Förslag till utveckling av Hjältevärldskonceptet

DeletedUser930

Guest
Idag är Achilles en evighetsmaskin!
Det finns inget utmanande avslut.

Därav kanske det ljumma intresset!

FÖRSLAG - Achilles

Hjältevärlden skall kunna avslutas på samma sätt som tidigare världar.
Dvs Underverksbygge där den allians som byggt 4 av 7 möjliga Underverk vinner....
Då någon allians lyckas vinna hjältevärlden ges alliansmedlemmarna - Gudastatus!
Hjältevärlden startar sedan om som - Achilles II.

För att hjältevärlden skall kunna göra multipla omstarter - FÖRESLÅS vidare
Låt segrande allians välja vilken gud dom vill associeras med.
Guden skall finnas i den Hjältevärld dom vunnit
Utforma ett emblem Typ dagens erövrare för segern som man tar med sig till Achilles II, III, osv....
Den gud man valt associeras låses för alltid till dessa segrande medlemmar
Segraren i Achilles II får välja annan Gud..osv...

Utveckling spelupplägget
Det finns för och nackdelar med Erövring och Revolt.
Vissa tycker erövring är så eländigt att dom tom väljer bort dessa världar.

FÖRSLAG - Achilles II

Låt i Achilles II utveckla forskningen till att innefatta BÅDE Erövring OCH Revolt.
Dvs man kan anfalla med (tillvalet Genombrytning) och antingen Revolta eller Erövra beroende på läggning och urforskat!
Därmed kan alla delta och köra den metod man gillar...

My 2 cents for today
SilverFox
 

DeletedUser

Guest
FÖRSLAG - Achilles II[/B]
Låt i Achilles II utveckla forskningen till att innefatta BÅDE Erövring OCH Revolt.
Dvs man kan anfalla med (tillvalet Genombrytning) och antingen Revolta eller Erövra beroende på läggning och urforskat!
Därmed kan alla delta och köra den metod man gillar...

My 2 cents for today
SilverFox

Jättebra förslag trots att jag inte spelar på Achilles, men det verkar rimligt att världen ska få ett avslut.
Däremot tvivlar jag på att en värld med både revolt och belägring skulle fungera.
Hur ska man tex veta om man får ett revoltanfall eller en ett belägringsanfall på sig? Det gör det i princip omöjligt att deffa ordentligt.
 

DeletedUser930

Guest
Däremot tvivlar jag på att en värld med både revolt och belägring skulle fungera.
Hur ska man tex veta om man får ett revoltanfall eller en ett belägringsanfall på sig?
Precis - det är avsikten...höja svårighetsgraden i hjältevärlden...
 

DeletedUser378

Guest
Måste tyvärr informera om att det inte kommer bliv några kombinerade erövringssystem inom Grepolis.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Grepolis Team
 

DeletedUser930

Guest
Måste tyvärr informera om att det inte kommer bliv några kombinerade erövringssystem inom Grepolis.

Tack för avdömning.
Det är uppfattat och accepteras (även om det inte gillas ;)
Hur blir det med Underverken...
Grepo behöver få till en "nerv" i spelet - annars överger vi trogna spelare efterhand.
Jag ser med oro på vad som händer i Achilles.

Även jag är starkt påverkad.
Har gått från stark, aktiv, grundare, ledare till Byggare-Bob som ibland vaknar till liv men sover allt oftare.
/SilverFox
 

DeletedUser378

Guest
Hur det blir med underverk på Hjältevärldar har jag inget besked om men som det ser ut idag så har Innogames beslutat att göra om Underverks eran. Mer information om detta hittar du på forumet i tråden "Grepolis United Utvecklingsplan".

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser930

Guest
Hur det blir med underverk på Hjältevärldar har jag inget besked om men som det ser ut idag så har Innogames beslutat att göra om Underverks eran. Mer information om detta hittar du på forumet i tråden "Grepolis United Utvecklingsplan".

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden

Den positiva samarbetsvilja podcasten indikerade - GILLAS!!
Var lägger vi förslagen?
I tråden för utvecklingsplan, eller här?


Generellt förslag
Jag skulle önska att ni utvecklar anfallsplaneraren.
Det borde räcka med att man gör upp anfallsplanen och lägger in berörda städer/enheter.
Sedan verkställer servern med automatik.
PÅ SEKUNDEN!
Som det är mu behöver man sitta klistrad vid PC'n under lång till mycket lång tid.
Dessutom slår anfallen + plus/minus 5 -15 sekunder!!
Förödande..

Det ger dessutom försvarsplaneringen en fördel...pricka KS torde bli enklare.
 

DeletedUser378

Guest
Anfallsplaneraren kommer inte att uppgraderas på det sätt som du föreslår är jag rädd.
Detta för att då blir spelet alldeles för självspelande. Måste fortfarande finnas kvar en mänskligfaktor, och anfallsplaneraren i sig är nu nästintill så långt utvecklad som den kan bli utan att man automatiserar allting.

Har fortfarande inte fått fram någon information om slut på hjältevärldar och tror inte att dessa servrar är planerade att upphöra utan att de för tillfället är tänkta som en evig server som är igång så länge som det finns spelare på den.
Kan dock inte lova att det kommer förbli så men som det ser ut för tillfället med ambitioner om att göra om det underverksystem som finns i dagsläget så tror jag inte det är för aktuellt att påbörja arbetet med slutspel på hjältevärldar.

Men förslagen på utveckling skall läggas i den här sektionen med en egen tråd per förslag.

Med vänliga hälsningar

Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 
Topp