Gudastaty/Gunst

DeletedUser1115

Guest
Hej när jag byggde min guda staty så blev jag väldigt förvånad det är att den höjde ju bara gunst produktionen. Enligt mig så borde den vara typ som lager men att man inte kan uppgradera nivån så att man tex får 1000 gunt som max istället för 500;)
Jag skulle mycket hellre ha 1000 som max än mer gunst produktion
 

DeletedUser834

Guest
Då läste du antagligen dåligt.Det står bara att den höjer produktionen,inget om något annat
 

DeletedUser1115

Guest
Ja men jag tycker ju att det är det som ska ändras:mad:
 

DeletedUser834

Guest
Tycker det cokså,men du kan kanske ta det med supporten.;)
 

DeletedUser

Guest
skulle den alltså höja gunst taket med 500 per staty? nej tack, man skulle kunna lagra sjuka mängder gunst och bygga arméer med stridsvagnar på nolltid, att man skulle kunna höja taket till 700/800 vore gött, men det vore ett absolut max..
 

DeletedUser1115

Guest
Ja det skulle räcka med typ 810 så att man ska kunna göra 2 mantikoror eller 2 hydror osv:D

Eller så skulle dom ju kunna göra så att om man dyrkar samma gud i 2 städer så får man 1000 eller 750 typ.
 

DeletedUser378

Guest
Att kunna höja gunsttaket så mycket känns absolut som något som skulle sabba spelet.
Tänk dig att en ensam spelare helt plötsligt har tillräckligt mycket gunst för att höja stridsdugligheten på alla sina anfall med 10%. Samt hålla dig under konstant tryck med hjälp av blixtrar och jordbävningar.

Tror det finns en väldigt genomtänkt anledning till att den nivån vi har nu faktiskt är max.
 

DeletedUser1292

Guest
Att kunna höja gunsttaket så mycket känns absolut som något som skulle sabba spelet.
Tänk dig att en ensam spelare helt plötsligt har tillräckligt mycket gunst för att höja stridsdugligheten på alla sina anfall med 10%. Samt hålla dig under konstant tryck med hjälp av blixtrar och jordbävningar.

Tror det finns en väldigt genomtänkt anledning till att den nivån vi har nu faktiskt är max.

Måste hålla med förgående talare här. Tycker att spelet är ganska välbalanserat som det är nu även om det fins en del saker som hade kunnat slipas på.
 

DeletedUser1115

Guest
Men man tjänar ju nästan ingenting på att dyrka samma gud i 2 städer eller fler:cool:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
men det är för att göra det lättare för dom som inte har lika många städer ;)

dessutom kan du ju tänka dig själv hur galet det vore om man kunde komma till en sån nivå där man får 500 gunst i minuten :S

skulle ju bli helt galet, man skulle maxxa sina städer med stridsvagnar, anfalla och sen maxxa om staden igen på den tiden det tar för trupperna att komma fram...
 

DeletedUser

Guest
Se till att använda gunsten du har bara, kan väl inte vara så svårt? :O

Skulle vara kul med högre tak, men då skulle det kanske bli övermäktigt som flera sagt i tråden.
 
Topp