Fråga om transporter och deras anfallsvärde.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Om man kollar på transporterna in spelet så har dem enligt statsen ett anfallsvärde på 20. Med enkel matematik så borde då dessa transporter kunna döda en försvarande birem om de är tillräckligt många. Ändå så sjunker samtliga transporter om man anfaller en hamn försvarad av en birem även om man har tex 30st som borde ge ett anfallsvärde på 600 jämfört med biremens 160 i försvar. I en situation som den så kan man tycka att biremen borde dö även om den tar med sig lite transporter på vägen.

Hur kommer detta sig? Varför stämmer inte informationen i spelet? Försöker ni medvetet lura sämre spelare som tex Oasen att bara bygga väldiga tp flottor?
 

DeletedUser1915

Guest
Samma sak med Koloniskepp (KS) de har oxå ett försvarsvärde på 500 … Men de dör lika lätt som transportskepp
 

DeletedUser1595

Guest
Det förvillar nog en del spelare..... Till och med på Achilles...
 

DeletedUser

Guest
mm... varför inte bara skriva 0 på både deff och off.. helt meningslöst att ha annars? -.-
 

DeletedUser

Guest
Så grepo, gått en vecka nu. Dags för ett svar kanske?
 

DeletedUser4

Guest
Hej Zigvard!

Vi är på G och kollar upp hur det ligger till och vad som gäller vid scenariot.

Återkommer så fort vi kan. =)
 

DeletedUser

Guest
Märks att ni inte varit med så länge. Svaret kommer givetvis bli att dom redan har svarat men att vi måste rensa cookies/cachen.
 

DeletedUser4

Guest
Som ni kanske förstår är det inte en högst prioriterad fråga direkt. Vi kommer att besvara frågan när viktigare saker ordnats upp. :)

Det kommer att ta sin tid, men svar kommer när och först vi kollat upp varför TS har AV.

Stänger tråden tills vidare, har redan prenumeration på tråden så det behövs inte "bumpas". ;)
 

DeletedUser4

Guest
Hej igen.

Blivit informerad av min chef att detta inte är något som vi kommer att prioritera inom den närmaste framtiden, det är fortfarande osäkert om det till och med kommer att ändras. Det på grund av viktigare saker, buggar och mycket annat, som måste gå före för spelet. Givetvis är detta också viktigt för oss, men vi måste prioritera våra problem/buggar/funktioner/fel helt enkelt.

Tråden öppnas igen som utlovat och besvarar gärna följdfrågor efter bästa förmåga.
 

DeletedUser855

Guest
Hej igen.

Blivit informerad av min chef att detta inte är något som vi kommer att prioritera inom den närmaste framtiden, det är fortfarande osäkert om det till och med kommer att ändras. Det på grund av viktigare saker, buggar och mycket annat, som måste gå före för spelet. Givetvis är detta också viktigt för oss, men vi måste prioritera våra problem/buggar/funktioner/fel helt enkelt.

Tråden öppnas igen som utlovat och besvarar gärna följdfrågor efter bästa förmåga.

Vadå inte prioriterat? Detta är ju bara enkel information om spelet som någon inom den svenska grepolis administreringen borde veta.

Jag förstår inte varför så mycket är hemligt inom grepolis, typ som detta försvarsvärdet eller vad diffen är då du skickar ett anfall...
Min teori är att det inte är hemligt utan så enkelt att ingen på den svenska sidan vet så man får sträcka sig till den tyska sidan för att få svar, har jag rätt?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp