Ge nya en chans utan att behöva köpa guld

DeletedUser

Guest
Nu ska jag lägga in ett tips som säkerligen kommer skapa en debatt både bland nya och de såkallade elit spelarna.

Efter att nu blivit erövrad två gånger på samma värld så kan man säga att man blir en aningen less på att inte få en möjlighet att bygga upp.
Tror många känner samma sak.

Vad är det som säger att jag inte är en elit spelare? eller kan bli det utan att behöva köpa guld för att få förmåner?
Jag må vara ny på Grepolis men i övrigt har jag lång erfarenhet av onlinespel.
Och kan säga detta är då det första jag varit med om där det är sån obalans mellan nya och erfarna.
Att en större/högre rankad spelare kan attackera en nykomling är för mig otänkbart.

Man kan stå ut med att bli farmad, för då har du ändå möjligheter att bygga om du är aktiv, men att kunna bli erövrad utan ens haft chans till att bygga en stad till känns väldigt tungt.
Det är tid man lägger ned i spelet som försvinner ganska fort. Vilket gör att man tappar helt lusten att spela då det finns isådanafall bättre spel på marknaden.
Så hur kan man lösa detta utan att påverka den offensiva delen som nu så många spelare gillar, (även jag bara man få chansen ).

Ja det första tipset jag har är att införa en regel som säger att du bara får farma en spelare ett visst antal gånger/dag.
ex. 5 gånger/dag kan du attackera.

Det andra är att du inte kan erövra en stad om inte den spelare har uppnått ett visst antal poäng.
Den poängen bör då vara så hög att du borde om du varit en aktiv spelare kunnat forska fram koloniskepp och påbörjat din andra stad.


Med dessa två enkla saker så får nybörjare ett bättre skydd samt möjlighet att också kunna bli starka spelare, samt att det inte påverkar den offensiva delen.
Då det finns många spelare som man kan farma istället för en och samma, samt likaså städer/spelare som haft möjlighet att bygga fler städer men inte gjort det.
 

DeletedUser

Guest
Moralen är till ganska stor del ett bra skydd mot farmning och erövring av småpoängsspelare
 

DeletedUser

Guest
På Iota finns ingen moral och det är där mcrave spelar.

jaha ledsen för mitt dumma svar :eek: fast menade förståss generellt att moralen finns att lägga in just för balancering av nybörjare tycker dock att den bör göra lite mindre skillnad och så tycker jag att om möjligt så ska differensen mellan två spelare behöva vara större än vad den är just nu innan moralen kommer och gör skillnad :) lite offtopic men
 

DeletedUser

Guest
jaha ledsen för mitt dumma svar :eek: fast menade förståss generellt att moralen finns att lägga in just för balancering av nybörjare tycker dock att den bör göra lite mindre skillnad och så tycker jag att om möjligt så ska differensen mellan två spelare behöva vara större än vad den är just nu innan moralen kommer och gör skillnad :) lite offtopic men

Jag vet inte säkert men jag tycker det verkar som att mcrave inte känner till moralen faktiskt, så det var inget dumt svar.
 
Topp