Grepolis Extended

DeletedUser

Guest
Den här gudkalkylatorn förstår jag inte mig på.

Kan någon förklara hur man använder den?
 

DeletedUser

Guest
Plundringshjälpen funkar så att när du ska anfall behöver du inte ange mängden trupper själv, har staden under 100% styrka så kommer den sätta anfallet till "öka styrka" automatisk så får du ändra det själv om du inte vill ha det så.

När du trycker på antalet gubbar så kommer den automatisk fylla i antalet enheter som behövs för att höja styrka maximalt, och även om du plundrar så kommer den fylla i automatiskt hur många enheter som behövs för att få 6000 resurser med minimal diff...

tar ett tag för att vänja sig och förstå det men efteråt så ökar det ens snabbhet att farma ganska grovt faktiskt, allt man behöver göra är att trycka på bilden av enheten som tidigare funkat som "fyll i max" och sen "anfall" istället för att sitta och räkna på hur många enheter krävs för att få exakt 15% ökad styrka? hur låg kommer stadens styrka bli? hur mycket resurser kommer jag få? mm...

jag var själv väldigt skeptiskt till att använda detta verktyget först (gillar inte att installera extra saker på datorn för att hjälpa med ett spel) men ärligt talat så är det väldigt värt att göra det, det ändrar knappt utseendet på spelet (nån extra knapp här och där inget mer) men så ger den så många extra grymma funktioner :)

starkt rekommenderad
 

DeletedUser

Guest
Extendet var jag först skeptiskt men efter att börja, redan samma dag så insåg jag vilken fördelar den har samt underlättar flertal saker bl.a. resurser från bondbyar.
Tummen upp för skaparen :)


Men nu kom ett problem och tydligen är inte bara jag utan andra som upplevd samma sak. Nu kan man inte använda bondbyns kommandon eller huvudtaget se hur och när mina trupper anländer till bondbyar.
Princip så blivit mycket svårare att få upp sina resurser på effektivt sätt utan extendet.

Jag har testad att rensa cookies, stängd av Greasemonkey och NoScripts samt installerad om extendet utan någon resultat.
Hände även på min andra dator samma dag och även för de andra.

Undra om det är nåt fel med extendet eller är det huvudtaget på grepolis som buggar.

Tacksam för svar samt vill höra andra upplevd samma problem, med eller utan extended inblandat.

mvh ZanaxXx
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
redigera scriptet genom att ersätta units_form med send_units_form. Är på två ställen i scriptet enklast att göra det med hjälp av "sök och ersätt" funktionen i notepad (anteckningar). Precis gjort detta själv och nu fungerar det, otroligt vad handikappad man var utan nu när man vant sig vid det.

Använder det inte själv.. men det är vad som postades i mitt alliansforum angående Extended igår när folk hade problem. Du kan ju testa om det löser ditt problem.

Som jag förstått det uppdaterades grepolis och därför behöver extended uppdateras också.
 

DeletedUser

Guest
Använder det inte själv.. men det är vad som postades i mitt alliansforum angående Extended igår när folk hade problem. Du kan ju testa om det löser ditt problem.

Som jag förstått det uppdaterades grepolis och därför behöver extended uppdateras också.


Hej.

Okey jag är inte insatt i scripter och sånt men har försökt luska hur man gör. Jag gick till deras hemsida där man kan hämta scripten, jag försökte kopiera därifrån (källkoden ej självaste scripten) men på något sätt fick man inte fram hela scripten.
Gick inte heller söka efter den koden.
På hemsida står nåt att det kanske ska bli uppdatering men tänkte testa på egen hand o se om det går lösa det.

Jag vet hur man laddar ner scripter men jag vet inte hur man ändra det i GreaseM.

Om någon som har möjlighet förklara enkelt detalj hur man gör det hade varit jättesnällt av en.

mvh ZanaxXx


PS. Jag testade bara använda andra webbrowser som IE men problemet uppstår fortfarande DS
 

DeletedUser

Guest
Okej, ska försöka hjälpa dig i steg här:

1, Börja med att lägga ut en genväg till Notepad (anteckningar) på ett lätttillgängligt ställe (skrivbordet rekomenderas)

2, Öppna Mozilla

3, Gå in på Tools>Greasemonkey>Manage User Scripts...

4, Välj Grepolis Extended i listan och tryck på Edit.

5, Du får nu upp en ruta. Gå till stället där du la genvägen till Notepad, markera Notepad, och tryck Open.

6, Nu borde du ha fått upp en massa text. Tryck på ctrl + f och skriv in units_form och tryck sök nästa.

7, Nu har programmet automatiskt markerat en text där det står units_form, byt ut denna mot send_units_form

8, Repetera steg 6 & 7. (det finns två units_form i scriptet som ska bytas ut)

9, Tryck på Arkiv>Spara så är det klart!


Hoppas att detta kunde hjälpa!

Azuyer
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser962

Guest
har nedladdat det själv , men kan ej se Grepolis Extended :S

Måste jag lägga till någon hemsida? eller vad :O'?
 

DeletedUser

Guest
Okey uppdateringen har skett och allt har löst...tack för guide hjälpen.

mvh ZanaxXx
 

DeletedUser

Guest
okey nu funkar inte mitt extended igen..nåt med jag kan inte se hur långt kvar innan jag når gunst taket.

andra som fått samma problem?

mvh ZanaxXx
 

DeletedUser1115

Guest
Det enda dåliga med sidan som tipsades om i början är att det saknas utmärkelsen offer som man får när man dör under första veckan efter nybörjarskyddet har gått ut.
 

DeletedUser

Guest
Gunsten fungerar inte för mig heller men i övrigt ett sjukt bra script.
 

DeletedUser1115

Guest
Jo men gunsten är bara att grejen som ser ut som städer är tempel nivå hoppas det hjälpte.
 

DeletedUser

Guest
Jag menar längst upp till höger ovanför där tiden för gunsten ska stå, bredvid tiden för silverlagret. Där står det bara NaN
 

DeletedUser

Guest
Om jag får komma med ett förslag till scriptet

(ska börja med att jag precis testade det och det är ju grymt bra :D)

Men, när man bygger trupper, så om man tar fler än 1 enhet, så kommer ju hela drösen att samlas som en sektion i byggnads kön. Så om jag bygger 7 svärdsmänn och är det enda som visar hur långt jag har till att dne första ska vara klar den där ringen runt bilden.

Vore det inte då bra med en ned räknare på varje trupp då?

förstår ni?
 
Topp