Guds Gunst

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Guds Gunst är mycket seg jag tycker att man borde få 5 gunst per 1 timme...
 

DeletedUser

Guest
Kan man har mer gunst?

Jag kan ha 500gunst totalt men jag undrar om man kan ha mer när man byggt ut templet till max eller är max gunst 500 då också?
 

DeletedUser

Guest
Jag kan ha 500gunst totalt men jag undrar om man kan ha mer när man byggt ut templet till max eller är max gunst 500 då också?

Frågor tas egentligen i frågesektionen och inte i diverse förslagstrådar. Men snabbt svar, 500 är alltid max, det går inte att utöka.
 

DeletedUser

Guest
Problemet är att man har max 500 i gunst oavsett hur många städer som dyrkar samma gud. Detta kan vara till stor nackdel när man t ex vill bygga mystiska väsen i alla dessa städer, eller en hämsko när man ska använda gunsten.

Mitt förslag är att man får 500 / stad.
Ett bättre alternativ är att mängden gunst är dynamiskt och ökar i takt med att templen för varje gud byggs ut, på samma sätt som mängden utvunnen gunst ökar.
Man kanske ska börja med bara 100.
 

DeletedUser

Guest
det håller jag med om faktiskt, 500 är ändå rätt lite, vill jag bygga ett gäng mantikoror så kan jag ju faktiskt bara bygga 1 i taget pga. att den kostar 405 gunst när det bara finns utrymme för 500, samma gäller hydrorna...

man borde kunna öka sin maxgräns på något sätt, antingen genom att betala med gunst till templet (ungefär samma som när man sätter in silver i grottan fast med gunst istället)

eller så borde gränsen öka successivt med ens totala tempel nivå, dvs när man kanske har 5 tempel på nivå 2 = 10 nivåer så borde man kanske ligga på 500 men om man har 5 tempel på nivå 20 = 100 så borde den vara betydligt mycket högre, 700 minst enligt mig :p
 

DeletedUser

Guest
Maxgränsen finns där av en anledning. Om man får inkommande anfall eller skickar ut egna anfall så är det bra att det finns en gräns för hur många gånger man kan kasta Hjältemod eller Gynnsamma vindar på egna styrkor och olika negativa gudakrafter på inkommande.
Hade jag kunnat lagra flera tusen så hade jag dessutom alltid haft gunst nog för att kunna spionera med Visdom på alla inkommande anfall och sen skicka offensiva krafter där jag gör mest skada.

Med den befintliga begränsningen så måste jag spela mer taktiskt och kan inte bara dra fram gudakrafter ur den stora oändliga gudapåsen.

Det påverkar även träningen av mytologiska enheter, i nuläget måste man välja om man vill ta slut på all gunst och träna enheter eller om man vill ha en buffert för att kunna använda på utgående/inkommande anfall.

Strategiskt och taktiskt så är det bra med det befintliga taket.
 

DeletedUser

Guest
Att det ska finnas ett tak, ja det håller jag med om.
Men om det är det befintliga som ska gälla, det är jag inte lika säker på Cordazar.
 

DeletedUser

Guest
Maxgränsen finns där av en anledning. Om man får inkommande anfall eller skickar ut egna anfall så är det bra att det finns en gräns för hur många gånger man kan kasta Hjältemod eller Gynnsamma vindar på egna styrkor och olika negativa gudakrafter på inkommande.

Detta är ju dock redan täck just med funktionen som gör att man bara kan slänga 1 kraft på 1 trupp, skickar man ett anfall får man ta och välja om man vill ha gynnsamma vindar eller hjältemod för båda funkar inte, spelet säger ifrån... likaså på inkommande anfall, jag kan bara kasta 1 storm på havet/zeus vrede, sen går det inte att göra mer, den enda kraft som man faktiskt kan använda på en inkommande trupp utan att blocka någon annan kraft är vishet, och den behöver man ju knappast använda flera gånger på en och samma trupp...

Mvh
 

DeletedUser

Guest
Men cordazar har rätt om man kan lagra 1000 och uppåt så kan inte gunsten ta slut.
Om flera anfaller så kan man använda gunst på allihopa utan problem och om man har hera så kan göra giftemål hur mycket som helst
 

DeletedUser

Guest
jo, men hur mycket ger egentligen giftemål då?

visst, gränsen kanske inte ska gå hur långt som helst men runt 800-1000 gärna, redan nu börjar ju 500 gunst bli för lite så tänk då när det börjar närma sig att folk har flera miljoner poäng och några hundra städer, om man skulle vilja ha ens 1 mantikora i varje stad skulle det ta år och dar innan det blev klart med tanke på deras kostnad, antingen så höjer man gränsen eller så sänker man kostnaden enligt mig iaf...
 

DeletedUser

Guest
jo, men hur mycket ger egentligen giftemål då?

visst, gränsen kanske inte ska gå hur långt som helst men runt 800-1000 gärna, redan nu börjar ju 500 gunst bli för lite så tänk då när det börjar närma sig att folk har flera miljoner poäng och några hundra städer, om man skulle vilja ha ens 1 mantikora i varje stad skulle det ta år och dar innan det blev klart med tanke på deras kostnad, antingen så höjer man gränsen eller så sänker man kostnaden enligt mig iaf...

Antalet mantikoras i dina städer begränsas inte av gunst-taket utan av din total gunstproduktion, med hundra städer skulle jag kunna bygga flera mantikoras om dagen utan problem trots maxtaket.
 

DeletedUser

Guest
fast han har en poäng
jag vet inte hur mycket dom är värda i gunst men det är över 100 så man kan bygga fyra per gång sen måste man vänta så tusen i gunst hade varit bra
 

DeletedUser

Guest
Det är bra som det är, både i hur mycket gunst man får och maxtaket. Cordazar har redan nämnt en del nackdelar med förändrat tak och produktion.

Vill man ha mer mytiska enheter så får man helt enkelt planera lite, eller offra några mytiska enheter för andra fördelar. Antingen 1 mantikora, 8 stridsvagnar eller 2 blixtar. Det är bara att välja ;)
 

DeletedUser834

Guest
Men en sak fattar jag inte,nu när vi är inne på mantikoror!det är att:innan man loggar in så finns det "skärmdumpar"!trycker man på den med mantikoror ser man att han som har den staden kan bygga 10 mantikoror!10!helt omöjligt!:eek:
 

DeletedUser

Guest
Men en sak fattar jag inte,nu när vi är inne på mantikoror!det är att:innan man loggar in så finns det "skärmdumpar"!trycker man på den med mantikoror ser man att han som har den staden kan bygga 10 mantikoror!10!helt omöjligt!:eek:
Det är väl någon inofficiell beta server som bilden är tagen ifrån säkert. Ingen idé att hänga upp sig på småsaker :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp