelare har uppnått 100.000 i krigspoäng så går det att forska fram i akademin; "Napalm" - vilket gör att dina brandskepp blir 10 % starkare.

Jag tror att om ni sätter upp sånna funktioner i spelet så skulle det få många fler att stanna vilket resulterar i mer aktivitet, roligare spel samt en bättre ekonomi för innogames, vilket allt handlar om egentligen?

Jag vet att detta förslag blev lite långt och lite små luddigt men jag hoppas ni förstår vad jag är ute efter, detta är egentligen inte ett rent konkret förslag men jag ber er fundera kring detta iaf.

Ha en skön sommar!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Håller med där.

Undrar om man inte kunde få in veckans anfallare och veckans deffare i någon form av 10-topplista(som baserar sig på 7-dagarsperioder)......




Napalm :) den var bra.
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår vad du menar, Nordin.

Jag minns, suddigt, att på Tr*vian då fick man till slutet, när man spelat länge och "blivit stor", gå ihop flera för att bygga nåt speciellt, nåt stort, och det var nåt viktigt...
Jag kom aldrig så långt, men det fanns ett mål att uppnå relativt sent i spelet.

10% starkare brandskepp däremot är bara mer anfallsstyrka (till nån som ändå kan härja fritt som han vill..), så inget eftertraktansvärt.

Och att forska napalm -spelet heter ju inte Vietnamopolis, och dom gamla grekerna hade nog inte napalm än... ;)
 

DeletedUser

Guest
10% starkare brandskepp däremot är bara mer anfallsstyrka (till nån som ändå kan härja fritt som han vill..), så inget eftertraktansvärt.

Och att forska napalm -spelet heter ju inte Vietnamopolis, och dom gamla grekerna hade nog inte napalm än... ;)

Som jag skrev så va det ett rent påhittat exempel.

Det finns självklart andra, bättre förslag.
 

DeletedUser

Guest
Det finns självklart andra, bättre förslag.

Men jag ser då inga andra förslag här i tråden...

Och hur ska dom göra nåt om vi inte kommer med förslag.

Jag kommer inte på nåt, men nåt högre mål låter bra, bara vad kan det vara..

Det ska ju vara nåt speciellt.
 

DeletedUser

Guest
Och att forska napalm -spelet heter ju inte Vietnamopolis, och dom gamla grekerna hade nog inte napalm än... ;)

Från början hette det Grekisk Eld, så helt fel ute är inte den kära gamle Nordin.

Idén är bra, för efter ett tag tenderar sådana här spel lätt att bli ett ByggareBoB - skyffla resurser och trupper - spel och man förlorar spelglädjen när man bara håller på med underhåll.
Vet man då att det finns högre mål som succesivt ökas så blir det genast intressant att vara aktiv hela tiden.
 

DeletedUser

Guest
Det visste jag inte, läste på Wikipedia nu att den grekiska elden var antikens napalm -då lärde jag mig nåt ;-)

MEN vi har fortfarande ingen idee vilka högre mål vi kunde föreslå, kanske skulle man göra en djupdykning i greklands historia för att hitta nåt...

Det är klart att bara underhåll på städerna är tråkigt i längden.
 

DeletedUser

Guest
Ha! Då hade jag rätt ändå!

(Utan att veta om det!) Tack Theo! :p

Nä vi har ju inget konkret men det känns som om utvecklarna i Tyskland har hört det här förut och borde väl försöka göra någonting åt det? Fast vad vet jag.
 

DeletedUser4

Guest
Kan inte svara på hur prioriteringen ser ut, men mycket av ditt inlägg är inskickat.

Så vi får luta oss tillbaka och njuta av förändringarna. =)
 

DeletedUser

Guest
Vad kul Patrik! Nu får vi hoppas att det blir en förändring. :)

Tack!
 

DeletedUser

Guest
Vad bra

Väntade på att en anställd skulle snappa upp detta. Just nu harvas det ju bara.En by till blir ju bara ytterligare "administration".

Nä ,fram för morötter som får en att lägga manken till!

MVH Leica
 

DeletedUser

Guest
Nytt folk

I ******* kommer ju något folk som heter natarer eller nåt liknande i end-game. Jag har aldrig spelat ******* länge så jag har ingen aning om hur det funkar. Och jag är relativt ny till Grepolis också... jag lirade klart en Värld på Amerikanska servern och hamnade topp 1.000 (så lite kan jag nog iallafall)

Men jag håller med - när man är så stor man bara kan bli så finns det ingenting att eftersträva längre.

Till att börja med så tycker jag det är lite halvtråkigt att det bara finns ett folk (stam) man kan välja på Grepolis. Vore roligare om man åtminstånde kunde välja mellan två... antingen väljer man att spela som Sparta eller Troja.

Ungefär som i det där WoW... Alliance eller Horde (jag har aldrig spelat wow, men har polare som snackat sönder mina öron om det) Där är det ju två sidor med flera raser innom båda sidorna. Vore skoj om det var något liknande på Grepolis.

******* har 3 stammar, alla har sina för & nackdelar. Sedan i slutet så kommer även ett ytterligare folk in i handlingarna som är mkt starka.

Grepolis borde uttöka stam valet... är inte så skoj att alla har precis samma folk, krigare, byggnader etc etc...


Alltså: Fixa till 2 sidor (exempel Troja/Sparta) Man kan bara bilda allians med folk som valt samma sida. Sidorna ska skillja sig mellan varandra vad gäller krigar units, men det ska vara väl ballanserat. Så man kan kontra olika attacker osv...

Vet egentligen inte vad jag babblar om själv, men jag hoppas någon annan gört.
 

DeletedUser

Guest
mm,

jag tror det kommit på tal förut då det har avslagits om jag inte tar fel :confused:
 

DeletedUser

Guest
I ******* kommer ju något folk som heter natarer eller nåt liknande i end-game. Jag har aldrig spelat ******* länge så jag har ingen aning om hur det funkar. Och jag är relativt ny till Grepolis också... jag lirade klart en Värld på Amerikanska servern och hamnade topp 1.000 (så lite kan jag nog iallafall)

Men jag håller med - när man är så stor man bara kan bli så finns det ingenting att eftersträva längre.

Till att börja med så tycker jag det är lite halvtråkigt att det bara finns ett folk (stam) man kan välja på Grepolis. Vore roligare om man åtminstånde kunde välja mellan två... antingen väljer man att spela som Sparta eller Troja.

Ungefär som i det där WoW... Alliance eller Horde (jag har aldrig spelat wow, men har polare som snackat sönder mina öron om det) Där är det ju två sidor med flera raser innom båda sidorna. Vore skoj om det var något liknande på Grepolis.

******* har 3 stammar, alla har sina för & nackdelar. Sedan i slutet så kommer även ett ytterligare folk in i handlingarna som är mkt starka.

Grepolis borde uttöka stam valet... är inte så skoj att alla har precis samma folk, krigare, byggnader etc etc...


Alltså: Fixa till 2 sidor (exempel Troja/Sparta) Man kan bara bilda allians med folk som valt samma sida. Sidorna ska skillja sig mellan varandra vad gäller krigar units, men det ska vara väl ballanserat. Så man kan kontra olika attacker osv...

Vet egentligen inte vad jag babblar om själv, men jag hoppas någon annan gört.

Det tycker jag var en dålig ide för om du bara hamnar med dom på den ena sidan så kan du ju inte anfalla dom och då försvinner också meningen med att ha olika allianser
 

DeletedUser

Guest
..

ja jag har ingen aning om hur det skulle funka, det va bara en ide. Sedan om någon som kan skulle tycka det var en intressant ide så skulle det nog kunna gå att fixa så att Trojaner och Spartaner delades 50/50 osv..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp