Grepolis Extended

DeletedUser

Guest
Grepolis Extended

URL: http://grepolis.opendia.net
Uppdaterad: 2010-07-20
Ändringslogg:
  • 10-07-20 - Uppdaterad med sida för GM-scriptet Grepolis Extended som nu är godkänt för användning på Grepolis.se
  • 10-07-07 - Språkstöd (svenska/engelska) och omskriven för att vara mer dynamisk och enklare att uppdatera i framtiden.

Vill bara presentera min sida där jag kommer lägga upp diverse verktyg/kalkylatorer för Grepolis men även en del fakta-tabeller och annat matnyttigt.

Just nu har jag en kalkylator för att räkna ut gunsten för en gud i sitt rike, tabeller över marktrupper och stridsskepp och listor över belöningarna (ej komplett ännu, fylls på så snart jag får fram informationen).

Förslag på nya verktyg/tabeller el. liknande mottages tacksamt, liksom eventuella buggar eller problem ni dyker på. Sidan är skriven primärt för Firefox 3+ men är testad och fungerar i Opera 10+, Chrome 4+, Safari 4+ och IE8+ även om jag inte rekommenderar att man någonsin använder Internet Explorer.

Mvh,
Cordazar
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kul att följa ditt engagemang, skall kolla in sidan med en gång.

//Leica
 

DeletedUser

Guest
Bra jobbat, äntligen får man reda på vad det finns för ' belöningar ' :)
 

DeletedUser4

Guest
Tillagd som genväg på startsidan.

Angående sidan så ser den grym ut. Gillar designen och upplägget, keep it up!
 

DeletedUser

Guest
Uppdatering: Språkstöd (svenska/engelska) och omskriven för att vara mer dynamisk och enklare att uppdatera i framtiden.
 

DeletedUser

Guest
Gick igenom sidan igen för att se vad jag kunde hitta för fel och såg att du har stavat fel på ' zyklop '.


http://wiki.en.grepolis.com/wiki/Cyclop

Vissa av namnen hängde kvar från tyskan när jag satt och lade till alla enheterna. Bilderna har namn på både engelska och tyska blandat om vartannat och bildnamnen stämmer inte alltid överens med vad enheterna slutgiltigt har döpts till.
Åtgärdar det till nästa uppdatering.
 

DeletedUser

Guest
Bra sida! Nu kanske jag inte är till någon större hjälp då det just kommer till Grepolis som spel. Men om du skulle behöva hjälp med programmering till sidan så var inte rädd för att kontakta mig så kan jag se vad jag kan göra. :)



amp.
 

DeletedUser

Guest
@Blackguy19
Översättningen är nu åtgärdad.

@Amplify
Nu vet jag inte vad för språk du skriver i eller om du har något särskilt du är extra bra på men om något dyker upp som jag inte kan eller hinner göra själv så ska jag hojta till. Dock ligger det största "problemet" nu i vad för verktyg och information som ska upp på sidan och inte själva kodandet. Så idéer och tankar mottages tacksamt :)
 

DeletedUser

Guest
En simulator som kalkylerar hur mycket attackstyrka trupperna har och en gräns på 40 bondgård. T.ex om 3500 population är det högsta man kan ha så kan man inte lägga till mer än 3500 svärdsmän. Vi säger att jag har 2 slungare och 1 ryttare, då står det vid sidan om att anfallet innehåller 46 Attack i distans och 55 attack i slag.

Vice versa i försvar.
 

DeletedUser

Guest
En simulator som kalkylerar hur mycket attackstyrka trupperna har och en gräns på 40 bondgård. T.ex om 3500 population är det högsta man kan ha så kan man inte lägga till mer än 3500 svärdsmän. Vi säger att jag har 2 slungare och 1 ryttare, då står det vid sidan om att anfallet innehåller 46 Attack i distans och 55 attack i slag.

Vice versa i försvar.

Det är inga problem att fixa en sån, jag ska sätta mig och knåpa lite på det framöver när jag är färdig med GM-scriptet, räknar med att kunna skicka scriptet till Gaffel för godkännande senast i helgen.
 

DeletedUser

Guest
@Amplify
Nu vet jag inte vad för språk du skriver i eller om du har något särskilt du är extra bra på men om något dyker upp som jag inte kan eller hinner göra själv så ska jag hojta till. Dock ligger det största "problemet" nu i vad för verktyg och information som ska upp på sidan och inte själva kodandet. Så idéer och tankar mottages tacksamt :)

Är väll javascript och php som gäller för mig just nu(och html och css, om du nu skulle vilja veta det).
Så som sagt, är det något du behöver hjälp med så säg till. :)



amp.
 

DeletedUser

Guest
Uppdaterad: 2010-07-20
Ändringslogg: Uppdaterad med sida för GM-scriptet Grepolis Extended som nu är godkänt för användning på Grepolis.se

För tillfället är det bara en enkel sida med länk till scriptet. Kommer lägga upp en guide för både Greasemonkey och scriptet självt framöver.
 

DeletedUser

Guest
Hur fungerar scriptet, vad har det för användningsområde?

Finns det möjlighet att lägga till hur mycket enheter kostar i material kontra pop?
 

DeletedUser

Guest
Hur fungerar scriptet, vad har det för användningsområde?

Finns det möjlighet att lägga till hur mycket enheter kostar i material kontra pop?

Scriptet innehåller följande funktioner/tillägg till Grepolis:
  • Rapportformatterare
  • Snabbmeny (Uppdaterar premium-menyn om man har den)
  • Produktionsinfo
  • Farmhjälp
  • Ö-meddelande (allians/alla)
  • Meddelande-Popup
  • Rapport-Popup
  • Ta bort ompekning från externa länkar
  • Formatterare för murens statistik
  • Visa byggnadspoäng i senaten
  • Spelarlänkar till Grepostats
  • Allianslänkar till Grepostats
  • Visa resurstabeller i Muren & Simulatorn
  • Byt stad med ctrl + höger eller vänster (Ny funktion)
  • Bläddra rapporter med höger/vänster
  • Gudabilden öppnar fönstret för gudakrafter

Det går att bygga ut tabellerna på hemsidan med fler fält och jämförelser ja, kostnad/pop var dock inget jag kände så prioriterat när jag skapade tabellerna. Ett problem är bl.a. hur man ska väga in Gunst gentemot de vanliga resurserna.
Kommer högst troligen komma något liknande tillägg i framtiden men det dröjer nog till efter jag skrivit om tabellerna för att använda sig av mer funktioner för uträkningar så jag slipper göra allt manuellt :)
 

DeletedUser

Guest
Mycket fint script Codde, jag är riktigt imponerad. Du får en klapp på axeln för det :)
 

DeletedUser

Guest
Tur att man tittade in här! Skitbra script! Du får MVG från mig..
 

DeletedUser

Guest
Är ny här men hur exakt fungerar det när man maximerar bytet vid plundring? Ingen sån funktion finns annars så förstår inte hur ett GM script kan påverka det :S
 

DeletedUser

Guest
Är ny här men hur exakt fungerar det när man maximerar bytet vid plundring? Ingen sån funktion finns annars så förstår inte hur ett GM script kan påverka det :S

Jag tror det har med att göra, om du har forskat fram Byte i Akademin. Då krävs färre truppenheter för att farma samma mängd. Så egentligen tror jag att det bara är information. Men är inte helt säker huruvida det är en funktion som kan påverka själva plundringen, så där är vi nog lika :S. I övrigt tycker jag skriptet ger en bra och överskådlig info.
 
Topp