Fråga om moralen

DeletedUser1416

Guest
Enligt världsinställningarna på Kappa så är ju moral aktivt men det står inget slutdatum. Innebär detta att moral kommer vara aktivt hela tiden eller stängs den av efter exv. 12 månader?
 

DeletedUser

Guest
Betyder nog att den är permanent, så vitt jag vet är det bara Epsilon det har varit en tidsbegränsning på.
Själv tycker jag att det borde vara typ 3-6 månader moral bara på alla servrar, vore nog det bästa =)
 

DeletedUser1416

Guest
Tjenare Cheddar :)

Ja precis. Efter 6 månader så har alla växt till sig och förmodligen gått med i en allians då har moralen gjort sitt. Om moralen får vara kvar för evigt så utnyttjas det bla. genom att små spelare används till hamnspioner mm och deffas upp av en stor allians. Och då kan det vara omöjligt att ta ut den staden.
 

DeletedUser

Guest
Tjenare Cheddar :)

Ja precis. Efter 6 månader så har alla växt till sig och förmodligen gått med i en allians då har moralen gjort sitt. Om moralen får vara kvar för evigt så utnyttjas det bla. genom att små spelare används till hamnspioner mm och deffas upp av en stor allians. Och då kan det vara omöjligt att ta ut den staden.

Precis!
Om någon vill ha fler och utförligare argument emot moralen så kan ni läsa tråden "Behöver verkligen Hjältar handikapp?" i Achilles forumet =)
http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?2686-Beh%C3%B6ver-verkligen-Hj%C3%A4ltar-handikapp
 

DeletedUser

Guest
hehe denna moral ja ;)

Hoppas verkligen den är borta innan Underverken är här!!!
 

DeletedUser

Guest
hehe denna moral ja ;)

Hoppas verkligen den är borta innan Underverken är här!!!

Välkommna till kappa ;D
Ska vi slåss om första plats på offrank här med? =P

Hoppas verkligen dom har en tidsgräns på moralen... den stör mig äckligt mkt.. Men jag har inte stora förhoppningar :/
 

DeletedUser

Guest
Välkommna till kappa ;D
Ska vi slåss om första plats på offrank här med? =P

Hoppas verkligen dom har en tidsgräns på moralen... den stör mig äckligt mkt.. Men jag har inte stora förhoppningar :/

Vill man ha kp så stanna med lite poäng och deffa sjukt mycket så får du miljoner på en vecka :S farmstäder får tusentalsdeff kp med milis på grund av moral+ .lycka tycker lyckan är helt tillräckligt med mur+torn så är det nog lätt
 

DeletedUser

Guest
Tycker också moralen kan slängas i väggen, men cassiatori skulle nog säga att den är till din fördel mer än nackdel ;)
 

DeletedUser

Guest
Tycker också moralen kan slängas i väggen, men cassiatori skulle nog säga att den är till din fördel mer än nackdel ;)

jo nu ja haha den är nog till fördel för de flesta i den här världen nu som går emot devotum känns det som :eek: så kan ju hända att den förstås jämnar ut lite trots allt
 

DeletedUser

Guest
Jag har hållt på och attackerat en spelare säkert tio gånger med markanfall och de flesta har varit på -20%lycka eller sämre men som tur var var mitt sämsta anfall på -7% bara ^^ detta kombinerat med 80% moral och stadsmuren gör ju att man förlorar 250gubbar med en armé på tusen fast att man bara dödar 110. . . Moralen är något jag Helt seriöst hoppas försvinner snart och lyckan bör ses över lite så att inte vissa spelare får +30 hela tiden medans jag ligger på -7 till -30 hela tiden i markanfall . . .
 

DeletedUser

Guest
Jag har hållt på och attackerat en spelare säkert tio gånger med markanfall och de flesta har varit på -20%lycka eller sämre men som tur var var mitt sämsta anfall på -7% bara ^^ detta kombinerat med 80% moral och stadsmuren gör ju att man förlorar 250gubbar med en armé på tusen fast att man bara dödar 110. . . Moralen är något jag Helt seriöst hoppas försvinner snart och lyckan bör ses över lite så att inte vissa spelare får +30 hela tiden medans jag ligger på -7 till -30 hela tiden i markanfall . . .

Det känns en aning obalanserat just nu...
 
Topp