Grattis bävrar!!!

DeletedUser

Guest
Vill med detta gratulera alla spelare i alliansen "Bröderna Bäver" till en överlägsen seger på Kappa! Som Bäverledare är jag stolt över vad vi åstadkommit på servern. Jag låter siffrorna tala för sig själv genom de två enda(?) viktiga ranking-listorna.

Anfalls-KP:
1 Bröderna Bäver 8475465
2 Söderns Fina 3246061
3 Markopol 2457987
4 Lurviga Giraffer 2340777
5 Stars of Ithaka 2182721

Kämpar-KP:
1 Bröderna Bäver 13131698
2 Stars of Ithaka 8232988
3 Markopol 6254447
4 Lurviga Giraffer 5618540
5 Söderns Fina 4946614

Försvars-KP:
Säger inte så mycket egentligen...

Seger undrar ni kanske då servern inte är nedstängd ännu? Servern är de facto mer eller mindre slut då UV-eran precis börjat och då försvinner det enda roliga momentet i GP, nämligen att just kriga... För mig, och för många andra spelare som varit med ett tag, räknas inget annat än de rankinglistor som finns att tillgå och därmed kan alla med lätthet se vilken allians som kriget mest och bäst på Kappa! GP ska ju ändå ses som ett slags strategiskt krigsspel. Att titulera sig som segrare, enligt Innogames definition, är rent ut sagt löjeväckande... Det är faktiskt helt ointressant att som en liten Byggare-Bob sitta och skicka råvaror för att sedan räknas som segrare genom att lyckas bygga flest UV i slutet på en server... Nej, jag tröttnade redan som liten på leken "Ett skepp kommer lastat"... Basta!

Så, återigen en STOR grattiskram till alla Bävrar för att vi vann servern tillsammans! :)

//Farfar Bäver
 

DeletedUser

Guest
Grattis bävrar!

Jag undrar bara en sak. Om Anfallsranken är relevant, men Försvarsranken är irrelevant, varför är då Kämperanken relevant? Anfall + Försvar = Kämpe. Jag tycker nog att antingen räknar man in Försvarsranken eller också lämnar man ute både Kämpe- och Försvarsranken, det går liksom hand i hand.

Jag spelar inte på servern så jag hoppas att jag inte trampade på några ömma tår nu ;)

Jag håller med dig helt och hållet om UV, jag har alltid varit av den åsikten. Dock tycker jag inte att kp-rankerna fungerar som en helt hållbar definition av vilken allians som är bäst heller i och med att krigspoäng inte följer med spelarna till en ny allians. Anta att bävrarnas största spelare hoppade över till SoI och tillsammans totalkrossade de återstoden av Bröderna Bäver. Bävrarna skulle då fortfarande leda på kp-ranken, men att säga att de står som segrare vore ju lite fel.
I det här fallet funkar det, men ett mer hållbart och logiskt sätt att kröna en vinnare behövs. Och jag vet att IG jobbar på det atm.
 

DeletedUser

Guest
Grattis bävrar!

Jag undrar bara en sak. Om Anfallsranken är relevant, men Försvarsranken är irrelevant, varför är då Kämperanken relevant? Anfall + Försvar = Kämpe. Jag tycker nog att antingen räknar man in Försvarsranken eller också lämnar man ute både Kämpe- och Försvarsranken, det går liksom hand i hand.

Jag spelar inte på servern så jag hoppas att jag inte trampade på några ömma tår nu ;)

Jag håller med dig helt och hållet om UV, jag har alltid varit av den åsikten. Dock tycker jag inte att kp-rankerna fungerar som en helt hållbar definition av vilken allians som är bäst heller i och med att krigspoäng inte följer med spelarna till en ny allians. Anta att bävrarnas största spelare hoppade över till SoI och tillsammans totalkrossade de återstoden av Bröderna Bäver. Bävrarna skulle då fortfarande leda på kp-ranken, men att säga att de står som segrare vore ju lite fel.
I det här fallet funkar det, men ett mer hållbart och logiskt sätt att kröna en vinnare behövs. Och jag vet att IG jobbar på det atm.

Förstår såklart hur du tänker. Egentligen skulle man kunna utelämna Kämperanken också eftersom det bara är anfallsranken man åstadkommer helt själv utan hjälp av andra spelare i alliansen eller av sina förbund osv. Men jag valde att ta med Kämperanken bara för att visa hur överlägsna vi har varit på servern då anfallsranken påverkar den också . ;)

Visst funkar det i det här fallet då servern varit igång under en längre tid och att sedan några spelare byter allianser, och därmed skulle påverka alla rankinglistor, tror jag ändå att udda blir jämnt i slutändan. Därför anser jag ditt exempel som lite väl hypotetiskt. ;) Trots allt bildades Bävrarna en bra bit in i servern, varför siffrorna inte direkt är missvisande vilka som totalt dominerat servern. Innan det finns ett mer valitt och reliabelt sätt att utse en segrarallians är det därför för mig helt solklart vilka som är dem riktiga vinnarna på Kappa oavsett vilka som byggt flest UV när servern stänger ned. Sedan får andra tycka vad dem vill!

GO BEAVERS! :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Grattis bävrar!
Kul att man fick vara med på hela resan också. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2616

Guest
Grattis! Bra jobbat!
En liten fråga kvarstår dock.
Om man nu i stort sett fördömmer UV-grejen,varför kör ni så hårt på den när ni redan har vunnit?
Mvh/haddocks2f
 

DeletedUser

Guest
Grattis! Bra jobbat!
En liten fråga kvarstår dock.
Om man nu i stort sett fördömmer UV-grejen,varför kör ni så hårt på den när ni redan har vunnit?
Mvh/haddocks2f

Tack.

Du ska inte blanda ihop mina egna personliga åsikter med alliansens då du skriver "ni".

Vidare finns det något som heter lojalitet. Enligt mig en av dem största framgångsfaktorerna (kanske den största?) för att en allians ska bli störst, bäst och vackrast. ;) Att inte hela tiden sätta sig själv i första rum, som vissa spelare gör..., spelar naturligtvis en avgörande roll till hur man väljer att förhålla sig till mycket i detta spel... För egen del handlar inte mitt engagemang, i detta infernaliskt tråkiga skede av servern, om något egenintresse då jag varit i toppen på flera servrar tidigare. Det handlar istället om att det finns ett flertal Bävrar som aldrig tidigare vunnit någon server där också andra Bävrar väldigt gärna vill vinna just Kappa. Om jag nu lagt ned min själ och så ofantligt många timmar på denna server innan UV-eran, varför ska jag då inte fortsätta hjälpa mina Bävrar till en förkrossande seger också utifrån GP´s definition av segrare? :) Då gäller det att kunna underkasta sig systemet även om man kräks på det...

Hoppas du fått svar på din fråga Haddock? :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1429

Guest
Bra jobbat Bröderna B
Gött att se att det finns engagemang fortfarande på servern.

Hoppas nu att Grepolisteamet startar igång en server som är snabb och med revolt + lite nya features.
Efter tre år så kanske det är dags att dra igång en server med lite nya spelregler.
Hoppas vi möts där då bävrarna...
/Byth
 

DeletedUser2832

Guest
T.ex. Den där tråden om att strategi ska vinna över guld,
Eller att man kör att vinnaren blir den på Kämpar rankingen

Det sista är för tråkig om du frågar mig, man måste ha något mål ändå, inget kul med ett oändlighets spel

Men att ni mixar upp det lite :)
 

DeletedUser

Guest
Någonting annat än att avsluta världen med underverken. Ett trist slut utan egentlig skicklighet. Till och med tribal wars slut med att erövra 70% byarna är roligare slut med mer spelglädje.
 

DeletedUser

Guest
Då var det klart!!! :)

Vill återigen gratulera alla spelare i alliansen "Bröderna Bäver" till en överlägsen seger på Kappa! Nu är vi segrare på servern även enligt GP´s definition. Vi var tydligen bäst på att leka "Ett skepp kommer lastat" också. ;)

Som Bäverledare är jag oerhört stolt över vad vi åstadkommit på servern ända från den tiden vi bara hade en liten hydda som krypin. Tyvärr har vi också alltför sällan blivit tvungna att slå med svansen i marken eftersom det egentligen bara är Bävrarna som stått för dem offensiva krafterna på servern...

Kämparranken:
1 Bröderna Bäver 14949081
2 Stars of Ithaka 8752730
3 Markopol 7080821
4 Lurviga Giraffer 5868639
5 Söderns Fina 5420431

STOR Bäverkram till er alla! :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1290

Guest
Bra Jobbat, Bävrar!

Det säger ganska mkt om hur duktiga ni är och vilken respekt övriga har för er, när nästan hela serverns allianser måste gå ihop för att våga anfalla er. Ganska fegt tycker jag..

Bara synd att ni antagligen inte får nån krona, för det är ni värda!
 

DeletedUser2616

Guest
Tack.

Du ska inte blanda ihop mina egna personliga åsikter med alliansens då du skriver "ni".

Vidare finns det något som heter lojalitet. Enligt mig en av dem största framgångsfaktorerna (kanske den största?) för att en allians ska bli störst, bäst och vackrast. ;) Att inte hela tiden sätta sig själv i första rum, som vissa spelare gör..., spelar naturligtvis en avgörande roll till hur man väljer att förhålla sig till mycket i detta spel... För egen del handlar inte mitt engagemang, i detta infernaliskt tråkiga skede av servern, om något egenintresse då jag varit i toppen på flera servrar tidigare. Det handlar istället om att det finns ett flertal Bävrar som aldrig tidigare vunnit någon server där också andra Bävrar väldigt gärna vill vinna just Kappa. Om jag nu lagt ned min själ och så ofantligt många timmar på denna server innan UV-eran, varför ska jag då inte fortsätta hjälpa mina Bävrar till en förkrossande seger också utifrån GP´s definition av segrare? :) Då gäller det att kunna underkasta sig systemet även om man kräks på det...

Hoppas du fått svar på din fråga Haddock? :)
SRY för jättesent svar från mig. Jorå,bra svarat! Undrade lite bara ;) Kul att höra att man står upp hela vägen trots den tråkiga transportsträckan ,som det faktiskt blir på slutet. Det kanske borde vara lite som i Travian,att anfall på VU ger mer effekt. Då blir det lite mer krig & strategi i det hela. Men,väl kämpat & GJ såklart! ;)
 
Topp