Gudomliga krafter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hur ofta kan man använda gudomliga krafter? Till exempel "nöjdhet"?
 

DeletedUser

Guest
Så ofta du vill, bara du har tillräckligt mycket gunst för den kraften du vill använder.

Eller... "Giftermål" kan du använder flera gånger rakt efter varandra, det ger ju "bara" lite råvaror,
men "Nöjdhet" påverkar din stad för 6h (på beta) och sen när tiden är över kan du tar åkalla det igen för 6h till.
och sen igen...
 

DeletedUser

Guest
Nu stämmer inte riktigt föregående svar riktigt.

Ta exempelvis Blixt och Jordbävning.
Kastar du Blixt på Stad 1 måste du vänta 2h innan du kastar ännu en Blixt på Stad 1. Samma sak gäller Jordbävning.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser834

Guest
Det är samma med "Nöjdheten" efter 12 timmar kan du använda den igen!
 

DeletedUser

Guest
Nu stämmer inte riktigt föregående svar riktigt.

Ta exempelvis Blixt och Jordbävning.
Kastar du Blixt på Stad 1 måste du vänta 2h innan du kastar ännu en Blixt på Stad 1. Samma sak gäller Jordbävning.

Gäller det samma när man anfaller eller kan man bara använda en gunst per gång då?
Använder jag till exempel Zeus "Gynnsamma vindar" och sedan vill köra med Athenas "Hjältemod" så får jag beskedet att jag redan har använt en gunst.
Funkar det att vänta 2 timmar kanske.
 

DeletedUser

Guest
Gäller det samma när man anfaller eller kan man bara använda en gunst per gång då?
Använder jag till exempel Zeus "Gynnsamma vindar" och sedan vill köra med Athenas "Hjältemod" så får jag beskedet att jag redan har använt en gunst.
Funkar det att vänta 2 timmar kanske.

Nej på anfallande styrkor (utgående/inkommande) så kan man bara kasta en positiv/negativ kraft.
 

DeletedUser

Guest
Hej, finns det någon tid ex hjältemod varar?
Jag menar ex att min attack tar 7 tim innan den landar kan jag då skicka hjältemod samtdigt eller ska jag vänta till det är ? timmar kvar?
Mvh Trin
 

DeletedUser

Guest
nej kraften följer med under anfallet så du kan sätt apå hjältemod när du vill när du anfaller bara du har tillräckligt med gunst
 

DeletedUser

Guest
Hemlängtan

Jag undrar vem man ska kasta hemlängtan på? Sin egna stad (eller annan stad man hjälper) eller på anfallande staden?
Tack!
 

DeletedUser

Guest
Om du blir anfallen av en stad så ska du kasta hemlängtan på den som anfaller;)
 

DeletedUser

Guest
Tack va bra. Väldigt förargligt att göra fel. Men nu vet jag.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet hur det känns :cool: jag gjorde befolkningstillväxt på mig när jag inte fattade något jag visste att den var bra men jag byggde inga soldater:(
 

DeletedUser

Guest
Jag undrar vem man ska kasta hemlängtan på? Sin egna stad (eller annan stad man hjälper) eller på anfallande staden?
Tack!

Du ska kasta hemlängtan på anfallande marktrupper inte staden, tror även det funkar på anfallande trupper som kommer sjövägen.
 

DeletedUser

Guest
Ja kanske det .. men när man anfaller kan man trycka på en gud sak där tar man själva helängtan ju. Då blir det inte på staden ju utan soldaterna Oj då det tänkte inte jag på :eek:
 

DeletedUser

Guest
jag har använt nöjdhet efter varandra inom 12 timmar så tror inte ditt svar stämde riktigt.... så fort den tog slut gjorde jag igen och det funkade.

Du kan inte kasta Nöjdhet två gånger på samma stad inom 12h (alfa)/6h (beta). Samma sak gäller övriga gudakrafter som påverkar en stad under en viss tid, Befolkningstillväxt, Rop från havet etc.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp