Förstärkningar kommer tidigare än väntat (Iota)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Förstärkningar kommer tidigare än vad slumpen anger

Detta är en helt ny bugg, som har sänkt en av mina KS, och nu nyligen en annans spelares KS.

Buggen går ut såhärr, jag berättar från min situation:

Jag skulle sända KS, väntar till sekund 23:59:49, trycker av. Slumpen ger mig sekund 23:59:50. Jag sänder lite rens med mera, slumpen ger mig något helt annat än önskat, inget konstigt med det. Men nu börjar det bugga big time. När jag sänder biremer, på sekund 23:59:59, så ger mig slumpen sekund 23:59:55. Kan ni gissa vad som händer? Biremerna lyckas stödja staden jag sände KS mot, innan Ks anlände 23:59:50, biremerna lyckades även hamna innan ett BS-anfall, som anlände 23:59:49.

Har dessvärre inga bildbevis eftersom jag inte visste att buggen existerade innan den skedde, samt att mina rapporter har ofrivilligt blivit raderade då jag råkade trycka på "radera alla" istället för "radera", när jag tänkte ta printscreen. Ni väljer om ni vill tro på mig eller inte.

Tack i förhand :)
 

DeletedUser

Guest
Detta är ingen bugg, det är en ny funktion som de la in i den senaste uppdateringen för att jämna ut kampen mot prästerskapet. Innogames kallar den för "Hedningarnas och kättarnas nya vapen mot kyrkans förtryck", eller bara HOKNVMKF. Jag har också hört rykten om att Inquisition har gett funktionen öknamnet "Satans redskap" =)
 

DeletedUser1259

Guest
Jag har bevis på detta.

Igår kopierade vi alla anfalls tider från kommandoöversikten.. vårt sista anfall skulle landa 22.29.57.. ks skulle landa 22.30.00. Dom första birem som skulle landa skulle komma 23.30.04... ÄNDÅ var våra birem där redan vid mitt sista anfall 22.29.57??? Denna bugg måste fixas... kan berätta att markdef so skulle landa ändå senare också var där innan... ingen ide att tajma något om det ska vara så här.
 

DeletedUser

Guest
Skämt åsido så har jag som Greco och Mades fiende också sett detta. Det har inte hänt mig personligen men vi la märke till buggen vid just de här situationerna som de beskriver.

Ifall ni inte får svar på ett tag här i forumet så tror jag att det går fortare att nå Loth via supporten.
 

DeletedUser1259

Guest
Skämt åsido så har jag som Greco och Mades fiende också sett detta. Det har inte hänt mig personligen men vi la märke till buggen vid just de här situationerna som de beskriver.

Ifall ni inte får svar på ett tag här i forumet så tror jag att det går fortare att nå Loth via supporten.

Tack för att ni är ärliga :)

men lika trist för er när buggen kommer på fel ställe. :)
 

DeletedUser378

Guest
Har noterat detta och skall se vad jag kan göra åt saken.
Antagligen ligger det långt över mitt huvud.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
Skämt åsido så har jag som Greco och Mades fiende också sett detta. Det har inte hänt mig personligen men vi la märke till buggen vid just de här situationerna som de beskriver.

Ifall ni inte får svar på ett tag här i forumet så tror jag att det går fortare att nå Loth via supporten.

Vem som blir drabbad spelar ingen roll för mig, vän som "fiende". Det är en bugg och inget rättvist spel, således ska ingen få vinna eller förlora på buggen.

Tack lothoria :D
 

DeletedUser1915

Guest
Skicka så deffen landar 20-30 sek senare då, bör ju lösa problemet :eek:
 

DeletedUser

Guest
Skickade in till supporten för några veckor sen (när jag spelade på iota) där mitt ena off bytt plats med ks efter jag skickat (hade ps på det) så man får passa sig även för offen och inte bara deffen.
 

DeletedUser2311

Guest
varför måste birems komma 5 sek efter ks:et? går det inte bra med 30 sek? är ju bra att de iallafall jämnar ut off och deff så det blir nästan lika besvärligt som försvarare...
 

DeletedUser378

Guest
Har fått uppfattningen att problemet skall vara löst.
Får beklaga väldigt sen information men har varit borta ett par dagar.

Med vänliga hälsningar

Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
varför måste birems komma 5 sek efter ks:et? går det inte bra med 30 sek? är ju bra att de iallafall jämnar ut off och deff så det blir nästan lika besvärligt som försvarare...

Då har ju den som blir belägrad avsevärt mycket lättare att pricka in ett bs anfall mellan KS och biremer :)
 

DeletedUser

Guest
varför måste birems komma 5 sek efter ks:et? går det inte bra med 30 sek? är ju bra att de iallafall jämnar ut off och deff så det blir nästan lika besvärligt som försvarare...

5s är med lite väl lång tid, helst vill man få deffen precis efter KS. Du får ju tänka på att en enda attack som lyckas komma in mellan KS och första deffen slår ut KS.
 

DeletedUser

Guest
Jag och en allianskamrat drabbades av det här idag runt samma tid. Riktigt tråkigt att man ska behöva förlora onödigt mycket trupper för att kommando översikten ballar ur.
 

DeletedUser378

Guest
Detta hände även på Zeta för någon vecka sedan.
Vi skrev då in en ny rapport om det hela.

Lovar att ni får informationen så snart som jag får den.

Med vänliga hälsningar

Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp