Gränsen för underverken

Kommer du fortsätta spela på Alfa om gränsen inte ändras?

  • Ja

    Röster: 13 40,6%
  • Nej

    Röster: 19 59,4%

  • Totalt antal röstare
    32
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej allihop,

Eftersom det diskuterats en del angående gränsen för att underverken ska komma vilken är i skrivandets stund satt till 250 mille totalt i poäng på top 50 allianserna i en värld.

Vad jag förstått på Gaffel och det som diskuterats är att de inte kommer sänka denna gräns utan är den de går efter för att sedan gradvis sänka taket för varje månad som går, har jag fattat fel får ni rätta mig.

Vi har just nu under 100 mille på alfa och har redan spelat över 1 år och då undrar man ju hur i *censur* ska vi komma upp i 250 mille.

Nu till frågan jag vill se resultatet på :

Kommer du fortsätta spela på Alfa om gränsen inte sänks?
 

DeletedUser458

Guest
Alfa rulez

Jag kommer stanna givetvis.
Här på alfa händer det kul saker hela tiden.

Ett tips är ju att sluta erövra små spelare så de med kan bygga upp sig o inte tappa spellusten för de stora går på dem så fort de har 2-3 städer. då ökar poängen snabbt o fler kan njuta av GP Alfa
 

DeletedUser

Guest
Jag har inga planer på att överge alfa!
Trivs kanonbra med spelet och har träffat underbara människor både i alliansen och utanför vilket gör att motivationen fortfarande finns där. :)
 

DeletedUser1565

Guest
Måste nog säga att denna server på grepolis är mycket trevlig som den är :) . Enligt mig tycker jag att det är konstigt att folk klagar på hur lång tid det kommer att ta att uppnå 250mille. Det finns väl andra servrar som går lite snabbare, om man nu gillar det? Kan man inte börja spela på dem?
Förstår att folk som har spelat en längre tid på servern tycker att det skulle vara trökigt när underverken kommer in, att vara tvungna att spela i 1-2 år till, medans andra servrar inte behöver vänta lika länge. Men majoriteten tror jag spelar på alfa av en anledning, att det är orginellt, det är varför jag spelar just där i alla fall.

Tycker också att man kan hålla lite tyst tills 2.0 släpps, har ju varit mycket snack om att det ska bli lättare för nybörjare osv, kanske det ger servrarna en rejäl poängknuff? Inte så många spökstäder som sedan försvinner?
 

DeletedUser

Guest
Hm, jo jag kommer då inte att sluta för att de där fåniga underverken tänker dröja på sig. Jag började inte spela i väntan på några underverk, har heller inte bett om några underverk men kommer de så kommer de. Och kommer de inte så kommer det inte.

Mitt mål är ett annat.

Lite trist tycker jag däremot att det är att det är många som slutar på Alpha. Och det bedömer jag inte beror på att det går så långsamt för underverken att komma utan det beror på den hybris som de stora allianserna ett tag hade för att kapprusta inför dem. De slutade spela rationellt och allt handlade till slut om de där underverken.

B
 

DeletedUser458

Guest
Vakna

Såg tråden hade fått besök.

O att teamet äntligen vågat gå ut o meddela det inte kommer underverk till alfa hade jag hoppats på.
Men så var inte fallet

Känns som om de inte ger konkreta svar på det då de e rädda för att flera skall sluta då infon att det inte kommer till alfa.

Om det nu e så som jag tror, så hade det varit bättre med att säga det i så fall, så vi betalade/icke betalande spelare iallfall inte känner oss lurade i slutänden samt lite roligare att spela om alla korten ligger på bordet.

En tanke:

I dec klargjorde ni att medlems taket skulle ändras som ett led i att alfa skulle uppdateras med underverk o en ny gud om jag inte minns fel.
Då var det ju bestämt! ,, Eller?

Kom igen nu ge om ett ärligt svar kommer det bli underverk eller inte???
 

DeletedUser

Guest
Såg tråden hade fått besök.

O att teamet äntligen vågat gå ut o meddela det inte kommer underverk till alfa hade jag hoppats på.
Men så var inte fallet

Känns som om de inte ger konkreta svar på det då de e rädda för att flera skall sluta då infon att det inte kommer till alfa.

Om det nu e så som jag tror, så hade det varit bättre med att säga det i så fall, så vi betalade/icke betalande spelare iallfall inte känner oss lurade i slutänden samt lite roligare att spela om alla korten ligger på bordet.

En tanke:

I dec klargjorde ni att medlems taket skulle ändras som ett led i att alfa skulle uppdateras med underverk o en ny gud om jag inte minns fel.
Då var det ju bestämt! ,, Eller?

Kom igen nu ge om ett ärligt svar kommer det bli underverk eller inte???

Håller med, kan ju vara bra med ett svar snart .. man har ju börjat tröttna på detta..
 

DeletedUser378

Guest
Har tyvärr inte fått mer information än innan som jag kan ge er är jag rädd.
Är precis lika ovetande som er och väntar fortfarande på ett besked om vad som ska hända med servern.
 

DeletedUser4

Guest
I dec klargjorde ni att medlems taket skulle ändras som ett led i att alfa skulle uppdateras med underverk o en ny gud om jag inte minns fel.
Då var det ju bestämt! ,, Eller?

Kom igen nu ge om ett ärligt svar kommer det bli underverk eller inte???

Inte riktigt. Har aldrig skrivit något sådant. Men läs gärna ikapp dig själv här.

Hej allihop,

Eftersom det diskuterats en del angående gränsen för att underverken ska komma vilken är i skrivandets stund satt till 250 mille totalt i poäng på top 50 allianserna i en värld.

Vad jag förstått på Gaffel och det som diskuterats är att de inte kommer sänka denna gräns utan är den de går efter för att sedan gradvis sänka taket för varje månad som går, har jag fattat fel får ni rätta mig.

Vi har just nu under 100 mille på alfa och har redan spelat över 1 år och då undrar man ju hur i *censur* ska vi komma upp i 250 mille.

Nu till frågan jag vill se resultatet på :

Kommer du fortsätta spela på Alfa om gränsen inte sänks?

Hej MrBd.

Först och främst är det ju så att gamla världar med version 1.26 inte har underverk.

Så att börja prata om gränsen före vi kommit dit ens vore att hoppa över A.

Vi håller själva på att diskutera hur vi ska lägga upp planen internt inom InnoGames. Det är ju så att vi har betalande kunder som gillar den gamla versionen och betalande kunder som gillar den nya versionen, men vi, som det vinstdrivande företag vi är, så måste vi tänka på hur vi kan få in mest pengar för att i sin tur kunna fortsätta utveckla spelet och underhålla det.

Så vad som gäller:
1. Fixa de buggar som ligger på version 2.0
2. Fixa 100% fungerande uppdatering från v1.26 till v2.0
3. Först då kan vi börja prata om den orimliga gränsen för mindre versioner (GP.SE, GP.NO, GP.DK osv)

Som jag skrivit innan:
1. http://forum.se.grepolis.com/showpost.php?p=14836&postcount=26
2. http://forum.se.grepolis.com/showpost.php?p=14897&postcount=38
3. http://forum.se.grepolis.com/showpost.php?p=12297&postcount=86
(Notera på nr.3 att jag inte uppmuntrar 250 miljoner poäng.)

Slutsatsen är: Gamla världar har inget slut. Vill ni ha det så?
 

DeletedUser

Guest
Ok. Om det nu är 100% att oändlighets världarna inte kan få ett slut så kommer jag sluta på dem inom kort...
 

DeletedUser458

Guest
Ok. Om det nu är 100% att oändlighets världarna inte kan få ett slut så kommer jag sluta på dem inom kort...

Det är just pga detta de inte vill gå ut med det.

personligen kommer jag köra på tills jag tröttnar med eller utan underverk.

fortsätter det såhär kommer alla spelare ha minst varsin egen ö ju haha
 

DeletedUser

Guest
Det är just pga detta de inte vill gå ut med det.

personligen kommer jag köra på tills jag tröttnar med eller utan underverk.

fortsätter det såhär kommer alla spelare ha minst varsin egen ö ju haha

Jag äger 3 "små" öar på delta :). Så har fått utmärkelsen "ö överherre av 3 öar" eller va den heter ;). Men man tröttnar rätt fort om det inte finns något mål man kan kämpa för...
 

DeletedUser

Guest
Jag äger 3 "små" öar på delta :). Så har fått utmärkelsen "ö överherre av 3 öar" eller va den heter ;). Men man tröttnar rätt fort om det inte finns något mål man kan kämpa för...

Du kan väl kämpa att börja plockas ut dom med skill isånnafall.

Jag vet inte din historia ang dom 3 öarna, men 3öar är lätt att fixa såvida ingen skillad spelare bor där.


Sätt som mål att börja plocka lite avancerade spelare, då blir du ju antingen framgångsfull, eller så får din s.k oändlighetsvärld ett ganska snabbt slut. :cool:
 

DeletedUser

Guest
Du kan väl kämpa att börja plockas ut dom med skill isånnafall.

Jag vet inte din historia ang dom 3 öarna, men 3öar är lätt att fixa såvida ingen skillad spelare bor där.


Sätt som mål att börja plocka lite avancerade spelare, då blir du ju antingen framgångsfull, eller så får din s.k oändlighetsvärld ett ganska snabbt slut. :cool:

Jag har gjort det på alla andra världar men man tröttnar för att det aldrig går att vinna spelet :(
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att det var midsommarafton igår! Hoppas alla hade en fantastisk dag/natt och att ni inte är för tunga i huvudet idag. :)
 

DeletedUser

Guest
Undersökning EV

Tja!

Vi hade en liten undersökning hos oss om vi ville införa 2.0 eller inte. Sista och 21a inlägget kom den 27e maj, så man kan säga att intresset i alliansen för detta var ganska svalt. (Flera inlägg handlade dessutom om en kärleksförklaring på galiciska så siffran 21 var en överdrift).

Resultat:
Ja: 14 röster
Nej: 12 röster
Kunde inte bry mig mindre: 0 röster
Ja, om det inte blir exakt som på zeta: 1 röst

Dock ändrade sig en ja-sägare:

märkte att gudarna fungerade annurlunda på Zeta. tillexempel hera, hennes kraft fungerar bara i 4 timmar istället för 12 för samma gunst. Och om man vill att det ska fungera i 2 timmar till kostar det Guld. Super dåligt!

Jag röstade ja.. men nu tycker jag nog nej..

Det var vad jag hade att bidra med här.

B
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp