Ganjafarmers

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Alliansen Ganjafarmers, vet inte om dem hette exakt så men deras poäng ökade otroligt fort och fusk kan inte uteslutas.

Nu verkar de ha blivit bortplockade av okänd anledning. Deras städer är nu spökstäder, inkl de som de tog från KOBRAKAI Academy..

någon som vet??
 

DeletedUser

Guest
Något för en moderator att kommentera ;)

... eller så var kanske moderatorn den som fuskade :p

Det finns dom som håller sig vakna och håller sina ställningar så att fusk märks när det är så uppenbart! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Något för en moderator att kommentera ;)

... eller så var kanske moderatorn den som fuskade :p

Det finns dom som håller sig vakna och håller sina ställningar så att fusk märks när det är så uppenbart! :cool:

Eftersom att det är jag som är moderator på beta, så tvivlar jag på att jag kan ha fuskat då jag inte ens spelar på denna servern, som ni säkert vet!

Men vad det gäller spökstäder och fusk så är det inget jag känner till, det får ni ta med en administratör för värld Beta ;)


Men jag förstår vad du menar.. Det gick väldigt fort på kort tid ;)
http://se.grepostats.com/world/se2/alliance/4043
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Eftersom att det är jag som är moderator på beta, så tvivlar jag på att jag kan ha fuskat då jag inte ens spelar på denna servern, som ni säkert vet!

Men vad det gäller spökstäder och fusk så är det inget jag känner till, det får ni ta med en administratör för värld Beta ;)


Men jag förstår vad du menar.. Det gick väldigt fort på kort tid ;)
http://se.grepostats.com/world/se2/alliance/4043

sorry, jag menade administrator för beta :D
 

DeletedUser4

Guest
Tyvärr så fick vår administratör för Värld Beta (Ulvs) ett frispel och missbrukade sina verktyg.


Detta har såklart lät till att alla administratörer fått begränsade rättigheter till det ABSOLUTA nödvändigaste.

Vi, framförallt jag, ber om ursäkt för detta och garanterar att det inte kommer ske igen.

Har någon blivit drabbad hårt utav detta, så får man mer än gärna prata med mig, så ska jag ordna en godtaglig kompensation till er. Rätt skall vara rätt.

Vi har stängt av de inblandade spelarna och vi agerade snabbt i min mening.
 

DeletedUser

Guest
En eloge till grepolis teamet i detta sammanhang! Ni har verkligen agerat snabbt och i all kraft. Tur är att det upptäcktes i tid så att det inte fick för stor påverkan för balans i spelet, annars hade nog många bara blivit resignerade och hade hoppat av.

Det är dock tråkigt att det ledde till att adminar fick begränsade rättigheter bara för att en vill "leka" lite. Måhända att man kanske skulla införa ännu än beta server med så kallar "GOD" mode där alla spelarna kan ändra sina städer och truppsammasättning efter eget behag, om inget annat då för att testa vilken påverkan skulle olika ändringar ha i spelet.
 

DeletedUser

Guest
Ja det var en liten trevlig liten allians som gav mkt kp till athena under den lilla tid dom fanns :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1593

Guest
Jag tycker inte de andra moderatorerna skall få lida för detta, incidenter händer och jag litar på våra moderatorer nu har de fått ett varnande exempel. En gång ingen gång.
 

DeletedUser

Guest
Två av våra spelare i KOBRAKAI Academy blev av med sina städer och har nu slutat spela på grund av fusket..:cool:
 

DeletedUser914

Guest
Undrade vad som skedde där, fått PM av den xD

Fu Shan Hai

Fu Shan Hai den 2011-03-30 kl 13.18
Var hälsad celleequie

Vi är en ny allians som har infört krig mot följande allianser och just nu är under attacker.
Athenapoleis
Rebellion
Krios kero ja dios

Vi har tagit ungefär 10tal städer av dessa sammanlagt den senaste veckan.
Vi vill nu uppmärksamma dig på detta, hur står era relationer med dessa allianser?
 

DeletedUser

Guest
Ja, jättebra att ni upptäckte det fort, men hade ni bara tänkt hålla käft om det här när folk som kanske investerat pengar blir blåsta av de som håller i spelet??
 

DeletedUser378

Guest
Verkar ju otroligt korkat om spelledningen ska ljuga för oss som spelare då missbrukar de det förtroende som vi ger dem och där har du att på riktigt lura de som investerar pengar i spelet.
För ljuger de för oss så är det samma sak som att de inte gör det jobb som vi betalar för att de skall göra.
 

DeletedUser962

Guest
Alltså Hur gjorde han :O?
Gav han sig själv byar, eller vad :p?
 

DeletedUser378

Guest
Han kan inte ha gett sig skälv byar mace då du som medem i teamet inte får spela på en server som du tar hand om. Just för att göra det omöjligt för den team medlemmen att kunna fuska på det sättet.

Som jag förstått det så har han "boostat" sina vänner till en snabbare utveckling.
Men jag är inte helt insatt så kan inte garantera att det jag säger stämmer. Utan för att vara helt säkra får vi vänta på att någon från spelledningen yttrar sig om det.
 

DeletedUser4

Guest
Tyvärr så fick vår administratör för Värld Beta (Ulvs) ett frispel och missbrukade sina verktyg.


Detta har såklart lät till att alla administratörer fått begränsade rättigheter till det ABSOLUTA nödvändigaste.

Vi, framförallt jag, ber om ursäkt för detta och garanterar att det inte kommer ske igen.

Har någon blivit drabbad hårt utav detta, så får man mer än gärna prata med mig, så ska jag ordna en godtaglig kompensation till er. Rätt skall vara rätt.

Vi har stängt av de inblandade spelarna och vi agerade snabbt i min mening.

Du har rätt Lothoria.

Det blev en hel del boosting och annat, men allt är borta nu och städat.
 

DeletedUser

Guest

De som jobbar för, eller har extra befogenheter i GP har ju ett ansvar för betalande kunder.

Och om något går snett så det drabbar spelarna borde de som håller i spelet "automatiskt" meddela berörda så de vet vad som händer. Det är ju kanske inte alla som anar att det inte gått rätt till ex. Någon med befogenheter boostar spelare så dom får ett övertag de egentligen inte skulle ha. och därför inte ifrågasätter när de blir av med sina städer och kan få kompensation.

Känns lite som det sopas under mattan, och de som upptäcker fusket och säger till får kompensation

Som Gaffel sa; Rätt ska va rätt
 

DeletedUser4

Guest
Och om något går snett så det drabbar spelarna borde de som håller i spelet "automatiskt" meddela berörda så de vet vad som händer.

Kära bizonbonzo.

Det är precis vad vi har gjort, vi har fokuserat på de namn som står på denna* sida bl.a.
Vore mycket trevligare om du frågat istället för att bilda dig en uppfattning om undan sopning o.s.v, lite ömsesidig respekt skadar inte.

* http://se.grepostats.com/world/se2/alliance/4043/colonizations

Då var det sagt och så går vi vidare gott folk. Tackar för ert engagemang.

* Stängd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp