Feedback: Preview 2021

Gratch

Member
Angående förflyttning av våra konton så nämner ni inget kring vad som sker ifall en annan spelare har samma namn på .en.
Vem får kontot? Den som skapades först eller får den ena byta kontonamn?
Sen är det lite udda att byta från nordiska servrar som kör med nattbonus till .en som inte har nattbonus. Hur gör innogames med de 100 personer från det svenska "samhället" (som google fint översatte det till) som vill sova om nätterna?

Idag får våra servrar ca 200+ spelare per server, max 90 av dessa spelar varje dag, 20 av dessa 90 spelare klarar av tempot från .en, hur känner ni kring att öka dem engelska servrarna med 20-40 nya svenska spelare?
Känns ju otroligt givande, vi lär ju absolut fylla alla hav på dem engelska servrarna i framtiden med 50 spelare gånger fyra(.se .no .dk .fi) /s

Annars helt okej genomgång kring vad som ska ske, men behövs mer pengar till marketing om InnoGames vill att spelet ska få in mer spelare. Detta är bara en tillfällig lösning, permanenta lösningen hade varit att slå ihop fler servrar som når mer än 100 pers per värld, inklusive dem nordiska.
För har svårt att tro att detta löser några problem överhuvudtaget.
 
Senast ändrad:

Angouleme

Member
Har jag missat något, feedback om vad då? .se's dåligaste CM? Då ger jag dig -69 :)

skämt åsido så såg något mail om detta på servern men det gällde 2022 och inte 2021 som du skriver.
Sedan så funkar inte länken i mailet heller.. men antar att det är din ignorans av spelet som skiner igenom dina poster?
 

Geggan

Active Member
Har jag missat något, feedback om vad då? .se's dåligaste CM? Då ger jag dig -69 :)

skämt åsido så såg något mail om detta på servern men det gällde 2022 och inte 2021 som du skriver.
Sedan så funkar inte länken i mailet heller.. men antar att det är din ignorans av spelet som skiner igenom dina poster?

Är väl skitsamma nu när innogames ändå dödar nordiska grepolis ( som många haters kommer påpeka om att det redan är dött )
 

Madame GazCar

New Member
Jag kollar inte "spelmail" så ofta så jag hann inte behålla mina 4 Forum-konton och nu är jag nybörjare
smiley-emoticons-lol.gif


Apropå sammanslagning till EN så borde vi få välja var vi ska fortsätta.
Många av oss har satt en del riktiga pengar på SE/NO/DK/FI och att ni flyttar dom till en server vi inte vill vara på är kanske inte stöld, men definitivt snatteri. Jag har dessutom redan ett konto på EN men spelar inte där av anledningar som Gratch nämnt redan.

Dessutom har jag två konton på NO och 4 på SE.
Hur ska ni slå ihop dem?
Utöver det har jag konton på DE, PL och ES.

Om jag skulle välja att spela bara på ett land blir det DE så jag vill att ni slår ihop alla mina konton med det jag redan har där.
Eller skicka tillbaka pengarna jag satsat sedan 2015 ungefär så vräker jag på guld för rubbet när det startar en intressant server på DE :)

Kontakta mig för information om hur jag vill ha pengarna i retur eller på vilket DE-konto ni ska föra in guld för.. Hmm, måste räkna, pappersremsan tog slut när jag summerade PayPal-kontoutdraget filtrerat på InnoGames
 

Malva

New Member
Det enda rätta hade varit att skapa en ny nordisk server som har ungefär samma förutsättningar som se mfl. Jag vill heller inte ha alla nick transfererade till ett land utan hade velat slå ihop mina nordiska nick till kanske ett med alla belöningar. Kan också tänka mig att få tillbaka pengar annars som Madame Gazcar nämner här ovan. För jag kommer sannolikt inte att gå över till .en då jag uppskattar tex nattbonus och inte över 5000 spelare på samma server.
 
Topp