P&P Förvaltare?

DeletedUser

Guest
Vad är det som hänt jag loggade bara in och fick en förvaltare har inte gjort något:confused:
 

DeletedUser

Guest
Kära spelare,

Förra veckan bidrog med en hel del stressfulla moment för både er och InnoGames.

Först på grund av felaktig kodning, fick vi problem med automatisk premiumförlängning för de som accepterade den sista adventspresenten. Det var inte självklart att förlängningen och den sista presenten hade någon relevans. Vi lyckades dock senare finna problemet och fick igenom ett skript som löste felet. All förlängning av premium avbröts och all guld blev kompenserad enligt automatik.

Det andra problemet låg i blockaden för anfall på (Jul/Nyår)-friden, så att säga. Blockaden gick inte igenom på det sätt vi hoppades och skapade en del problem som jag nu skall förklara. På grund av kommunikationsbrist utfördes det inte som planerat. Vi ville att det gamla erövringssystemet skulle ha en 24-timmars inledande tid, där ingen kolonisering skulle vara möjlig. Ångerfullt nog gick även det nya erövringssystemet (med s.k revolt) in för räkning i detta och påverkades därför också.

Det tredje problemet skedde i samband med friden likaså. De som kodat/arbetat med Grepolis, har tidigare arbetat med Tribal Wars, där de kunde ändra spelets konfiguration utan att behöva ta hänsyn till andra tekniska aspekter. Grepolis å andra sidan fungerar på ett annat sätt. Vi förstod inte att ändringar i Grepolis endast genomfördes om "deamon" startades om. På grund av detta startade blockaden senare än den angivna starttiden. Vi garanterar att inga sådana misstag kommer att ske i framtiden, genom den nya utformningen och förbättringen av våra verktyg.

Efter att detta misstag rättades till, skapade vi ett skript för att kontrollera hur många spelare som startade koloniseringsprocess inom det tänkta blockadsperioden. Resultatet visade att alltför många spelare/konton var inblandade, således manuella ingrepp hade därför varit alltför resurskrävande. Vi bestämde oss för att köra ett skript för att lindra skadorna, som dock ledde till ett nytt fel. Skriptet inte bara stoppade erövringar som började efter middagen (GMT +1), men alla som redan var igång vid den tiden.

Nu kommer vi till ämnet om hur vi kan åtgärda dessa ovanstående problem. Först av allt, tillåt mig att be om ursäkt för mitt team, för de misstag vi gjorde. Vi skall naturligtvis inte tillåta att våra spelare missgynnas på grund av våra egna fel. Alla Grepolis spelare kommer få en dag fri administratör.

Jag skulle vilja lägga tyngd i hur viktigt det är för oss att erbjuda högsta kvalitet för spelet och vi ska vidta alla nödvändiga åtgärder för att undvika framtida problem. Låt mig önskar er ett gott nytt år, berikat med framgång och glädje samt en massa skoj med Grepolis!

Dominika Borgosz
Productmanager
InnoGames GmbH

Antagligen det tjockstrukna. Skulle tro att det är ett översättnings fel.


amp.
 
Topp